افزایش ۸هزارمگاواتی مصرف برق نسبت به پارسال

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، گر چه در برخی نقاط هنوز خنکای هوا احساس می شود اما افزایش دمای هوا در اکثر نقاط کشور، مردم را به سمت استفاده بیشتر از وسایل سرمایشی سوق داد و همین موضوع بر میزان مصرف برق اثرگذار شده است به گونه ای که رقم مصرف در هیجدهمین روز خرداد و در ساعت 13:42 دقیقه به عدد 52 هزار مگاوات رساند.

این افزایش میزان مصرف برق بیانگر آن است که هر چه به روزهای گرمتر سال نزدیکتر می شویم استفاده از وسایل سرمایشی بیشتر خواهد شد. البته رضا اردکانیان وزیر نیرو چهاردهم خرداد در دیدار با تولیت آستان قدس رضوی گفت: دولت برنامه مفصلی برای تشویق مردم به خوش مصرفی و مصرف بهینه آب و انرژی و پرهیز آنها از بد مصرفی و اسراف دارد. برابر مصوبه هیات دولت مشترکانی که برق را کمتر از میزان تعیین شده مصرف کنند پاداش آن را دریافت خواهند کرد و کسانی که بیش از میزان مجاز مصرف کنند باید بهای بیشتری برای بد مصرفی بپردازند.

مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران نیز روز گذشته گفت: در حال حاضر میزان ذخیره نیروگاه‌های برق کشور به حدود 6 هزار مگاوات رسیده و شرایط شبکه برق مناسب است.

روز گذشته کل مبادلات برق کشور در زمان پیک حدود هزار و 638 مگاوات بوده است که از این میزان هزار و 332 مگاوات مربوط به صادرات و 306 مگاوات مربوط به واردات برق بوده است.

همچنین در روز گذشته میزان ذخیره نیروگاه‌ها به هزار و 930 مگاوات و مصرف برق صنایع نیز به چهار هزار و 613 مگاوات رسیده بود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان