اخبار مجلس/تذکر نمایندگان به ۲ وزیر درباره پارتی مختلط سفرای خارجی/انتقاد یک نماینده از سکوت در قبال کشف حجاب شمال کشور

خبرگزاری تسنیم: علی‌اصغر یوسف‌نژاد عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز(دوشنبه 20 خرداد) تذکرات کتبی نمایندگان به رئیس جمهور و مسئولان اجرایی کشور را قرائت کرد.

**تذکر سهراب گیلانی نماینده شوشتر به وزیر بهداشت: فرافکنی و عدم انجام تعهدات وزارت بهداشت و درمان در ساخت بیمارستان درمان بستر شهرستان گتوند

**تذکر علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات و 7 نفر نمایندگان به وزارت امور خارجه و وزیر ارشاد: توضیح در مورد پارتی مختلط بعضی از سفرای کشورهای خارجی و حضور بعضی از افراد به اصطلاح هنرمند

**تذکر نصرالله پژمانفر نماینده مشهد به وزیر ارتباطات: چرا با وجود چندین تذکر به وزیر ارتباطات و علی رغم افزایش اختلالات آنتن‌دهی در تلفن‌های همراه مشکل آنتن‌دهی در این شهر مقدس مرتفع نشده است؟

**تذکر سید مهدی مقدسی نماینده اراک به رئیس جمهور: تسریع در تصویب آئین نامه اجرایی قانون تعیین تکلیف وضعیت خدمتی معلمان حق‌التدریس به منزله شروع آموزش دوره آموزشی 6 ماهه از تابستان

**تذکر احمد بیگدلی نماینده خدابنده به وزیر کشور: عدم توجه به مطالبات قانونی مردم برینه رود و سجاد رود در زمینه تقسیمات کشوری

**تذکر حبیب الله دهمرده نماینده زابل به وزارت آموزش و پرورش: چرا در رابطه با اعمال مدرک دوم فرهنگیان زحمت‌کش اقدام اساسی صورت نمی‌گیرد؟ آیا این است معنای ارتقای کیفیت؟

**تذکر نادر قاضی‌پور و علیرضا محجوب نمایندگان ارومیه تهران با امضا 35 نفر از همکاران به رئیس جمهور: تسریع در معرفی مدیر عامل سازمان تأمین اجتماعی که 7 ماه است که سرپرستی نمی‌شود.

**تذکر حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین‌شهر به رئیس جمهور: چرا در اعمال ضریب افزایش و تعیین حداقل حقوق دانشجو - معلمان دانشگاه فرهنگیان برابر بند 1 تبصره 12 مصوبه هیئت وزیران اقدام نشده است؟

**تذکر داوود محمدی به رئیس جمهور: ضرورت پرداخت بدهی‌های دولت به سازمان تایمن اجتماعی به منظور اجرای قانون همسان‌سازی حقوق بازنشستگان و حل مشکلات این عزیزان

**تذکر خجسته نماینده همدان به وزیر امور خارجه: لزوم فعال سازی دیپلماسی اقتصادی در زمینه بین‌المللی و معرفی محصولات ایران برای رونق تولید

**تذکر شهاب نادری نماینده اورامانات به وزیر نیرو: رسیدگی به آب شرب روستاییان منطقه به منظور تخصیص آب به مرغوب‌ترین زمین‌های کشاورزی

**تذکر شکور پورحسین نماینده پارس‌آباد به وزیر راه و شهرسازی: توجه به جاده‌های مواصلاتی شهرستان پارس‌آباد و بیله سوار

**تذکر شکور پورحسین به وزیر جهاد کشاورزی درباره خرید تضمینی محصولات کشاورزی مغان به خصوص خرید از محصولات سیر سیرکاران

انتقاد یک نماینده مجلس از کاهش جلسات کمیسیون‌های تخصصی
نماینده مردم گرمسار در مجلس شورای اسلامی معتقد است که با اقدام هیئت‌رئیسه، ساعات برگزاری جلسات کمیسیون‌های تخصصی کاهش یافته است.

غلامرضا کاتب نماینده مردم گرمسار در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی نوبت عصر امروز (دوشنبه، 20 خرداد) پارلمان در تذکری شفاهی با استناد به مواد 195 و 97 آیین‌نامه داخلی مجلس، خطاب به هیئت‌رئیسه، گفت: طبق آیین‌نامه داخلی مجلس، اگر در جلسه علنی هر یک از همکاران تذکری نسبت به نحوه اداره جلسه داشته باشد، باید بلافاصله مذاکرات متوقف شده و رئیس جلسه به تذکرات توجه کند.

وی افزود: امروز تکرار کردم که در دستور جلسه تذکر دارم، اما به آن توجه نشد، تذکرم به هیئت‌رئیسه و طبق ماده 97 است، آقای لاریجانی، شخص حضرت عالی را قبول داریم و به شما رأی دادیم، از شما انتظار داریم که به آئین‌نامه توجه کنید، آئین‌نامه در ماده 97 صراحت دارد که اگر بخواهیم جلسه صبح را در بعدازظهر ادامه دهیم، با پیشنهاد رئیس جلسه و تصویب مجلس می‌تواند این کار انجام شود.

نماینده مردم گرمسار در مجلس ادامه داد: ماده 97 آیین‌نامه داخلی مجلس می‌گوید که حداکثر مدت برای هر جلسه رسمی، 4 ساعت است، یعنی یک روز، 4 ساعت می‌توانیم جلسه داشته باشیم، این 4 ساعت یکسره و یا با فاصله تنفس می‌تواند انجام شود، مگر در موارد ضروری که به تشخیص رئیس و تصویب مجلس خواهد رسید، اگر بخواهید جلسه بعدازظهر تشکیل بدهید، باید مجلس تصویب کند.

کاتب خطاب به رئیس مجلس، گفت: آقای لاریجانی، شما کاری کردید و جلسات را روز دوشنبه گذاشتید که عملا کمیسیون‌های مجلس یک ساعت و نیم باید جلسه داشته باشند و مجلس 16 ساعت باید جلسه داشته باشد، واقعا اگر می‌خواهید مجلس را از کیفیت بیندازید، هیئت‌رئیسه خودش تصمیم بگیرد؛ آئین‌نامه این را نمی‌گوید.

وی افزود: شما در سال 97 از ما اجازه گرفتید برای تشکیل جلسات علنی در روز دوشنبه، آن هم برای تا پایان سال 97، 15 نفر از اعضای کمیسیون شخصا نامه آوردند و گفتند که این تقاضای شما تا پایان سال 97 است، آن را به حالت اول برگردانید، اما پاسخی از ناحیه شما دریافت نشد، تغییر جلسه دوشنبه‌ها به سه شنبه‌ها عملا کمیسیون‌ها را بی‌خاصیت کرده است، درخواست بنده این است که برای جایگاه مجلس و اینکه مجلس رسالت خود را به درستی انجام دهد، این رویه تغییر کند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، علی لاریجانی رئیس مجلس که ریاست جلسه را به عهده داشت در پاسخ به تذکر کاتب، گفت: آقای کاتب، این موضوع خلاف آئین‌نامه نبوده است و شما آن را بسط دادید، زیرا ماده 97 می‌گوید که جلسه اگر بیش از 4 ساعت بود، ما رأی‌گیری کنیم، اینجا یک جلسه مستقل است و قرآن قرائت و مثل بقیه جلسه‌ها تشکیل می‌شود، لذا استناد شما به ماده 97 وارد نیست.

وی افزود: جلسات مجلس براساس نظرات هیئت‌رئیسه تشکیل می‌شود و آن را تشخیص می‌دهد، ما در اینجا رأی گرفتیم و نمایندگان هم به این قضیه رأی دادند، ما مباحثه نمی‌کنیم.

حاجی‌دلیگانی:دولت گزارش عملکرد سالانه خود را هر چه سریعتر به مجلس ارائه دهد

نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: رئیس‌جمهور و وزرا باید تا مرداد ماه گزارش عملکرد سالانه خود را به مجلس ارائه دهند.

‌به گزارش خبرنگار مهر، حسینعلی حاجی‌دلیگانی در جلسه علنی عصر امروز مجلس شورای اسلامی طی تذکری شفاهی، گفت: امسال برای اولین‌بار رئیس‌جمهور و وزرا باید در مرداد ماه گزارش عملکرد سالانه خود را بر اساس برنامه و اسناد فرادستی به مجلس ارائه دهند.

وی ادامه داد: سپس باید این گزارش سریعاً چاپ شده و در کمیسیون‌های تخصصی مجلس مورد بررسی قرار گیرد.

نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس افزود: پس از بررسی این گزارش در کمیسیون‌ها، باید این گزارش در صحن علنی بررسی شود و رئیس‌جمهور و وزرا مباحث خود را مطرح کنند؛ سپس رأی‌گیری شود و در صورت عدم اقناع نمایندگان، بحث استیضاح آنان مطرح می‌شود.

حاجی‌دلیگانی با تأکید بر اینکه این گزارش باید سر وقت به مجلس ارائه شود، خاطرنشان کرد: دولت به موقع این گزارش را به مجلس ارائه دهد تا خللی در این زمینه و اقدام نظارتی مجلس پیش نیاید.

دهیاری‌ها از پرداخت مالیات معاف شدند

نمایندگان مجلس در جریان بررسی لایحه اصلاح بند 3 ماده 2 قانون مالیات‌های مستقیم، دهیاری‌ها را از پرداخت مالیات معاف کردند.

به گزارش ایسنا، نمایندگان مجلس در جلسه علنی نوبت عصر امروز (دوشنبه) در جریان بررسی لایحه اصلاح بند 3 ماده 2 قانون مالیات‌های مستقیم با اصلاحات بعدی آن را با 160 رأی موافق؛ 12 رأی مخالف و 1 رأی ممتنع از مجموع 209 نماینده حاضر در مجلس تصویب کردند.

کلیات این لایحه در جلسه صبح امروز تصویب شد که نمایندگان در جلسه بعد از ظهر جزئیات آن را به تصویب رساندند.

طبق این مصوبه در بند 3 ماده 2 قانون مالیات‌های مستقیم مصوب 3 /12 /1366 با اصلاحات بعدی آن بعد از عبارت «شهرداری‌ها» عبارت «و دهیاری‌ها» اضافه و یک تبصره به شرح زیر به آن الحاق می‌شود:

تبصره – اعمال این ماده از زمان تأسیس دهیاری‌های کشور می‌باشد، مالیات‌هایی که قبل از لازم‌الاجرا شدن قانون به دهیاری‌ها تعلق گرفته و اخذ شده است مشمول معافیت موضوع این قانون نمی‌شود.

طبق ماده 2 قانون مالیات‌های مستقیم وزارت‌خانه‌ها و مؤسسات دولتی، دستگاه‌ها با بودجه دولتی، شهرداری‌ها و بنیادها و نهادهای انقلاب اسلامی دارای مجوز معافیت از طرف امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری مشمول پرداخت‌های مالیات‌های موضوع این قانون نیستند.

با مصوبه امروز مجلس دهیاری‌ها هم مشمول پرداخت مالیات نمی‌شوند.

موافقت مجلس با لایحه تشویق و حمایت متقابل سرمایه‌گذاری بین ایران و عراق

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با لایحه موافقت‌نامه تشویق و حمایت متقابل از سرمایه‌ گذاری بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری عراق موافقت کردند.

به گزارش ایسنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی نوبت عصر امروز دوشنبه مجلس لایحه موافقت‌نامه تشویق و حمایت متقابل از سرمایه‌ گذاری‌ بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری عراق را بررسی کرده و در نهایت از 202 نماینده حاضر در جلسه با 160 رای موافق، 5 رای ممتنع و 3 رای مخالف آن را به تصویب رساندند.

براساس ماده واحده لایحه موافقت‌نامه تشویق و حمایت متقابل از سرمایه‌ گذاری بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری عراق مشتمل بر یک مقدمه و 16 ماده به شرح پیوست تصویب و اجازه مبادله اسناد آن داده می‌شود.

در تبصره این ماده آمده است: در اجرای مواد 12 و 13 موافقت‌نامه رعایت اصل یکصد و سی و نهم قانون اساسی الزامی است.

مجلس درباره افزایش حقوق کارمندان استفساریه می دهد؟
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس توضیحاتی درباره نحوه برخورد پارلمان با تخلف دولت در افزایش حقوق کارمندان ارائه کرد

حسینعلی حاجی‌دلیگانی نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با بیان اینکه گزارش دیوان محاسبات و مرکز پزوهش های مجلس درباره تخلف دولت در افزایش حقوق ها تاکنون به قوه مقننه ارائه نشده است، گفت: قرار است هیئت رئیسه مجلس در جلسه فردای خود درباره این موضوع تصمیم گیری نهایی را انجام دهد.

وی با بیان اینکه دولت در اجرای قانون مصوب مجلس تخلفاتی را داشته است، ادامه داد: مجلس در بودجه سال 98 مصوب کرده بود تا افزایش حقوق کارمندان 400 هزار تومان به اضافه تا 10 درصد باشد که این اتفاق رخ نداده است البته استدلال دولت برای اجرای قانون، مصوبه مجلس در برنامه ششم توسعه است که تاکنون ملغی نشده است و احکام حقوقی طبق ‌برنامه ششم صادر شده است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس تصریح کرد:براین اساس ما از هیئت رئیسه مجلس خواسته‌ایم تا این موضوع را تعیین تکلیف کند و قرار بود روز گذشته هیئت رئیسه مجلس با برگزاری جلسه‌ای این موضوع را بررسی کند که به فردا موکول شد، اکنون هیئت رئیسه باید تصمیم نهایی خود را درباره نحوه اجرای قانون افزایش حقوق‌ها اتخاذ کند.

نماینده مردم شاهین‌شهر با بیان اینکه امروز به لاریجانی رئیس مجلس مراجعه کرده و شخصا در این مورد صحبت‌ کرده‌ام، گفت: اگر هیئت رئیسه مجلس در جلسه فردای خود به جمع بندی نرسد ما به منظور شفاف سازی استفساریه‌ای را ارائه خواهیم کرد.

موافقت مجلس با کلیات لایحه وظایف وزارت ورزش
نمایندگان مجلس شورای اسلامی با کلیات لایحه اهداف، وظایف و اختیارات وزارت ورزش و جوانان موافقت کردند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی نوبت عصر امروز (دوشنبه، 20 خرداد) پارلمان با کلیات لایحه اهداف، وظایف و اختیارات وزارت ورزش و جوانان موافقت کردند.

نمایندگان مجلس در این جلسه از مجموع 196 نماینده حاضر، با 112 رأی موافق، 57 رأی مخالف و 3 رأی ممتنع کلیات لایحه اهداف، وظایف و اختیارات وزارت ورزش و جوانان را تصویب کردند.

بررسی تغییر برنامه کاری مجلس در هیئت‌رئیسه پارلمان
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر یک نماینده درباره دو شیفته شدن جلسات علنی پارلمان در روزهای دوشنبه، گفت:این موضوع را در هیئت‌رئیسه بررسی و نتیجه آن را به نمایندگان اعلام کنیم.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی نوبت عصر امروز (دوشنبه، 20 خرداد) پارلمان در تذکری آیین‌نامه‌ای، به مواد 16، 22 و 105 آیین‌نامه داخلی پارلمان استناد کرد و گفت: ماده 16 آیین‌نامه داخلی مجلس صراحت دارد که هیئت‌رئیسه باید به آیین‌نامه مجلس پایبند باشد و ماده 22 نیز به حفظ شأن مجلس اشاره دارد.

وی با استناد به ماده 105 آیین‌نامه داخلی مجلس اظهار داشت: ماده 105 صراحت دارد که در هر جلسه رسمی مجلس، 3 نفر از نمایندگان می‌توانند به نوبت و طبق فهرست از قبل تهیه شده براساس قرعه نطق داشته باشند و 2 نفر از نمایندگان نیز نطق اضطراری داشته باشند.

نماینده مردم اراک در مجلس اضافه کرد: هیئت‌رئیسه باید مشخص کند که جلسات بعدازظهر رسمی است یا خیر؛ اگر رسمی است باید نطق در آن باشد، اگر نیست یعنی ادامه جلسه صبح است که برای برگزاری آن باید از نمایندگان رأی‌گیری شود.

وی ادامه داد: تفسیر آیین‌نامه داخلی مجلس به عهده هیئت‌رئیسه مجلس نیست، بنابراین نباید اجازه داد که شأن مجلس خدشه‌دار شود و فقط هیئت‌رئیسه در این زمینه تصمیم گیرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، عبدالرضا مصری نایب رئیس مجلس که ریاست جلسه را به عهده داشت، در پاسخ به تذکر نماینده اراک در مجلس، گفت: این تذکر قابل بحث است و باید در هیئت‌رئیسه مورد بررسی قرار گیرد، اما با توجه به اینکه دستور فعلی مجلس چیز دیگری است، اجازه دهید این موضوع را در هیئت‌رئیسه بررسی و نتیجه آن را به نمایندگان اعلام کنیم.

سازمان بازرسی با رانت خواری نمایندگی‌های خاص فروش اینترنتی خودرو برخورد کند

عضو کمیسیون صنایع مجلس با اشاره به رانت خواری 300 میلیاردی سالانه در کمیسیون‌های فروش اینترنتی نمایندگی‌های خاص یکی از خودروسازان گفت: سازمان بازرسی با این رانت خواری برخورد کند.

محمدرضا منصوری نماینده مردم ساوه در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به خبری درباره رانت 300 میلیاردی سالانه در کمیسیون های فروش اینترنتی نمایندگی‌های خاص، گفت: هر اقدامی که در کشور به عنوان مجوز اعطا شود و شرطی گذاشته شود، موجب می شود بی عدالتی بوجود آید و حتی ممکن است رانت بوجود آید که از این نمونه کم نداریم.

وی افزود: همیشه در حوزه اختصاص سهمیه فروش خودرو به نمایندگی‌ها این پرسش مطرح می شود که مجوز فروش به کدام نمایندگی داده شود و به کدام نمایندگی داده نشود و براساس کدام قانونی نمایندگی فروش خودرو در فروش‌های اینترنتی خودروسازان انتخاب می‌شوند؟

عضو کمیسیون صنایع مجلس تصریح کرد: باید بساط این تبعیضات و رابطه‌ها، رانت‌ها در بین نمایندگی‌های فروش اینترنتی خودرو برچیده شود و در فروش خودرو ضابطه مند شویم و امکان فروش به تمام نمایندگی‌ها اعطا شود که آنها دلسرد نشوند.

اعلام وصول لایحه توسعه منطقه آزاد چابهار

یک عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی از اعلام وصول لایحه توسعه منطقه آزاد چابهار خبر داد.

به گزارش ایسنا، علیرضا رحیمی در پایان جلسه علنی صبح امروز (دوشنبه) مجلس گفت: لایحه توسعه منطقه تجاری صنعتی چابهار و طرح اساسنامه شرکت گاز ایران اعلام وصول می‌شود.

وی همچنین از اعلام وصول سوال ملی کامران نماینده اصفهان از وزیر دادگستری با موضوع علت عدم اجرای ماده 174 قانون آئین دادرسی مدنی و انحصار آگهی‌ها در روزنامه حمایت خبر داد.

رحیمی همچنین سوال ملی نصرالله پژمان‌فر نماینده مشهد از وزیر ورزش با موضوع عدم رعایت شأن و کرامت زنان در وزارت ورزش و جوانان را اعلام وصول کرد.

انتقاد پژمانفر از وزارتخانه و وزیر ارتباطات

نمیانده مردم مشهد در مجلس گفت: وزیر ارتباطات جوان ما می‌خواهد رئیس جمهور شود خب بیاید بشود، اما باید به وظیفه خود عمل کند. در شهر مشهد مردم نمی‌توانند تماس تلفنی بگیرند.

نصرالله پژمانفر در جلسه علنی نوبت عصر امروز (دوشنبه) مجلس شورای اسلامی ضمن تشکر از قوه قضائیه برای پیگیری مسئله پدیده مشهد اظهار داشت: علی رغم تمام پیگیری‌ها، انتظار این است که به مردم گزارش این پیگیری‌های قضائی داده شود. مردم چهار سال است که نسبت به این پرونده منتظر مانده‌اند. نه تنها در این مدت به مردم گزارشی داده نشده است بلکه برخورد نامناسبی نشده است. مردم نظام را دوست دارند اما انتظار دارند که شفاف‌سازی شود.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس با تاکید بر «کمبود لاستیک در مشهد» گفت: در شهر مشهد هم‌اکنون یک سوم لاستیک سال گذشته توزیع می‌شود. مشخص است که وضعیت قیمت آن نابسامان خواهد شد. توزیع لاستیک قطره چکانی است.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه «مشکل بیماران باید فقط بیماری آنها باشد» تاکید کرد: گاهی گریه این بیماران از کمبود دارو یا گرانی آنها به آسمان بلند می‌شود. به جد بعضی از بیماران این دو مشکل را دارند و کسی باید به داد آنها برسد.

نماینده مردم مشهد در مجلس در پایان ضمن انتقاد از وزارت خانه ارتباطات گفت: وزیر ارتباطات ما وزیر جوانی است. آرزو بر جوانان عیب نیست. ایشان می‌خواهند رئیس جمهور شوند خب بیایند بشوند ما که بخیل نیستیم. اما باید کار خود را انجام دهند. در شهر مشهد مردم با موبایل نمی‌توانند تماس بگیرند. ایشان در صفحات مجازی خود عکس می‌گیرد و فیلم می‌گذارد به جای این کار باید به وظیفه خودشان بپردازند. در ابتدایی‌ترین وظایف وزارتخانه ارتباطات کوتاهی می‌شود. بنده سوال کردم تذکر کتبی و شفاهی هم داده‌ام. چه کسی باید این موضوع را پیگیری کند؟ نه در بیابان و در جاده بلکه در خیابان شهر مشهد موبایل مردم کار نمی‌کند.

عبدالرضا مصری که ریاست جلسه را بر عهده داشت پس از این تذکر اظهار کرد: دغدغه‌هایی که نمایندگان در پایان جلسات مطرح می‌کنند، عمده مشکلاتی است که مردم به آنها رجوع کرده‌اند. بهترین راهنما برای رفع مشکلاتی که در کشور هست، همین تذکرات دقایق پایانی مجلس است. مجموعه گرفتاری مردم در دست نمایندگان خانه ملت یافت می‌شود.

 

موسوی لارگانی: با بدحجابی و سگ‌گردانی مبارزه کنید

نماینده مردم فلاورجان در مجلس گفت: اتفاقات چند روز پیش در شمال کشور و کشف حجاب شایسته نظام و خون شهدا نیست. مواظب باشید سیل متدینین شما را نبرد.

به گزارش ایسنا، سیدناصر موسوی لارگانی در جلسه علنی نوبت عصر امروز (دوشنبه) در تذکری شفاهی اظهار داشت: از رئیس‌جمهور، وزیر ارشاد و رئیس قوه قضائیه می‌خواهم که به جد با معضل بدحجابی و سگ‌گردانی مبارزه کنند. اتفاقات تلخ چند روز پیش در شمال کشور و کشف حجاب، شایسته نظام و خون شهدا نیست. گویا برخی مدیران فرهنگی قصد دارند که با سکوتشان مهر تأییدی بر این وقایع بزنند. بعضاً از کنار این حوادث خیلی راحت می‌گذرند. دولت بداند و آگاه باشد که مردم برای استقرار اسلام در کشور خون‌بهای سنگینی داده است و به این راحتی دست از آرمان‌های خود برنمی‌دارد. مواظب باشید سیل متدینین شما را نبرد.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس خطاب به وزیر نیرو گفت: شما مصوب کردید شهرستان‌های فلاورجان، خمینی‌شهر، لنجان و مبارکه 10 روز آب بخورند، از شما درخواست می‌کنم برای حفظ باغات غرب اصفهان این 10 روز را به 15 روز افزایش دهید. باغات این شهرستان‌ها سال گذشته خشکیده شد.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس با متهم کردن رئیس‌جمهور به اعمال فشار به وزیر سابق آموزش و پرورش برای استعفا گفت: در قرن 21 بیان این دلایل از سوی شما برای مردم قابل قبول نیست. آموزش و پرورش در شرایط بسیار نامساعدی قرار دارد. عدم ثبات مدیریت در سال‌های اخیر و عدم دفاع از حقوق فرهنگیان و دانش‌آموزان کارنامه روشنی نیست. نتایج آن باعث شده است که معلمین امروزه با مشکل روبه‌رو شوند. پس چه وقت می‌خواهید بحث رتبه‌بندی معلمان را به سرانجام برسانید.

کامران:از سرایت اشرافی‌گری به بیمارستان و قبرستان جلوگیری کنیم

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه متاسفانه اشرافی‌گری به بیمارستان‌ها نیز کشیده شده است، اظهار کرد: این اشرافی‌گری به قبر هم کشیده شده است

به گزارش ایسنا، حسن کامران نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی جلسه علنی نوبت عصر امروز مجلس گفت: آب بهاره کشاورزان اصفهان دچار مشکل است، حق‌آبه حق الناس است، نه خسارتی داده می‌شود و نه پروژه‌ها را اجرایی می‌کنند. باید تدبیری انجام شود که حق آبه به حق‌آبه‌داران برسد.

وی افزود: به آیین‌نامه سوگند خوردید موضوع تفحص را یا در کمیسیون بودجه رد کنید یا تایید کنید، باید یک سوزن به خودمان بزنیم و یک جوالدوز به دیگران، زیر آبی رفتند و موضوع تفحص از دیوان محاسبات را رد کردند.

نماینده مردم اصفهان ادامه داد: متاسفانه اشرافی‌گری به بیمارستان‌ها نیز کشیده شده است، ننه جان مقامی به بیمارستان می‌رود و همه دکترها دور او جمع می شوند، اما فرد دیگری که می‌آید کسی به کار او کاری ندارد، در این شرایط برای مسئول در بیمارستان‌ها پاویون ایجاد می‌کنند، این اشرافی گری به قبر هم کشیده شده است و اگر از نزدیکان مسئولی فوت شود کارچاق‌کن‌ها برای او گل می برند.

تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور

یک عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور را قرائت کرد.

به گزارش ایسنا، علی اصغر یوسف نژاد در جلسه بعد از ظهر امروز (دوشنبه) مجلس تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور را به شرح زیر قرائت کرد:

حسن‌پور به وزیر راه: اعزام فوری هیاتی برای تعیین تکلیف مسکن شهری و روستایی شهرستان سیرجان

سالک به رئیس‌جمهور و وزیر فرهنگ: در رابطه با بنده ب ماده 92 از بخش 17 برنامه ششم توسعه کدام اقدامات را انجام داده‌اید، توضیح دهید.

پژمانفر به وزیر ارتباطات: عدم رعایت تکالیف قانونی از سوی شرکت ارتباطات زیرساخت در زمینه ثبت اطلاعات تعیین شده در قانون برگزاری مناقصات و قانون ارتقای سلامت نظام اداری کشور و سامانه اطلاع رسانی مناقصات و سامانه قراردادهای کشور که علاوه بر کاهش شفافیت موجب ایجاد ابهاماتی در انجام پروژه ها و میزان پایبندی پیمانکاران طرف قرارداد در پروژه آلکاتل شده است، به وزیر صنعت: چرا در فرایند ثبت سفارش فرقی بین شرکت‌هایی که از اتحادیه اصناف پروانه تولید گرفته‌اند و شرکت‌هایی که از سازمان ثبت پروانه تولید گرفته‌اند وجود ندارد و هر دو، مجوز واردات دریافت می‌کنند؟

بدری به رئیس جمهور: اقدام سریع برای استخدام معلمان حق التدریس و آموزش یاران نهضت سوادآموزی مصوب سال 95
خجسته به وزیر تعاون: توجه به دستور مقام معظم رهبری در حوزه های اقتصادی و ساماندهی شرکت‌های وابسته به آن وزارت در خصوص صندوق بازنشستگی کشوری

تاج الدین به رئیس جمهور و وزیر تعاون: عدم مدیریت بودجه صندوق بازنشستگی با توجه به سونامی بازنشستگان وزارت آموزش و پرورش

شریعت‌نژاد به وزیر راه: چرا با وجود وعده ها مشکل فرودگاه رامسر همچنان لاینحل مانده است. به وزیر کشور: آیا تاکنون اقدامی برای رفع مشکل ترافیک مردم غرب مازندران به ویژه در ایام تعطیلات انجام داده‌اید؟

 

فلاحت‌پیشه: ایران در قالب برجام برنامه هسته‌ای خود را پیش می‌برد
رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: ایران در واکنش به این اقدامات و در راستای تأمین حقوق خود بر آن است تا هم در قالب برجام و هم در قالب "NPT" بخشی از برنامه‌های هسته‌ای خود را با یک گام رو به جلو از سر گیرد.

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در دیدار "لینا کاپسا میکولا" مدیرکل آفریقا و خاورمیانه وزارت امور خارجه فنلاند با اشاره به خروج آمریکا از توافق هسته‌ای برجام و اقدامات ناکافی سایر کشور‌های عضو این توافق، گفت: جمهوری اسلامی ایران در حال حاضر در شرایط خاصی است که بسیاری از تحولات دنیا با این شرایط خاص پیش می‌رود.

وی گفت: عمر افراطی‌گری در دنیا طولانی نخواهد بود و با سیاست‌های منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران از این دوران نیز سر‌بلند عبور خواهیم کرد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس افزود: جمهوری اسلامی ایران در واکنش به این اقدامات و در راستای تأمین حقوق خود بر آن است تا هم در قالب برجام و هم در قالب "ان‌پی‌تی" بخشی از برنامه‌های هسته‌ای خود را با یک گام رو به جلو از سر گیرد.

فلاحت‌پیشه با اشاره به لزوم تقویت همکاری‌های دو کشور در عرصه‌های مختلف بین‌المللی، اظهار داشت: مقابله با قاچاق سالیانه یک میلیون انسان، مقابله با ترانزیت مواد‌مخدر و تقویت امنیت در مرز‌های مختلف کشور برای مقابله با نفوذ گروه‌های تروریستی از جمله اقدامات جمهوری اسلامی ایران بوده که اروپا و غرب نیز از نتایج مثبت آن بهره برده است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس در پایان نسبت به برداشتن گام‌های عملی در راستای تقویت مواضع مشترک و توسعه روابط فی مابین ابراز امیدواری کرد.

همچنین "لینا کاپسا میکولا" مدیرکل آفریقا و خاورمیانه وزارت امور خارجه فنلاند نیز در این دیدار، گفت: همکاری‌های پارلمانی با جمهوری اسلامی ایران برای فنلاند حائز اهمیت بوده و با وجود تشکیل پارلمان و دولت جدید در فنلاند، مطمئناً همکاری‌ها میان دو کشور مانند گذشته ادامه پیدا خواهد کرد.

وی با اشاره به مواضع کشورش در رابطه با توافق بین‌المللی برجام خاطرنشان کرد: اهمیت برجام برای فنلاند قابل درک بوده و در این رابطه مواضع ما با مواضع آمریکا متفاوت است، هم در فنلاند و هم در اتحادیه اروپا برای این توافق احترام قائل هستیم، زیرا معتقدیم این توافق، توافقی مطابق با اصول و مواضع بین‌الملل بوده که باید آن را محترم شمرد.

مدیرکل آفریقا و خاورمیانه وزارت امور خارجه فنلاند در پایان از گسترش و افزایش رفت و آمد‌های پارلمانی در راستای ارتقای سطح مناسبات میان دو کشور استقبال کرد.

نظر ذوالنور درباره کاندیداتوری‌اش برای ریاست کمیسیون امنیت ملی
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس درباره اینکه آیا میان شما و بروجردی توافقی برای کاندیداتوری ریاست این کمیسیون انجام شده است، گفت: بین من و بروجردی یک نفر کاندیدا می‌شود، اما هنوز تصمیم قطعی نگرفتیم.

به گزارش گروه پارلمانی خبرگزاری تسنیم، حجت‌الاسلام مجتبی ذالنور نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی و یکی از کاندیداهای ریاست کمیسیون امنیت ملی در گفت‌وگویی درباره انتخابات هیئت‌رئیسه این کمیسیون، گفت: سال گذشته در فراکسیون امید آقایان فلاحت‌پیشه و کواکبیان توافقی کردند و گویا قرارشان هم مکتوب شده است که براساس آن سالی که گذشت فلاحت‌پیشه ریاست را به عهده داشته باشد و سال پیش‌رو، کواکبیان ریاست را به عهده بگیرد، حالا ما نمی‌دانیم هر دو حضور پیدا می‌کنند یا یکی از آقایان کواکبیان و فلاحت‌پیشه کاندیدا خواهند شد، البته آقای کواکبیان می‌گفت عزمم جزم است که برای ریاست کمیسیون کاندیدا شوم.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا میان شما و بروجردی هم توافقی صورت گرفته است یا خیر؟، گفت: اگر قرار باشد من و آقای بروجردی هر دو کاندیدا شویم، عقل سلیم اقتضا می‌کند یکی از ما در انتخابات ثبت‌نام کند، در این رابطه حرف و حدیث‌هایی پراکنده شده است، اما هنوز تصمیم قطعی نگرفتیم.

کاندیدای ریاست کمیسیون امنیت ملی مجلس در پاسخ به این سؤال که فکر می‌کنید اگر از سوی اصولگرایان یکی از شما یا آقای بروجردی در انتخابات شرکت کند و از سوی اصلاح‌طلبان، فلاحت‌پیشه یا کواکبیان بیایند چه کسی رئیس کمیسیون می‌شود، گفت: سال گذشته آقای فلاحت‌پیشه، 9 رأی داشت و من نیز 9 رأی داشتم و آقای بروجردی 4 رأی را به دست آورد، یک نفر هم رأی سفید داد چون رأی من و آقای فلاحت‌پیشه با یکدیگر برابر بود، قرعه‌کشی صورت گرفت و تکلیف ریاست را در اجلاسیه سوم، قرعه‌کشی مشخص کرد.

حجت‌الاسلام ذوالنور که با خبرگزاری خبرآنلاین گفت‌وگو کرده است، در پاسخ به این سؤال که اگر شما در انتخابات شرکت کنید، آیا مستقلین به شما رأی خواهند داد یا خیر؟، اظهار داشت: کسانی هستنند در میان مستقلین که به بنده رأی می‌دهند.

وی افزود: آقای بروجردی اگر کنار برود، مستقلین غالبا رأی‌شان به بنده اضافه می‌شود، طبیعتا اگر من نیایم رأی اعضای فراکسیون ولایی به بروجردی اضافه می‌شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در پاسخ به این سؤال که همین صحبت‌ها نشان می‌دهد، مذاکره‌ای میان شما و آقای بروجردی در این رابطه صورت گرفته است، گفت: به عنوان مذاکره‌کننده صحبتی نکردم ولی این شرایطی است که در حال حاضر وجود دارد.

سلیمی: پذیرش FATF در این شرایط عین ذلت است

نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پذیرش FATF و پالرمو در این شرایط عین ذلت است، تاکید کرد: اف بر غیرت کسی که در این شرایط از FATF و پالرمو دفاع کند.

به گزارش ایسنا، علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی جلسه علنی نوبت عصر امروز مجلس گفت: متاسفانه برهنگی فرهنگی در حال تبدیل شدن به فرهنگ برهنگی است، این چه اتفاق بود که در شمال کشور رخ داد؟ آیا مسئول این موضوع شرک نمی‌کند؟ چه کسی متولی است؟آ قای رییس جمهور شما متولی هستید؟

وی افزود: شاهد بودیم که وزیر امور خارجه آمریکا از ما خواسته که FATF و پالرمو را تصویب کنیم. اف بر غیرت کسی که در این شرایط از FATF و پالرمو دفاع کند؛ ،اگر این دو برای ما منفعتی هم داشته باشند باید توجه کنیم که پذیرش این دو در این شرایط عین ذلت است و ما زیر بار ذلت نمی‌رویم.

نماینده مردم محلات بیان کرد: آقای وزیر ورزش میادین ورزشی به میدان جنگ تبدیل شده است. این موضوع را برطرف کنید، برخی حقوق بگیران با لطایف الحیلی قانون را دور زدند و امسال افزایش حقوق نجومی داشته‌اند، به این موضوع نیز توجه شود.

انتقاد موسوی لارگانی از سکوت مدیران فرهنگی در قبال کشف حجاب شمال کشور

نماینده فلاورجان در مجلس گفت: اتفاقات تلخ چند روز پیش شمال کشور و کشف حجاب عده‌ای در شأن نظام و شهدا نیست. گویا برخی مدیران فرهنگی قصد دارند با سکوتشان به این حوادث مهر تایید بر این مسائل بزنند.
حجت‌الاسلام سید ناصر موسوی لارگانی نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی گفت: قوه قضائیه و وزرای ارشاد و کشور باید با معضل بدحجابی و سگ گردانی مقابله کنند. از طرفی اتفاقات تلخ چند روز پیش در شمال کشور و کشف حجاب عده‌ای در شأن نظام و شهدا نیست. انگار برخی مدیران فرهنگی قصد دارند با سکوتشان نسبت به این حوادث مهر تایید بر این مسائل بزنند.

وی افزود: دولت بداند مردم برای استقرار اسلام، خون بهای سنگینی داده‌اند و به این راحتی دست از آرمان‌های خود بر نمی‌دارند. از این رو مراقب باشید که سیل متدینین شما را با خود نبرد.

نماینده فلاورجان در مجلس در تذکری خطاب به اردکانیان وزیر نیرو گفت: قطعاً برای حفظ باغات غرب اصفهان باید به جای 10 روز آبیاری 15 روز آب به باغات اختصاص یابد، زیرا باغات این مناطق سال گذشته دچار خشکسالی شدیدی شدند.

موسوی لارگانی اظهار داشت: روحانی باید شفاف توضیح دهد که علت فشار به وزیر سابق آموزش و پرورش برای استعفا چیست؟ در قرن 21 بیان این دلایل برای استعفا برای مردم قابل قبول نیست.

وی گفت: در شرایط کنونی وزارت آموزش و پرورش وضعیت نامساعد و نامناسبی دارد. عدم ثبات در مدیریت وزارتخانه در سال‌های اخیر موجب عدم دفاع از حقوق فرهنگیان شده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان