از سوی عربستان، امارات و نروژ

گزارش حادثه فجیره به شورای امنیت ارائه داده شد

گزارش حادثه انفجار در بندر فجیره امارات در حالی شب گذشته در شورای امنیت سازمان ملل مطرح شد که هیچ مدرک یا سندی دال بر مداخله کشورمان در این حادثه به رغم ادعا‌ها و اتهامات آمریکا، عربستان و امارات ارائه نشد.

ارائه گزارش فجیره امارات به شورای امنیتبه گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان؛ گزارش اولیه تحقیقات مشترک امارات، عربستان و نروژ در مورد انفجار در بندر فجیره امارات در 12 ماه مه (22 اردیبهشت)، شب گذشته در نشست غیرعلنی شورای امنیت سازمان ملل ارائه شد.

به گزارش رویترز، گزارش تحقیقات انفجار‌های ماه مه بندر فجیره که منجر به آسیب دیدن چند نفتکش شد، شب گذشته توسط امارات به شورای امنیت سازمان ملل ارائه شد.

گزارش مدعی شده که حمله به چهار نفتکش در بندر فجیره عملیاتی ماهرانه و هماهنگ با ظرفیت عملیاتی قابل توجه بوده که به احتمال زیاد توسط یک عامل دولتی انجام شده است.

در این گزارش اولیه برخلاف ادعا‌های عربستان و آمریکا مبنی بر مداخله ایران در این حادثه، نامی از ایران برده نشده و صرفا به طرح ادعای حضور یک عامل دولتی در پشت این جریان بسنده شده است.

در همین راستا «ولادیمیر سافرونکوف» معاون سفیر روسیه در سازمان ملل پس از ارائه گزارش اولیه تحقیقات در مورد حادثه فجیره گفت: هیچ سند و مدرکی دال بر دست داشتن ایران در این حملات ارائه نشد و روسیه با هر اقدامی علیه ایران در شورای امنیت مخالفت خواهد کرد.

در پی وقوع انفجار در بندر فجیره در ماه مه سال جاری، آمریکا در ادامه تلاش‌های خصمانه خود به منظور تشدید فضای ایران هراسی، کشورمان را به مداخله در این حادثه متهم کرد. ادعایی که قویا از سوی مقامات کشورمان رد شد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان