معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان هرمزگان:

شهروندان تخلفات را از طریق سامانه سجام گزارش کنند

احمدی منش گفت: عموم مردم می‌توانند پس از رصد تخلفات و آسیب‌ها و به جهت پیشگیری از تبدیل آن‌ها به وقوع جرم گزارش مستند آن را از طریق سامانه سجام به معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دستگاه قضایی ارسال کنند.

شهروندان تخلفات را از طریق سامانه سجام گزارش کنند / قسمت عمده‌ای از جرایم، جرایمی هستند که در لیست سیاه قرار می‌گیرندبه گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، در راستای اجرای برنامه مصوب معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه در سال جاری با عنوان «راه اندازی و فعالسازی سامانه سجام»، جلسه هم اندیشی با مدیران پایگاه‌های اجتماعی محلات و اعضاء هسته مصلحین شهرستان بندرعباس در سالن کنفرانس دادگستری استان هرمزگان برگزار شد.

علیرضا احمدی منش معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان هرمزگان در این جلسه اظهارداشت: متأسفانه آمار رو به رشد جرائم و آسیب‌های اجتماعی در سالیان اخیر تبدیل به چالشی عمده برای سیستم قضائی کشور شده است.

این مقام مسئول اذعان داشت: مشکل ما متأسفانه جرایمی هستند که از دید پلیس و مسئولین دور می‌ماند و روز به روز گسترده‌تر می‌شود و افزایش پیدا می‌کند و در زندگی مردم رسوخ کرده و وضعیت امنیت اجتماعی را با مخاطره مواجه می‌کند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان هرمزگان تصریح کرد: بسیاری از این جرایم احتمال دارد جنبه خصوصی داشته باشند و دامنه اثر گذاری آن‌ها معطوف به عموم جامعه نباشد، اما بعضی از جرایم هستند که دامنه اثر گذاری آن متوجه همه اقشار جامعه می‌شود مثل جرایم حوزه محیط زیست، تولید و توزیع مواد مخدر و مشروبات الکلی، آسیب‌های فضای مجازی و ....

دبیر شورای پیشگیری از وقوع جرم استان هرمزگان افزود: مردم باید این تخلفات و آسیب‌ها را رصد نموده و به جهت پیشگیری از تبدیل آن‌ها به وقوع جرم به مسئله ورود و گزارش مستند خود را از طریق سامانه سجام به معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دستگاه قضایی ارسال کنند.

وی یادآور شد:گزارش دیده بانان مردمی به محض ارسال به بالاترین مرجع در کشور، استان و شهرستان محل وقوع تخلف جهت پیگیری تا رفع مشکل ارجاع می‌شود.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان