بهبود شانه یخ زده با آرتروسکوپی

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران با اشاره به این‌که ۷۰ درصد مبتلایان به شانه خشک یا یخ‌زده زنان هستند، گفت: این بیماری بین سنین۴۰ تا ۶۰ سالگی اتفاق می‌افتد و با صدماتی که به حرکات چرخشی شانه آسیب می‌زند ارتباطی ندارد و در اکثر بیماران از طریق رادیوگرافی با اشعه ایکس تشخیص داده نمی‌شود .

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران با اشاره به این‌که 70 درصد مبتلایان به شانه خشک یا یخ‌زده زنان هستند، گفت: این بیماری بین سنین40 تا 60 سالگی اتفاق می‌افتد و با صدماتی که به حرکات چرخشی شانه آسیب می‌زند ارتباطی ندارد و در اکثر بیماران از طریق رادیوگرافی با اشعه ایکس تشخیص داده نمی‌شود .

به گزارش به نقل از روزنامه جام جم ،دکتر علی‌اکبر خورسندی، اظهار کرد: دوره کامل بیماری حدوداً باید یک سال به طول بیانجامد ولی در حقیقت این بیماری قادر است بیمار را به مدت سه سال با ایجاد سختی و ناراحتی در طول دوره‌های طولانی درگیر سازد، علاوه بر این عود مجدد بیماری به ندرت مشاهده می‌شود.


وی تاکید کرد: آرتروسکوپی (روشی جراحی برای درمان التهاب یا آسیب مفاصل) در درمان شانه خشک اهمیت دارد که می‌تواند باعث یک بهبود اولیه در بیمار شود. شانه یخ‌ زده، یک بیماری خود کنترل شده است که اغلب با گذشت زمان و درمان‌های طبی بهبود می‌یابد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر