اپل از مانیتور Pro Display XDR با رزولوشن ۶K رونمایی کرد

همانطور که انتظار می رفت یکی از ارمغان های اپل برای WWDC ۲۰۱۹ نمایشگری ۶K به نام Pro Display XDR است.

اپل از مانیتور Pro Display XDR با رزولوشن 6K رونمایی کرد

همانطور که انتظار می رفت یکی از ارمغان های اپل برای WWDC 2019 نمایشگری 6K به نام Pro Display XDR است.

این مانیتور 32 اینچی رزولوشن خیره کننده 6061 در 3384 پیکسل را به ارمغان می آورد. Pro Display XDR از محدوده رنگ P3 و عمق رنگ 10 بیتی با حالت های مرجع داخلی پشتیبانی می کند. این مانیتور 40 درصد از نمایشگر iMac 5K بزرگتر است و از پوشش ضد انعکاس بهره می برد.

Pro Display XDR قادر به نمایش محتوا با روشنایی 1000 نیتی است که در بهترین حالت تا 1600 نیت هم افزایش پیدا می کند. کنتراست فوق العاده  1000000 به 1 خیال کاربر را بابت تولید تصاویر مشکی عمیق راحت می کند.

در پنل پشتی مانیتور از طراحی مشابه مک پرو استفاده شده که به عنوان هیت سینک عمل می کند. در این پنل پورت تاندربولت 3 تعبیه شده و می توان 6 دستگاه از آنها را به یک مک پرو متصل کرد. مانیتور دارای یک پایه هم هست که می توان با استفاده از سازوکاری خاص آن را به حالت عمودی هم درآورد. 

این نمایشگر محصولی است که به صورت تخصصی برای آن دسته از تدوین گران و تولیدکنندگان طراحی شده که به صورت دائم با محتوای HDR سروکار دارند. همین عامل باعث شده قیمت آن چندان پایین باشد.

Pro Display XDR از پاییز سال جاری و با قیمت پایه 4999 دلاری از راه می رسد اما مدل ویژه ای از آن با بافت نانو 6000 دلار قیمت خواهد داشت. اپل از این مانیتور نه به عنوان محصولی برای استفاده روزمره کاربران عادی بلکه به عنوان جایگزینی برای مدل های چند ده هزار دلاری یاد می کند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر