با بهترین شاسی بلند‌های کامپکت برای خانواده‌ها آشنا شوید! (قسمت سوم)

هر یک از خودرو‌های ذکر شده در این بخش امتیازی ترکیبی را به خود اختصاص داده که حاصل ترکیبی از نقد و بررسی‌های حرفه‌ای صنعت خودرو، امتیازات ایمنی و قابلیت اطمینان، فضای نشیمن و حمل بار، و وجود امکانات مناسب برای خانواده‌ها می‌باشد.

با بهترین شاسی بلند‌های کامپکت برای خانواده‌ها آشنا شوید! (قسمت سوم)

در صورتیکه در بازار خودرو به دنبال یک شاسی بلند کامپکت جدید برای خانواده‌ی خود هستید باید گفت که لیست ما شامل بهترین مدل‌های موجود در بازار کنونی است که بر اساس روش تحلیلی بخش بهترین خودرو‌های خانوادگی تهیه شده است.

هر یک از خودرو‌های ذکر شده در این بخش امتیازی ترکیبی را به خود اختصاص داده که حاصل ترکیبی از نقد و بررسی‌های حرفه‌ای صنعت خودرو، امتیازات ایمنی و قابلیت اطمینان، فضای نشیمن و حمل بار، و وجود امکانات مناسب برای خانواده‌ها می‌باشد.

ما از روش تحلیلی ذکر شده برای بررسی یازده کلاس خودرویی متفاوت که شامل 129 خودرو جدید، شاسی بلند، و مینی ون محصول سال 2019 می‌شود، استفاده کرده‌ایم.

خودرویی که در هر کلاس خودرو بالاترین امتیاز ترکیبی کلی را به دست آورده به عنوان بهترین خودرو خانوادگی برگزیده شده است.

ما همچنین دو مدل را به عنوان فینالیست در هر کلاس خودرو انتخاب کرده‌ایم. در ادامه‌ی این مطلب به شما درباره‌ی چگونگی مقایسه‌ی این شاسی بلند‌های کامپکت با توجه به کیفیت کلی، فضا، و امکانات موجود اطلاعاتی ارائه خواهد شد.

زمانیکه صحبت درباره‌ی امکانات مورد استفاده‌ و مورد علاقه‌ی خانواده‌ها به میان می‌آید، در مقابل ما نیز امکانات مشخصی که نسبت به سایرین از اهمیت بیشتری برخوردار هستند را در نظر می‌گیریم.

از جمله این امکانات می‌توان به سیستم ادغام نرم افزار تلفن‌‌های همراه هوشمند، وای فای هات اسپات، درگاه یو اس بی در صندلی‌های عقب، سیستم سرگرمی در ردیف‌های عقب، صندوق عقب برقی خودکار، و صندلی‌های مجهز به سیستم گرمایشی و خنک کننده در ردیف دوم اشاره کرد. علاوه بر این تکنولوژی‌های ایمنی نیز مورد توجه قرار گرفته‌اند.

امکاناتی مانند سیستم کمک به حفظ خودرو در مسیر، ترمز اضطراری خودکار، سیستم دوربین 360 درجه، و کنترل‌های راننده‌ی نوجوان که به والدین در ایجاد عادات مطلوب در رانندگان نوجوان خود کمک خواهد کرد، همگی بخشی از معیار‌های دریافت عنوان بهترین خودرو خانوادگی می‌باشند.

به یاد داشته باشید که امتیازات ذکر شده در این وبسایت اغلب همزمان با مشخص شدن اطلاعات و نقد و بررسی‌های تخصصی جدید به روز رسانی می‌شوند.

از این رو امتیازاتی که در این مطلب مشاهده می‌کنید ممکن است با امتیازات ذکر شده در نقد و بررسی‌های ما مغایرت داشته باشند.

در ادامه‌ی این مطلب همراه ما باشید تا شناخت بیشتری نسبت به رقبای دریافت عنوان بهترین شاسی بلند کامپکت خانوادگی در سال 2019 پیدا کنید:

5) فولکس واگن تیگوان 2019

قیمت پایه: 24٫295 دلار

نظر کلی (امتیاز کل وبسایت یو اس نیوز: 10 / 8٫2): از نقاط قوت مدل تیگوان می‌توان به سواری آرام و گارانتی طولانی مدت آن اشاره کرد.

این خودرو همچنین لیست بلندی از امکانات پیش فرض و دلخواه را در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهد.

اما با این وجود در شاسی بلند‌های کامپکت دیگر شاهد وجود موتور‌های قدرتمند‌تر و مصرف سوخت بهینه‌تری هستیم.

ایمنی (امتیاز وبسایت یو اس نیوز: 10 / 9٫7): فولکس واگن تیگوان هنوز در بخش تصادف از جلو توسط سازمان مدیریت ملی ایمنی ترافیک بزرگراه‌ها (NHTSA) مورد آزمایش قرار نگرفته است.

این سازمان در آزمایش واژگونی و آزمایشات تصادف از جناحین به ترتیب امتیاز‌های چهار و پنج ستاره را به این شاسی بلند اعطا کرده است.

با این وجود این سازمان به وجود یک مشکل در قسمت درب سمت چپ راننده اشاره کرده که طبق این گزارش ممکن است طی یک تصادف از ناحیه‌ی جناحین قفل درب آزاد و درب باز شود.

در سوی دیگر موسسه بیمه ایمنی بزرگراه‌ها (IIHS) نیز در هر شش آزمایش تصادف خود امتیاز Good را به این خودرو اعطا کرده، هرچند این خودرو در بخش چراغ‌های جلویی خود به کسب امتیازی کم بسنده کرده است.

فولکس واگن تیگوان به صورت پیش فرض فاقد هر گونه امکانات ایمنی فعالی می‌باشد اما با این حال بسیاری از امکانات ایمنی شامل سیستم کمک به حفظ خودرو در مسیر و ترمز اضطراری خودکار به عنوان آپشن در این خودرو موجود خواهند بود.

قابلیت اطمینان پیش بینی شده (امتیاز وبسایت یو اس نیوز: 4 از 5): مدل تیگوان در زمینه‌ی قابلیت اطمینان پیش بینی شده یکی از بهترین امتیازات در میان شاسی بلند‌های کامپکت ما را به خود اختصاص داده است.

فضای سرنشینان: مدل دیفرانسیل جلوی تیگوان دارای فضای نشیمن برای حمل هفت سرنشین در سه ردیف صندلی است.

در صورتیکه سیستم سواری دو دیفرانسیل را انتخاب کنید ردیف سوم صندلی از فضای نشیمن این خودرو حذف خواهد شد و برای باز گرداندن آن مستلزم پرداخت هزینه‌ی اضافه خواهید بود.

دو ردیف اول این خودرو فضای کافی برای سرنشینان بالغ را فراهم می‌کنند اما با این حال در ردیف دوم شاهد وجود فضای پای کمتری در مقایسه با بیشتر رقبا هستیم.

صندلی‌های ردیف سوم بهتر است برای جای دادن کودکان مورد استفاده قرار گیرند.

فضای حمل بار (حداکثر فضا: 65٫7 فوت مکعب): مدل سه ردیفه‌ی تیگوان دارای فضای حمل بار حداکثر تاثیر گذاری می‌باشد و در پشت ردیف دوم صندلی‌های خود دارای 33 فوت مکعب فضا می‌باشد.

این در حالیست که با استفاده همزمان از هر سه ردیف صندلی با تنها 12 فوت مکعب فضای حمل بار مواجه خواهید شد.

اما در صورتیکه مدل دو ردیفه‌ی تیگوان را انتخاب کنید فضای حمل بار کلی این شاسی بلند به 73٫5 فوت مکعب و فضای پشت ردیف دوم صندلی به 37٫6 فوت مکعب افزایش خواهد یافت.

این ارقام به نسبت این کلاس خودرو در نزدیکی صدر خود قرار دارند.

امکانات مناسب خانواده: مدل پایه‌ی فولکس واگن تیگوان به یک سیستم اطلاعاتی سرگرمی کاربر پسند با قابلیت ادغام برنامه اسمارت فون مجهز شده است.

کمپانی فولکس واگن همچنین امکانات اضافه‌ای مانند دوربین پارک دید پیرامون، صندوق عقب برقی بدون دخالت دست، و کنترل‌های راننده‌ی نوجوان را نیز به عنوان آپشن در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهد.

4) شورولت اِکوئینوکس 2019

قیمت پایه: 23٫800 دلار

نظر کلی (امتیاز کل وبسایت یو اس نیوز: 10 / 8٫1): مدل اکوئینوکس در مقایسه با دیگر خودرو‌های موجود در این کلاس از شروع قیمت پایین‌تری برخوردار بوده و علاوه بر این خودروی بسیار راحت و توانمندی نیز محسوب می‌شود.

این شاسی بلند همچنین از راندمان سوخت بالایی نیز بهره می‌برد. با این وجود در بسیاری از شاسی بلند‌های کامپکت دیگر شاهد وجود هندلینگ بهتر و اتاق‌های زیبا‌تری هستیم.

ایمنی (امتیاز وبسایت یو اس نیوز: 10 / 9٫7): مدل اکوئینوکس در زمینه‌ی ایمنی از سوی سازمان مدیریت ملی ایمنی ترافیک بزرگراه‌ها (NHTSA) و موسسه بیمه ایمنی بزرگراه‌ها (IIHS) امتیازات بالایی را دریافت کرده اما با این وجود IIHS امتیاز پایینی را به چراغ‌های جلویی این خودرو نسبت داده است.

مدل اکوئینوکس به صورت پیش فرض به امکانات ایمنی همچون سیستم ایمنی Teen Driver یا راننده‌ی نوجوان کمپانی جنرال موتورز و چندین تکنولوژی‌ کمک راننده‌ی پیشرفته‌ مجهز می‌باشد.

امکاناتی مانند سیستم کمک به حفظ خودرو در مسیر و ترمز اضطراری خودکار نیز در میان تجهیزات دلخواه این خودرو قرار می‌گیرند.

قابلیت اطمینان پیش بینی شده (امتیاز وبسایت یو اس نیوز: 4٫5 از 5): امتیاز تقریباً کامل مدل اکوئینوکس در زمینه‌ی قابلیت اطمینان پیش بینی شده یکی از بهترین‌ها در این کلاس خودرو به شمار می‌رود.

فضای سرنشینان: شورولت اکوئینوکس فضا و راحتی کافی برای حمل پنج سرنشین را ارائه می‌دهد.

فضای پای موجود در ردیف دوم این شاسی بلند به نسبت این کلاس خودرو مناسب می‌باشد اما این در حالیست که بسیاری از مدل‌های رقیب دارای فضای سر بیشتری در صندلی‌های ردیف عقب می‌باشند.

فضای حمل بار (حداکثر فضا: 63٫5 فوت مکعب): حداکثر فضای حمل بار ارائه شده در مدل اکوئینوکس برای این کلاس خودرو متوسط محسوب می‌شود.

علاوه بر این فضای موجود 29٫9 فوت مکعبی در پشت صندلی‌های عقب نیز نسبتاً متوسط در نظر گرفته می‌شود.

امکانات مناسب خانواده‌: زمانیکه صحبت از امکانات مورد علاقه‌ی خانواده‌ها به میان می‌آید مدل اکوئینوکس حرف زیادی برای گفتن دارد.

وای فای هات اسپات، و قابلیت پشتیبانی از اپل کار پلی و اندروید اتو از جمله امکانات از پیش تعیین شده در این خودرو به شمار می‌روند.

امکاناتی نظیر صندلی‌های عقب مجهز به سیستم گرمایشی، صندوق عقب برقی بدون نیاز به دخالت دست، سیستم اطلاعاتی سرگرمی در پشت صندلی، دوربین دید پیرامون، و صندلی مجهز به هشدار ایمنی امکانات دلخواه شورولت اکوئینوکس را تشکیل می‌دهند.

3) هوندا CR-V 2019

قیمت پایه: 24٫350 دلار

نظر کلی (امتیاز کل وبسایت یو اس نیوز: 10 / 8٫7): هوندا CR-V در کنار مزدا CX-5 در جایگاه برتر رتبه بندی شاسی بلند‌های کامپکت ما قرار گرفته است.

این خودرو همچنین به عنوان برنده‌ی عنوان بهترین شاسی بلند کامپکت مقرون به صرفه در سال 2019 نیز برگزیده شده است.

از جمله ویژگی‌های برجسته‌ی مدل CR-V می‌توان به اتاق لوکس، سواری نرم، هندلینگ کنترل شده، و آپشن‌های موتور سرزنده اشاره کرد.

ایمنی (امتیاز وبسایت یو اس نیوز: 10 / 9٫9): کراس اور کامپکت کمپانی هوندا عنوان انتخاب ایمنی برتر سال 2019 را از سوی موسسه بیمه ایمنی بزرگراه‌ها (IIHS) دریافت کرده است.

در سوی دیگر سازمان مدیریت ملی ایمنی ترافیک بزرگراه‌ها (NHTSA) در آزمایش واژگونی امتیاز پنج ستاره را به این خودرو اعطا کرده اما این سازمان هنوز این خودرو را در آزمایشات دیگر مورد بررسی قرار نداده است.

با این حال مدل مشابه 2018 این خودرو موفق به کسب امتیاز کلی پنج ستاره از سوی این سازمان شد.

مدل پایه‌‌ی CR-V فاقد تکنولوژی‌های ایمنی فعال می‌باشد اما کمپانی هوندا امکانات زیادی از جمله سیستم کمک به حفظ خودرو در مسیر و ترمز اضطراری خودکار را به عنوان آپشن در اختیار مالکین خود قرار می‌دهد.

قابلیت اطمینان پیش بینی شده (امتیاز وبسایت یو اس نیوز: 3 از 5): هوندا CR-V با کسب امتیاز 3 از پنج امتیاز متوسطی را در زمینه‌ی قابلیت اطمینان پیش بینی شده به خود اختصاص داده است.

فضای سرنشینان: زمانیکه صحبت از فضای سرنشینان به میان می‌آید هوندا CR-V عملکرد درخشانی را به نمایش می‌گذارد.

فضای سر موجود در ردیف دوم صندلی این خودرو قابل ستایش بوده و فضای پای ارائه‌ شده در این ردیف بهترین نمونه در میان تمامی رقبا به شمار می‌رود.

فضای حمل بار (حداکثر فضا: 75٫8 فوت مکعب): هوندا CR-V دارای یکی از بزرگترین فضا‌های حمل بار در رتبه بندی شاسی بلند‌های کامپکت ما می‌باشد.

حداکثر حجم و فضا در پشت صندلی‌های عقب این خودرو تنها نسبت به یک مدل دیگر برتر ندارند.

امکانات مناسب خانواده: امکانات پیش فرضی که مورد پسند خانواده‌ها قرار می‌گیرند در مدل CR-V اندکی کم تعداد به چشم می‌خورند.

با این وجود در این شاسی بلند امکان اضافه کردن امکاناتی مانند قابلیت پشتیبانی از اپل کار پلی و اندروید اتو، صندوق عقب برقی بدون نیاز به دخالت دست، و درگاه‌های یو اس بی در پشت صندلی نیز وجود خواهد داشت.

2) تویوتا راوفور 2019 (فینالیست)

قیمت پایه: 25٫500 دلار

نظر کلی (امتیاز کل وبسایت یو اس نیوز: 10 / 8٫4): تویوتا راوفور که مجدداً به طور کامل طراحی شده به عنوان یکی از دو فینالیست عنوان بهترین شاسی بلند کامپکت خانوادگی در سال 2019 برگزیده شده است.

فینالیست دیگر این جایزه مدل تماماً باز طراحی شده‌ی راوفور هیبرید است که به صورت جداگانه به بررسی آن می‌پردازیم.

هر دو مدل از اتاق‌هایی جذاب، کیفیت سواری راحت،‌ و سیستم‌های پیشرانه‌ی چالاک و کم مصرف بهره می‌برند.

تویوتا راوفور هیبرید با شروع قیمت 27٫700 دلار به بازار عرضه می‌شود که 2200 دلار گران قیمت‌تر از مدل عادی راوفور قیمت گذاری شده است.

این خودرو به صورت پیش فرض به سیستم سواری دو دیفرانسیل مجهز بوده و نسبت به مدل مرسوم راوفور از شتاب قدرتمند‌تری نیز بهره مند می‌باشد.

به گفته‌ی سازمان حفاظت از محیط زیست این شاسی بلند هیبرید در مقایسه با همتای غیر هیبرید خود سالانه 300 دلار در هزینه‌های سوخت شما صرفه جویی خواهد کرد.

ایمنی: تویوتا راوفور در زمان نگارش این مطلب هنوز آزمایشات تصادف را پشت سر نگذاشته است.

این خودرو به صورت پیش فرض به همراه مجموعه‌ی کاملی از امکانات کمک راننده‌ی پیشرفته که شامل سیستم کمک به حفظ خودرو در مسیر و ترمز اضطراری خودکار می‌شود، روانه‌ی بازار خواهد شد.

قابلیت اطمینان پیش بینی شده (امتیاز وبسایت یو اس نیوز: 3 از 5): تویوتا راوفور با کسب امتیاز 3 از 5 امتیاز متوسطی را در زمینه‌ی قابلیت اطمینان پیش بینی شده به خود اختصاص داده است.

فضای سرنشینان: در مدل راوفور فضای کافی برای حمل پنج سرنشین در نظر گرفته شده است، هرچند در بیشتر رقبا شاهد وجود فضای پای بیشتری در ردیف دوم صندلی هستیم.

فضای حمل بار (حداکثر فضا: 69٫8 فوت مکعب): مدل غیر هیبرید راوفور در مقایسه با ورژن هیبرید خود تقریباً 3 فوت مکعب فضای حمل بار بیشتری را در اختیار شما قرار خواهد داد اما با این وجود هر دوی این شاسی بلند‌ها ظرفیت ایده‌آلی را فراهم می‌کند.

در پشت صندلی‌های ردیف دوم هر دو مدل با فضایی معادل 37٫5 فوت مکعب مواجه خواهید شد که یکی از بهترین ارقام در این کلاس خودرو به شمار می‌رود.

امکانات مناسب خانواده: مدل راوفور به صورت پیش فرض به وای فای هات اسپات و قابلیت پشتیبانی از اپل کار پلی مجهز است.

امکانات دلخواه فراوان این خودرو شامل صندلی‌های عقب مجهز به سیستم گرمایشی، کنترل‌های راننده‌ی نوجوان، چهار درگاه یو اس بی اضافه،‌ سیستم دوربین پارک 360 درجه، صندوق عقب برقی بدون نیاز به دخالت دست، و یک یادآور کمربند ایمنی در صندلی‌های عقب مورد پسند خانواده‌ها واقع خواهد شد.

1) سوبارو فارستر 2019 (برنده)

قیمت پایه: 24٫295 دلار

نظر کلی (امتیاز کل وبسایت یو اس نیوز: 10 / 8٫4): مدل فارستر کمپانی سوبارو که برای سال 2019 مجدداً به طور کامل طراحی شده عنوان بهترین شاسی بلند کامپکت خانوادگی ما را نام خود به ثبت می‌رساند.

این شاسی بلند با برخورداری از ویژگی‌هایی مانند سیستم پیش فرض سواری دو دیفرانسیل، سواری آرام، و هندلینگ چابک نسبت به دیگر رقبا برتری پیدا کرده است.

سوبارو فارستر همچنین از راندمان سوخت فوق العاده‌ای نیز بهره می‌برد. با این وجود اگر به دنبال قدرت بالا هستید بهتر است مدل‌های دیگر را مد نظر قرار دهید.

ایمنی (امتیاز وبسایت یو اس نیوز: 10 / 9٫9): سوبارو فارستر از سوی سازمان مدیریت ملی ایمنی ترافیک بزرگراه‌ها (NHTSA) موفق به کسب امتیاز کلی پنج ستاره‌ی ایمنی شده است.

این خودرو همانند دیگر رقبا در آزمایش واژگونی این سازمان به امتیاز چهار ستاره بسنده کرده است. در سوی دیگر موسسه بیمه ایمنی بزرگراه‌ها (IIHS) مدل فارستر را به عنوان انتخاب ایمنی برتر سال 2019 خود برگزیده است.

این خودرو در تمامی شش آزمایش تصادف این موسسه موفق به کسب امتیاز کامل شده و تنها مدل در لیست ما است که بالاترین امتیاز ممکن یعنی امتیاز Good+ را بخاطر اتصالات صندلی کودک LATCH دریافت می‌کند.

این نتایج، امتیاز ایمنی این خودرو را در بالاترین جایگاه در این کلاس خودرو قرار می‌دهد. مدل فارستر به صورت از پیش تعیین شده به مجموعه‌ی Eyesight کمپانی سوبارو که شامل امکانات کمک راننده‌ی پیشرفته می‌شود، مجهز شده است.

این مجموعه امکاناتی مانند سیستم کمک به حفظ خودرو در مسیر و یک سیستم ترمز پیش از برخورد را در بر می‌گیرد. مدل فارستر همچنین ویژگی ترمز خودکار معکوس را نیز در لیست امکانات خود دارد که این قابلیت در مدل‌های رقیب غایب است.

قابلیت اطمینان پیش بینی شده (امتیاز وبسایت یو اس نیوز: 3 از 5): سوبارو فارستر 2019 با کسب امتیاز 3 از پنج امتیازی متوسط را در زمینه‌ی قابلیت اطمینان به خود اختصاص داده است.

فضای سرنشینان: سوبارو فارستر دارای فضای کافی برای حمل پنج سرنشین بوده و در هر دو ردیف صندلی خود فضای فراوانی را نیز ارائه می‌دهد.

مدل 2019 این خودرو در مقایسه با مدل کنونی آن از فاصله‌ی طولانی‌تری در بین دو محور چرخ برخوردار بوده که باعث ایجاد فضای پای بیشتر شده است.

در ردیف دوم این خودرو شاهد وجود فضای بالا تنه‌ی بیشتری نسبت به تمامی خودرو‌های رقیب هستیم. فضای سر و پا موجود در این خودرو حتی از جادار‌ترین شاسی بلند‌های کامپکت موجود در رتبه بندی‌های ما نیز بیشتر خواهد بود.

علاوه بر این مدل فارستر از درب‌هایی برخوردار است که به منظور دسترسی آسان به صورت عرضی باز می‌شوند.

فضای حمل بار (حداکثر فضا: 76٫1 فوت مکعب): مدل فارستر در مقایسه با تمامی شاسی بلند‌های کامپکت دیگر این لیست از فضای حمل بار کلی بیشتری بهره می برد، اگرچه برخی رقبا فضای بیشتری در پشت صندلی‌های عقب خود ارائه می‌دهند.

امکانات مناسب خانواده: سوبارو فارستر به صورت پیش فرض به قابلیت پشتیبانی از اپل کار پلی و اندروید اتو مجهز است.

این خودرو همچنین ویژگی‌هایی مانند دو درگاه یو اس بی در پشت صندلی و یک وای فای هات اسپات را ارائه می‌دهد که در شاسی بلند‌های رقیب نمی‌توان یافت.

از جمله امکانات دلخواه خانواده پسند در این خودرو می‌توان به کنترل‌های راننده‌ی نوجوان، صندلی‌های عقب مجهز به سیستم گرمایشی، صندوق عقب برقی بدون نیاز به دخالت دست،‌ و یک سیستم کاملاً جدید به نام DriverFocus Distraction Mitigation که بر خواب آلودگی و یا بی توجهی راننده نظارت دارد اشاره کرد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر