وزیر راه و شهرسازی خبر داد:

افزایش تراکم برای حل مشکل مسکن خانوارهای کم‌درآمد/ ۴۰درصد نقدینگی کشور در دست کدام بانک است؟

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم،  محمد اسلامی با بیان این‌که باید روش‌های جدیدی به کار گرفته شود تا بتوان به اهداف تولید مسکن دست یافت، اظهار کرد معتقدم باید راهکارهای مبتنی بر بازار سرمایه را تقویت کنیم. اگر بتوانیم پروژه‌های بزرگ وزارت راه و شهرسازی را به سهام تبدیل و آنرا در فرابورس عرضه کنیم نقدینگی خوبی فراهم می‌شود که می‌توانیم پروژه را با مزیت‌هایی که برایش ایجاد می‌شود، پیش ببریم.

وی با بیان این‌که تعامل با مجلس برای رونق مسکن رویکردی مناسبی است، افزود:هرگونه ساخت و سازی در چارچوب ضوابط طرح‌های جامع و هادی انجام می شود. در عین حال در مناطقی که امکان افزایش تراکم بر اساس ضوابط وجود دارد، این کار را انجام می‌دهیم گشایشی حاصل شود و بتوان مشکل مسکن خانوارهای کم درآمد و متوسط را برطرف کرد.  

وی با اشاره به این‌که  ایجاد کنسرسیوم بین بانک ها راهکار مناسب دیگر برای تامین منابع مالی پروژه های مسکن،‌تصریح کرد: بانک ملی بیش از 40 درصد نقدینگی را در اختیار دارد؛ به همین دلیل ایجاد کنسرسیومی بین بانک‌ها می‌تواند مشکلات مردم را در حوزه مسکن حل و فصل کند.

وزیر راه و شهرسازی به بسته‌های بانک مسکن برای رونق دادن به بازار مسکن اشاره کرد و گفت: نیازمند تبدیل بانک مسکن به یک بانک توسعه‌ای هستیم، باید برای وزارت اقتصاد و بانک مرکزی این مهم نهادینه شود. ما برای تحقق اهداف و اجرای پروژه‌های گوناگون در حوزه‌های مختلف وزارت راه و شهرسازی، به‌ویژه مسکن نیازمند بانک توسعه‌ای هستیم.

اسلامی  تاکید کرد:‌نباید اجازه بدهیم که خدشه ای به امیدواری مردم برای خانه دار شدن وارد شود. بدین معنا باید تلاش خود را به کار ببندیم تا این مهم به سرانجام برسد. باید برنامه‌ای که توسط دولت در خصوص مسکن اعلام شده 100درصد و بدون هیچ خدشه‌ای عملیاتی و اجرایی شود. برای تامین منابع آن باید همه تلاش کنیم. از تمامی ظرفیت های لازم در خصوص رونق مسکن استفاده خواهیم کرد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان