اخبار مجلس/ زمان اتمام پروژه مسکن مهر از زبان وزیر

سرویس سیاسی فردا: نشست علنی صبح امروز مجلس شورای اسلامی دقایقی قبل به ریاست علی لاریجانی آغاز شد.

به گزارش فارس، این جلسه در حالی آغاز شد که 220 نماینده در جلسه حضور داشتند.

ادامه رسیدگی به طرح تشدید مجازات اسیدپاشی و حمایت از بزه دیدگان ناشی از آن و همچنین بررسی گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره حقوق بشر آمریکایی در سال 97 در دستور کار نشست علنی امروز پارلمان قرار دارد.

بررسی طرح ملی مسکن در دستورکار نمایندگان
جلسه علنی صبح امروز مجلس شورای اسلامی لحظاتی پیش به ریاست علی لاریجانی آغاز شد.

به گزارش تسنیم، سیصد و بیست و نهمین جلسه علنی مجلس شورای اسلامی، صبح امروز (یکشنبه 19 خرداد) دقایقی پیش به ریاست علی لاریجانی، رئیس قوه‌مقننه و با حضور 220 تن از نمایندگان آغاز شد.

امیرآبادی فراهانی عضو هیئت رئیسه مجلس دستورکار جلسه علنی را به شرح ذیل قرائت کرد:

**قرائت گزارش کمیسیون امنیت ملی در مورد عملکرد ایالات متحده آمریکا در حوزه حقوق بشر در سال 97

**گزارش کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل 44 قانون اساسی در مورد عملکرد دولت در اجرای ماده 22 قانون برنامه ششم در خصوص بهبود وضعیت ایران در شاخص‌های محیط کسب و کار

**ادامه بررسی طرح تشدید مجازات اسیدپاشی و حمایت از بزه دیدگان ناشی از آن

رسیدگی به لوایح موافقت نامه موقت تشکیل منطقه آزاد تجاری بین ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا کشور‌های عضو

**موافقت نامه همکاری و کمک متقابل اداری در موضوعات گمرکی بین ایران و ویتنام

**اصلاح بند 3 ماده 2 قانون مالیات‌های مستقیم

**موافقت نامه تشویق و حمایت متقابل از سرمایه گذاری بین ایران و عراق

**ارائه گزارش مسئولان ذیربط در مورد طرح ملی مسکن نیز در دستورکار نمایندگان قرار دارد.

اسامی 15 نماینده‌ای که با تأخیر در جلسه علنی مجلس حاضر شدند
عضو هیئت رئیسه مجلس اسامی تأخیرکنندگان آغاز جلسه علنی نوبت صبح امروز مجلس شورای اسلامی را اعلام کرد.

به گزارش تسنیم، احمد امیرآبادی فراهانی عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی در ابتدای سیصد و بیست و نهمین جلسه علنی صبح امروز (یکشنبه 19 خرداد) قوه مقننه اسامی 15 نماینده که با تأخیر به جلسه علنی امروز رسیده‌اند را به شرح زیر قرائت کرد:

1-علیرضا ابراهیمی نماینده آزادشهر

2-احمد بیگدلی نماینده خدابنده

3-عباسعلی پوربافرانی نماینده نائین

4-ابوالفضل حسن‌بیگی نماینده دامغان

5-احمد حمزه نماینده کهنوج

6-محمد خالدی نماینده لردگان

7-ولی داداشی نماینده آستارا

8-علی رستمیان نماینده دلفان

9-مهدی شیخ نماینده تهران

10-حشمت‌الله فلاحت‌پیشه نماینده اسلام‌آباد غرب

11-حمدالله کریمی نماینده بیجار

12-عامر کعبی نماینده آبادان

13- مسعود گودرزی نماینده ممسنی

14-مجید ناصری‌نژاد نماینده شادگان

15-اردشیر نوریان نماینده شهرکرد

لاریجانی: معامله قرن به بی‌هویتی رژیم صهیونیستی تبدیل شده است
رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن تقدیر از مردم برای حضور در راهپیمایی روز قدس، گفت: مردم با حضور در راهپیمایی روز قدس غیرت دینی و انقلابی خود را نشان دادند و معامله بزرگ قلابی قرن را به معادله بی‌هویتی رژیم صهیونیستی بدل کردند.

به گزارش تسنیم، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (یکشنبه، 19 خرداد) پارلمان در نطق پیش از دستور خود ضمن تبریک فرا رسیدن عید فطر، گفت: لازم می‌دانم از حرکت گسترده و هوشمندانه ملت عزیز در روز قدس سپاسگذاری کنم که در مقابل دسیسه شیطانی اخیر رژیم صهیونیستی و آمریکا نسبت به سرنوشت ملت فلسطین غیرت دینی و انقلابی خود را نشان دادند و معامله بزرگ قلابی قرن را به معادله بی‌هویتی رژیم صهیونیستی بدل کردند.

وی افزود: سال‌ها پیش رهبر معظم انقلاب در مسئله فلسطین راه‌حل دقیقی را ارائه و چند روز پیش آن را مجددا طرح کردند و آن رجوع به آراء ملت فلسطین است که از چند جزء تشکیل شده است.

رئیس مجلس تصریح کرد: در مسئله فلسطین همه اطراف و سازمان ملل به راه‌حل دموکراتیک همه‌پرسی تن در دهند و دیگر اینکه همه آوارگان فلسطین به وطن اصلی خود بازگردند و سوم اینکه در یک رفراندوم، همه فلسطینی‌ها اعم از مسلمان، یهودی و مسیحی نسبت به حکومت آتی خود اعلام نظر کنند.

لاریجانی اضافه کرد: چهارم اینکه در حکومت مورد نظر ملت فلسطین که با آراء اکثریت آنان تشکیل می‌شود، نسبت به یهودیان انتقال یافته به این سرزمین تصمیم‌گیری شود.

این خبر تکمیل می‌شود...

توضیحات وزیر راه درباره زمان بسته شدن پرونده مسکن مهر
وزیر راه و شهرسازی توضیحاتی درباره زمان اتمام پروژه مسکن مهر توضیحاتی را ارائه کرد.

به گزارش تسنیم، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی که برای بررسی طرح مسکن در جلسه علنی امروز (یکشنبه 19 خرداد) مجلس حضور یافته بود، گفت: این وزارتخانه در تلاش است تا تولید مسکن را به یک امر پایدار تبدیل کند.

وی با تاکید براینکه هدف گذاری وزارت راه و شهرسازی روان‌سازی و ایجاد گشایش در تولید و عرضه مسکن است، ادامه داد: این وزارتخانه سعی می‌کند در جهت پاسخگویی به نیاز واقعی جامعه اعتمادسازی لازم را بین توسعه‌دهندگان، انبوه‌سازان و مردم ایجاد کند.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه دغدغه اصلی ما خانه دار کردن خانه اولی‌ها است، اضافه کرد: وزارت راه و شهرسازی به دنبال اتمام پروژه مسکن مهر است که در همین راستا به جز مواردی که مسائل قضائی دارد، سایر موارد تعیین تکلیف شده اگرچه تعدادی از آن‌ها فاقد متقاضی بوده و باید با ساز و کار متفاوتی برای آن تصمیم‌گیری شود.

اسلامی با بیان اینکه در سال 98 و 99، 400 هزار مسکن از سوی وزارت راه و شهرسازی ساخته می‌شود، گفت: در کنار این تعداد، مسکن مهر را نیز تلاش می‌کنیم تا به اتمام برسانیم.

وی با بیان اینکه شاخص مهم ما تعداد ازدواج‌هایی است که صورت می‌گیرد، عنوان کرد: به طور مثال در سال 97، 533 هزار فقره ازدواج ثبت شده که اگر فرض کنیم 20 درصد آن‌ها دارای تمکن تأمین مسکن هستند، به طور طبیعی باید برای 80 درصد برنامه‌ریزی کنیم. وظیفه مهم ما تعادل بخشی به عرضه و تولید مسکن است.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تلاش وزارت راه برای توانمندسازی در ساخت مسکن تصریح کرد: در این زمینه یک محور مشخص زمین است که با ایجاد گشایش در مسیر فراهم ساختن دادن جواز به کسانی که می‌خواهند مسکن احداث کنند، عرصه مسکن را روان‌سازی خواهیم کرد و در این راستا به واحد‌های استانی تاکید کردیم که در این زمینه اقدام کنند.

اسلامی تصریح کرد:در شورای عالی شهرسازی و معماری روانسازی کردیم تا در مکان‌هایی که لازم است، اگر افزایش تراکم است، اقدام شود یا اگر با کمبود عرصه مواجهیم، عرصه‌هایی را برای تولید مسکن در نظر بگیریم. همچنین با هماهنگی شورای پول و اعتبار منابع مالی مورد نیاز را افزایش قابل ملاحظه دادیم و سالانه 27 هزار میلیارد تومان را برای پشتیبانی آن در نظر گرفتیم.

وی با بیان اینکه در بخش زمین، مجوز و تسهیلات پشتیبان اقدامات زنجیره‌ای در دست اجرا است، گفت: در خیلی از شهر‌ها در حال تهیه نقشه در این زمینه هستند.

این وزیر دولت دوازدهم با اشاره به شرایط اقتصادی کشور یادآور شد: اگر دوره تسلسل تحولات مسکن را ببینیم، رابطه معناداری با تحولات نرخ ارز دارد. باید توجه داشته باشیم که التهابات بازار متأثر از حرکت دشمن و بیگانگان است که روی آن عملیات روانی انجام می‌دهند و به دنبال کاهش ارزش پول ملی هستند که این امر دامن مسکن را هم گرفته است. ما باید با هوشیاری از این مرحله عبور کنیم.

وزیر راه در پایان خاطرنشان کرد: باید با پایدار کردن تولید مسکن بتوانیم تولید حداقل 500 هزار واحد مسکونی را هم در بافت‌های فرسوده و هم در بافت‌های جدید و شهر‌های مختلف در نظر بگیریم و مسکن روستایی را به 200 هزار واحد در سال برسانیم تا اطمینان پیدا کنیم که جریان تولید جریان پایداری هست.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر