سینماسینما یزدان سلحشور
«قربان محمدپور کارگردان «دختر شیطان» با انتشار متنی که در اختیار ایلنا قرار داده نوشت: در حالی که اکران هیچکدام از فیلمهای عید فطر آغاز نشده است، از دیروز یکشنبه 12خرداد افرادی رباتهایی را وارد فضای مجازی کردند و زیر تبلیغات فیلم دختر شیطان و دیگر فیلمها صدها کامنت منفی میگذراند.»
ما همه هری پاتر و دنیای رولینگ را دوست داریم گرچه ممکن است بعضی از ما از دنیای سینماییاش چندان راضی نباشیم اما «جادو» همیشه مسحورکننده بوده در واقع وجه «افسانه و افسون» بوده که جهان هنر را به «ماندگاری» و اقامت در «حافظه جمعی» رسانده… خُب این جملات عصاقورتداده را نوشتم که یادتان بیندازم که همه چیز از جادو شروع شد و چرخش هری پاتر با جارویش، بالای زمین فوتبالی که فیروز کریمی دنبال دفع «افسون» با چند کلید بود!
جادو البته مال زمانی بود که اینترنت نبود، موبایل نبود، اندروید و اپل و این حرفها نبود و تهیهکنندگان برای ساختن یک فیلمنامه یا نساختناش با قهوه، فال میگرفتند [یادتان هست شروع «شبح کژدم» کیانوش عیاری را؟] یا دنبال تشت آب به جنوبیترین بخشهای تهران میرفتند تا بچه نابالغ با نگاه کردن به آب، صفهای طولانی تماشاگران را جلوی سینماهای نمایشدهنده فیلمشان ببیند! تازه با همان یک ربع نگاه کردن به تشت آب مشخص میشد که روی پرده بالای سینما چه باید کشیده شود! [یادتان هست که از اغلبِ پردههای سالنهای نمایش که فیلمهای ایرانی نمایش میدادند، مشت بروسلی و اسلحهی هری کثیف در حال بیرون آمدن بود؟!]
الان دنیا عوض شده! حتی در فوتبال ایران هم، دیگر اینترنتی، نفرین باخت تیم مقابل را مینویسند بنابراین خیلی عادیست که تهیهکنندگانی رباتهای فضای مجازی را در اختیار بگیرند که کار رقبا را خراب کنند! [مگر پولش چقدر میشود؟! خیلی ارزانتر از این حرفهاست و شدیداً هم جواب میدهد!] با این همه احتمالاً اولین بار است که این قضیه رسانهای میشود که این هم اصلاً مهم نیست! در شبکههای اجتماعی «توجه» مهم است، خوب و بدش مهم نیست!