نظرسنجی زومیت: از نظر شما، کدام لپ تاپ ۱۰۰۰ دلاری ارزش خرید بیشتری دارد؟

با رونمایی مایکروسافت از سرفیس لپ‌تاپ، به نظر شما کدام‌یک از لپ‌تاپ‌های رده بالای ۱۰۰۰ دلاری ارزش خرید بیشتری دارد.

نظرسنجی زومیت: از نظر شما، کدام لپ تاپ 1000 دلاری ارزش خرید بیشتری دارد؟

مایکروسافت هفته‌ی گذشته با برگزاری مراسم MicrosoftEDU#، از محصولات جدیدی رونمایی کرد. علاوه بر ویندوز 10 اس، ردموندی‌ها اولین لپ‌تاپ خود را نیز معرفی کردند. سرفیس لپ‌تاپ اولین لپ‌تاپ مایکروسافت به معنای واقعی است که دیگر در آن شاهد جدا شدن نمایشگر از کیبورد نیستیم. مایکروسافت سرفیس لپ‌تاپ را با ویندوز 10 اس همراه کرده است. با وجود اینکه سیستم‌عامل یادشده برای دانش آموزان و دانشجویان توسعه یافته است؛ اما سخت‌افزار جدید مایکروسافت بودجه‌ای فراتر از توانایی یک دانش‌آموز یا دانشجو می‌طلبد. قیمت این لپ‌تاپ که با بهره‌گیری از یک پردازنده‌ی Core i5 اینتل 999 دلار تعیین شده است، سرفیس لپ‌تاپ را در بین گزینه‌های رده بالای بازار قرار می‌دهد. البته سرفیس لپ‌تاپ به ویندوز 10 اس محدود نیست و طبیعتا معقول‌ترین روش استفاده از آن، ارتقاء به ویندوز 10 پرو است که تا پایان سال 2017 رایگان خواهد بود؛ اما پس از آن باید هزینه‌ای 50 دلاری برای ارتقاء پرداخت کرد.

سرفیس لپ‌تاپ 1000 دلاری علاوه بر مک‌بوک پرو اپل که در زومیت به مقایسه‌ی آن‌ها پرداختیم، رقبای ویندوزی دیگری نیز دارد. دل، اچ‌پی، ایسوس و لنوو را باید  رقبای ویندوزی سرفیس لپ‌تاپ معرفی کرد که سابقه‌ی بلند بالایی در تولید لپ‌تاپ‌های مبتنی بر ویندوز دارند.

مک‌بوک پرو اپل، ایکس‌پی‌اس دل، اسپکتر ایکس 360 اچ‌پی، یوگا 720 لنوو و ذن‌بوک 3 (UX390UA) ایسوس را باید رقبای سرفیس‌ لپ‌تاپ مایکروسافت خواند. البته باید به این نکته اشاره کرد که قیمت هر شش لپ‌تاپ دقیقا 1000 دلار نیست و بسته به مشخصات فنی، در یک بازه‌ی معین حداکثر 300 دلاری متغیر است. هر یک از لپ‌تاپ‌های مورد نظر دارای نقاط قوتی هستند که آن‌ها را از رقبا متمایز می‌کند. برای مثال اسپکتر ایکس 360 اچ‌پی و یوگا 720 لنوو از لولایی بهره می‌برند که چرخش 360 درجه‌ی نمایشگر و تبدیل شدن به یک تبلت را ممکن می‌کند. ذن‌بوک ایسوس علاوه بر داشتن عمر باتری 9 ساعته و مشخصات فنی قوی، از بدنه‌ی آلومینیومی زیبایی بهره می‌برد و به‌واسطه‌ی بلندگوهای هارمن کاردن، صدای زیبا نیز به ارمغان می‌آورد. مک‌بوک پرو اپل محصولی شناخته شده است که با بهره‌گیری از مشخصات فنی قدرتمند، استانداردهای جدیدی در دنیای لپ‌تاپ‌ها رقم زده است؛ به‌طوری‌که تولیدکنندگان ویندوزی نیز طراحی اپل را الگوی خود قرار داده‌اند.

در نظرسنجی این هفته از شما کاربران زومیت خواسته‌ایم لپ‌تاپ مناسب و مدنظر خود را در صورت اقدام به خرید از میان 6 گزینه‌ی موجود انتخاب کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر