رحمانی فضلی: قیمت‌ها به سمت کاهش پیش می‌رود!

 

خبرگزاری فارس: عبدالرضا رحمانی فضلی در حاشیه بیست و پنجمین جلسه ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ستاد تبلیغات جنگ تحمیلی اقتصادی با رسانه‌های مختلف تعامل و ارتباط نزدیک دارد، رسانه ها می‌توانند در این زمینه اقدامات موثری انجام بدهند. رسانه‌ها در همکاری با وزارت کشور در خصوص سیل عملکرد خوبی داشتند که منجر به این شد تا مسئولان بازدیدهای پیگیرانه‌ای از مناطق سیل زده داشته باشند.

وی افزود: رسانه‌ها پیشرفت کار را در مناطق سیل زده گزارش دهند و ایرادات و اشکالات را منتقل و منتشر کنند و بازخورد این کارها به مسئولان داده شود. اگر همین کار را در حوزه جنگ اقتصادی تحمیلی انجام دهیم موثر خواهد بود.

رحمانی فضلی ادامه داد: یکی از نگرانی‌ها و دغدغه هایی که ما در جلسه سران داریم موضوع معیشت مردم است لذا از همه دوستان ستاد تبلیغات اقتصادی کشور خواهش می‌کنم که نتیجه مصوبات و پیگیری‌هایی که در خصوص بازار تولید، معیشت و نیازمندی‌های مردم داشته اند را برای ما ارسال کنند، مشخص است که همه در حال فعالیت و تلاش هستند.

وی افزود: موضوع دیگری که باید به آن توجه شود FATF است که قرار است تا 24 خردادماه فرصت آن به پایان برسد. با توجه به روند کار امکان دارد آنها اقداماتی را انجام دهند. این کار مستلزم این است که همه رسانه‌ها، بانک‌ها و مراکز اقتصادی عمل کنند که اتمام فرصت ذکر شده تاثیری در افکار عمومی و قیمت ها نداشته باشد.

وزیر کشور گفت: با توجه به تهدیداتی که از طرف آمریکا می شود و کشورهایی که با او همراه هستند ممکن است از موضوع عدم تصویب لوایح علیه ما جنگ روانی انجام دهند. لازم است در این حوزه مراقبت های لازم انجام شود، هر چند اقدامات خوبی در کشور در حال انجام است و امیدوارم نتایج آن به موقع به خود را نشان داده و ملموس تر شود.

رحمانی فضلی خاطرنشان کرد: موضوع دیگر در مورد روند قیمت ها و سبد کالایی است که وزارت صمت ارائه داده است، گزارشی که دادند حاکی از این است که قیمت ها 50 درصد کاهش یافته و بخشی از آن هم ثابت مانده است و درصد کمی افزایش داشته ایم. روند کار نشان می دهد قیمت ها به سمت کاهش پیش می‌رود ولی باید تلاش کنیم این روند کاهشی ادامه پیدا کند.

رئیس ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور یادآور شد: در حوزه فعالیت روانی با کارکرد غلط بعضی از رسانه ها مواجه هستیم. مثل شایعاتی در مورد خرید و فروش خودرو مطرح شد و با اقداماتی که انجام دادیم به توقف رشد قیمت خودرو انجامید. مسئله دیگری که رسانه های غیر رسمی و فاقد مجوز بر طبل آن کوبیدند قیمت مسکن و اجاره مسکن بود که بازخوردهایی در جامعه داشت و این موضوع هم با همکاری رسانه های سالم تا حدودی متوقف شد.

وی ادامه داد: گزارشی در مورد گندم داشتیم مبنی بر اینکه در مرزهای کشور گندم به صورت قاچاق و با قیمت های بالا به فروش میرسد. کمیته‌ای مامور این موضوع شد که با همکاری مرزبانی، وزارت اطلاعات و پلیس این موضوع را بررسی کنند، با توجه به گزارشی که ما در جلسه داشتیم اصل قاچاق گندم را تکذیب می کنیم.

رحمانی فضلی تاکید کرد: اصل برای ما مقاومت و استقامت در جنگ تحمیلی اقتصادی در حوزه اقتصاد است و پیش بردن کار هست. فضای مناسبی که ایجاد شده است باید در جهت همین مقاومت استفاده شود.

رحمانی فضلی گفت: پیشنهاد این بود که جلسه ستاد تبلیغات جنگ تحمیلی اقتصادی با حضور رسانه‌های مختلف انجام شود که این جلسه در راستای آن پیشنهاد است. رسانه ها می‌توانند در این زمینه اقدامات موثرتری انجام دهد.

وی با بیان اینکه کره جنوبی باید روابط اقتصادی و تجاری با ایران را در همه ادوار در نظر داشته باشد، خاطر نشان کرد: اکنون ما در تحریم ها و فشارهای آمریکا قرار داریم برخی از کشورها تحت تحریم های آمریکا اقدامات مقطعی انجام می دهند. کره‌جنوبی بخش زیادی از منابع ملت ایران را که در قالب فروش نفت بود را بلوکه کرده است که این کار حتما در آینده روابط اقتصادی و تجاری ما با کره جنوبی تاثیر خواهد گذاشت.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان