لیگ ملت‌های والیبال

پیروزی مقتدرانه ایران مقابل ژاپن/ سامورایی‌ها هم در خانه تسلیم شدند +عکس و جدول

دیدار تیم‌های ملی والیبال ایران و ژاپن با پیروزی شاگردان کولاکوویچ خاتمه پیدا کرد.

به گزارش مشرق، تیم ملی والیبال ایران امروز در ششمین مسابقه خود در رقابت‌های لیگ ملت‌های 2019 از ساعت 14:10 در سالن موسا شینو پلازا به مصاف ژاپن رفت که این مسابقه با نتیجه 3 بر صفر و با امتیازهای (22 - 25، 21 - 25 و 25 - 19) به سود شاگردان کولاکوویچ خاتمه پیدا کرد.

بیشتر بخوانید:

امتیازآورترین بازیکن دیدار ایران و ژاپن انتخاب شد

جیانگ لیو به عنوان داور اول و ابراهیم آل‌نعامه قطری هم به عنوان داور دوم این بازی را سوت زدند. ایگور کولاکوویچ برای این مسابقه از سعید معروف، علی‌اصغر مجرد، علی شفیعی، پوریا یلی، میلاد عبادی‌پور، پوریا فیاضی و محمدرضا حضرت‌پور استفاده کرد.

* ست نخست؛ 25 بر 22 به سود ایران

تیم جوان شده ایران شروع خوبی داشت. بازیکنان ایران تحت تاثیر میزبانی ژاپنی‌ها قرار نگرفتند و پرقدرت کار را آغاز کردند. در امتیاز 8 بر 5 به سود ایران هر دو تیم به وقت استراحت فنی اول رفتند. ناکاگائیچی در امتیاز 11 بر 8 به سود ایران درخواست وقت استراحت کرد تا اختلاف تیم‌ها بیشتر نشود. برتری تیم ایران ادامه پیدا کرد تا تیم‌ها در امتیاز 16 بر 12 به سود ایران راهی وقت استراحت فنی دوم شوند. این ست در نهایت با نتیجه 25 بر 22 به سود ایران خاتمه پیدا کرد.

* ست دوم؛ 25 بر 21 به سود ایران

شروع ایران در ست دوم هم بهتر از ژاپن بود. سرویس‌های خوب علی شفیعی و حملات زهردار ملی پوشان ایران نتیجه بازی را 8 بر 5 به سود ایران کرد تا تیم‌ها به وقت استراحت فنی اول بروند. برتری ایران ادامه پیدا کرد تا اینکه در امتیاز 16 بر 12 به سود شاگردن کولاکوویچ هر دو تییم به وقت استراحت فنی دوم رفتند. زمانی که بازی 19 بر 18 به سود ایران و ژاپنی‌ها اختلاف امتیاز را به یک رساندند کولاکوویچ درخواست وقت استراحت کرد. این ست با نتیجه 25 بر 21 به سود ایران تمام شد.

* ست سوم؛ 25 بر 19 به سود ایران

ست سوم با برتری قاطع تیم ایران آغاز شد. شاگردان کولاکوویچ با عملکرد خوب خود حریف را تحت تاثیر قرار دادند تا اینکه در امتیاز 8 بر 3 به سود ایران تیم‌ها به وقت استراحت فنی اول رفتند. ژاپنی‌ها با حماییت هواداران خود و البته هماهنگی بالا بازی را در امتیاز 10 به تساوی کشاندند. نیشیدا و اوتاکه و سایر ملی پوشان ژاپن نتوانستند به روند خوب خود ادامه دهند تا اینکه در امتیاز 16 بر 13 به سود ایران هر دو تیم به وقت استراحت فنی دوم رفتند. این ست در نهایت با نتیجه 25 بر 19 به سود ایران خاتمه پیدا کرد.

تیم ایران پیش از این بازی موفق به کسب 4 برد مقابل ایتالیا، چین، آلمان و آرژانتین شد و نتیجه را به برزیل واگذار کرده است.

به این ترتیب تیم ملی والیبال ایران توانست انتقام سال گذشته را در خانه سامورایی‌ها از آنها بگیرد و با 5 پیروزی از 6 مسابقه به ایران بیاید. سامورایی‌ها سال گذشته موفق شدند در فرانسه و در هفته نخست شکست بهت‌آوری را به ایران تحمیل کردند.

تیم ملی والیبال ایران در هفته سوم باید در ارومیه از تیم‌های کانادا، لهستان و روسیه میزبانی کند که برنامه مسابقات ایران در هفته سوم به شرح زیر است:

بازی اول: ایران – کانادا، جمعه 24 خرداد ساعت 18:30

بازی دوم: ایران – لهستان، شنبه 25 خرداد ساعت 18:30

بازی سوم: ایران – روسیه، یکشنبه 26 خرداد ساعت

جدول رده بندی مسابقات پس از برد ایران

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان