شناسه : ۱۶۲۷۴۰۰ - دوشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۱۹
با حضور وزیر ارتباطات؛
از ایرانسل بابت بهبود شرایط ارتباطی در مواقع بحران تقدیر شد
به گزارش اقتصادآنلاین ، نشست دو جانبه جمعیت هلال احمر و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات صبح امروز، 12 خردادماه با حضور مهندس محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات، دکتر علیاصغر پیوندی رییس جمعیت هلال احمر و جمعی از مدیران اپراتورها به منظور توسعه همکاریها بین دو مجموعه در سازمان امداد و نجات جمعیت هلالاحمر برگزار شد.
در این مراسم، از عملکرد منسجم، پاسخگویانه و متعهدانه دکتر بیژن عباسی آرند مدیر عامل شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل که با ارایه خدمات مستمر به هموطنان متأثر از سیلهای سال جاری، یاریرسان جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی در حوزه امداد و نجات در جهت استفاده از تکنولوژیهای مدرن و ظرفیتهای نوین ارتباطی در مواقع بحران بودند، تقدیر شد.
باقر صمدی، مدیر کل توسعه محصول و خدمات ایرانسل، به نمایندگی از دکتر بیژن عباسیآرند این تقدیرنامه را دریافت کرد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در این مراسم با تأکید بر نقش داوطلبان در جهت کمک به سیل زدگان، به نقش تکنولوژی مدرن و ظرفیتهای نوین ارتباطی اشاره کرد.
وی با تأکید بر نیاز به دریافت خدمات امدادی در شرایط بحرانی، گفت: کد دستوری #112* نیز به همین منظور به بهرهبرداری رسید تا موقعیت مکانی فرد حادثه دیده در هر نقطه از کشور با گرفتن این کد دستوری، به اپراتورها و سپس امدادگران هلال احمر اعلام شود. کمکهای مردمی در حوادث نیز از طریق همین کد دستوری قابل جمع آوری خواهد بود.
ایرانسل پیش از این طی مراسمی، پنج میلیارد ریال به سیلزدگان اهدا کرده بود و علاوه بر آن، مبلغ 55 میلیارد ریال نیز برای کمک به بازسازی زیرساختها در مناطق سیلزده اختصاص داده است.
ایرانسل با وقوع بارشهای شدید و شرایط جوی سخت در استانهای مختلف، با اعزام سریع کارشناسان فنی به منطقههای آسیبدیده و بررسی شرایط ایجاد شده، در سریعترین زمان ممکن شبکه را به حالت عادی و پایدار بازگرداند و برای سرعت بخشیدن به امدادرسانی به سیلزدگان، به دفعات مکالمه و پیامک منطقههای سیلزده را رایگان اعلام کرد.
در زمان بحران، تیم فنی ایرانسل با توجه به شرایط ایجاد شده از منابع مختلف تأمینکننده انرژی مثل ژنراتورها، برای برقرسانی و فعال نگهداشتن آنتنهای مخابراتی استفاده کرد و شبکه را برای استفاده مشترکان خود و مشترکان اپراتورهای دیگر که از طریق رومینگ ملی از شبکه ایرانسل استفاده میکردند، پایدار نگه داشت. همچنین بررسی و رفع مشکلات احتمالی مشترکان مناطق آسیبدیده از طریق تماس با مرکز شبانهروزی ارتباط با مشتریان ایرانسل (شماره 700)، در اولویت قرار گرفت.