ماهان شبکه ایرانیان

برای نخستین بار در سال ۹۸ دلار وارد کانال ۱۲ هزار تومانی شد

شکست حمایت روانی بازار ارز

یکی از روش‌های پیش‌بینی قیمت‌ها، نگاه به روند گذشته آنها است. بر این اساس در این صفحه روندهای قیمتی بازارهای مهم ایران و جهان به نمایش گذاشته شده‌اند. همچنین در متن مربوط به هر قسمت روند آتی قیمت‌ها براساس شواهد موجود پیش‌بینی شده‌اند.

بازار سهام

تداوم قله نوردی‌های بورس

یکشنبه بورس تهران توانست پس از عبور از فشار تحریم صنعت پتروشیمی به روند صعودی بازگردد و قله تاریخی جدیدی را به ثبت رساند. دیروز شاخص کل 3/ 1 درصد افزایش یافت و در ارتفاع 229 هزار و 809 واحد ایستاد. باوجود ظرفیت بنیادی سهام کالایی، سیگنال‌های نامساعد از سمت بازار جهانی از جذابیت این گروه کاسته و طی روزهای اخیر شاهد اقبال به سهام غیر کامودیتی‌محور هستیم. در همین راستا گروه خودرویی بازهم بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد و نمادهای وابسته عموما تا سقف مجاز قیمتی رشد کردند. گروه‌های دارویی، غذایی، سیمانی، انبوه‌سازان و لاستیک‌سازان نیز از جمله گروه‌های پرطرفدار دیروز بودند.

20-01

 

بازار ارز

تنزل دلار به زیر مرز روانی

هر دلار آمریکا طی معاملات روز گذشته 420 تومان از ارزش خود را از دست داد و راس ساعت 16 به بهای 12 هزار و 700 تومان به فروش رفت. افت 2/ 3 درصدی دیروز شاخص ارزی کشور سنگین‌ترین کاهش روزانه از 30 اردیبهشت بود و نرخ ارز را به کمترین حد خود از 28 بهمن رساند. برخی از فعالان بازار معتقدند که افزایش عرضه و اسکناس‌های نقدی در بازار توسط بازارساز از کاهش دلار حمایت کرد و تداوم افت نرخ حواله درهم به این روند شدت بخشید. گروه دیگری نیز عدم توانایی دلار در شکست مقاومت 13 هزار و 500 تومانی در چند روز اخیر را عامل اصلی ورود آن به کانال جدید می‌دانند. افزایش حجم خالی‌فروشی معامله‌گران بزرگ از اواسط شنبه نیز بر افت دلار اثرگذار بود.

20-02

 

بازار سکه

تبعیت مجدد سکه از دلار

ساعت 16 دیروز هر سکه طرح جدید به بهای 4 میلیون و 450 هزار تومان معامله شد و افت روزانه 130 هزار تومانی را تجربه کرد. تداوم ریزش دلار و ورود این ارز به کانال 12 هزار تومانی برای نخستین بار در سال 98 اثر افزایشی اونس طلا بر سکه را خنثی کرد و منجر به افت 8/ 2درصدی این دارایی ارزشمند شد. پیش از این سکه در تاریخ 14اسفند قیمت‌های پایین‌تر را تجربه کرده بود. طی معاملات روز قبل مقاومت مهم 4 هزار و 500 تومانی شکسته شد، با این حال معامله‌گران این بازار امیدوارند با تداوم رشد اونس طلا و توقف روند نزولی نرخ ارز، بهای سکه دوباره به بالای مرز مذکور بازگردد. دیروز حباب سکه با احتساب مالیات ارزش افزوده در ارتفاع 79 هزار تومان ایستاد.

20-03

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان