حواشی تازه پرونده

حواشی تازه پرونده قتل همسر نجفی

سخنگوی قوه‌قضائیه: نتیجه پرونده دایر بر مطالبه اولیای دم، اسناد و مدارک، دفاعیات متهم و وکلای او است

او همچنین تصریح کرد: ما هیچ پیشداوری نسبت به این پرونده نداریم و نتیجه پرونده دایر بر مطالبه اولیای دم، اسناد و مدارک، دفاعیات متهم و وکلای او و در نهایت تصمیم هیات قضایی شعبه رسیدگی‌کننده است. او در بخش دیگری از سخنانش گفت: نگاه ما به این پرونده نگاه به پرونده جنایی و قتل است و در مورد سایر پرونده‌های قتل که آثار اجتماعی به همراه داشته رسیدگی‌ها ضمن رعایت دقت از سرعت ویژه برخوردار بوده است. او با بیان اینکه مثال‌های زیادی هم از این دست موارد داریم، به پرونده‌ قتل امام‌جمعه شهر کازرون، پرونده قتل بنیتا و پرونده قتل مامور نیروی انتظامی در خیابان پاسداران که با سرعت رسیدگی شد، اشاره داشت و اظهار کرد: هر جایی که پرونده قتلی بازتاب اجتماعی داشته باشد به آن پرونده در ضمن رعایت دقت با سرعت رسیدگی می‌کنیم.

حواشی تازه پرونده

اما حواشی پرونده قتل همسر دوم محمدعلی نجفی شهردار اسبق تهران، هر روز ابعاد تازه‌ای پیدا می‌کند. میترا استاد روز سه‌شنبه 7 خرداد در خانه‌اش واقع در سعادت‌آباد تهران، با شلیک 5 گلوله که دوتا از آنها به او اصابت کرده بود به قتل رسید. عصر همان روز محمدعلی نجفی شهردار اسبق تهران با حضور در پلیس آگاهی به قتل همسر دومش اعتراف کرد و در پی آن یکی از شوک‌آورترین پرونده‌های قتل در ایران که یک سر آن یکی از چهره‌های سیاسی و مشهور کشور بود، گشوده شد. شاید از همین رو این پرونده از همان ابتدا با حواشی زیادی همراه شد؛ از نوع برخورد پلیس آگاهی با او تا نوع پوشش خبری این حادثه در صدا‌و‌سیما. شاید به‌دلیل همین حواشی هم است که قوه‌قضائیه وکلا را از هر نوع اطلاع‌رسانی در مورد این پرونده منع کرده است. یکی از همین حواشی، ماجرای پرستو خواندن میترا استاد و ماموریت او از سوی برخی نهادهای امنیتی بود. در همین راستا روز گذشته مسعود استاد برادر میترا استاد با نوشتن متنی در صفحه اینستاگرام خود به یادداشت اخیر علی مطهری نماینده مجلس درباره قتل خواهرش (میترا استاد) واکنش نشان داد. به گزارش خبر آنلاین، او در اینستاگرام خود ضمن منتشر کردن تصویر عقدنامه خواهرش با محمدعلی نجفی، از علی مطهری خواست به دلیل اعلام شائبه «پرستو» بودن میترا استاد، از اولیای دم عذرخواهی کند و نوشت: وکیل و نماینده عزیز، همسر شرعی با عقد دائم، پرستو نیست. او در همین زمینه به مطهری سه روز برای عذرخواهی فرصت داد و گفت که در غیر این صورت از او شکایت خواهد کرد. به گزارش خبرآنلاین، علی مطهری، نماینده مجلس، چند روز پیش در واکنش به قتل میترا استاد توسط همسرش، محمدعلی نجفی، در بیانیه‌ای گفته بود: «اخبار رسیده و صحبت‌های آقای نجفی نشان می‌دهد در کشور پرستوهایی وجود دارند که گرد سیاسیونی که منتقد یا مخالف به شمار می‌روند، به پرواز در می‌آیند و فیلم و عکس تهیه می‌کنند برای بستن دهان او. حال اینکه این روش‌ها برای یک مسلمان حرام است.»

مطهری البته روز گذشته به این نوشته برادر مقتول در کانال تلگرامی‌اش پاسخ داد. او با اشاره به عقد شرعی و ازدواج دائم میترا استاد با محمدعلی نجفی نوشت: با توجه به دیانت دو طرف، هیچ‌کس در این موضوع تردیدی ندارد، ضمن اینکه ملازمه‌ای میان ارسال پرستو و روابط نامشروع نیست. بنابراین اینجانب هیچ نگاه منفی از قبیل پرستو بودن نسبت به خواهر گرامی مرحومه شما نداشته و ندارم و در آن یادداشت صرفا تلاش برخی افراد برای استفاده از این پیوند مشروع در جهت هدف‌های سیاسی خود را گوشزد کردم. مطهری همچنین به سخنان شهردار اسبق تهران مبنی بر شنود گفت‌وگوهای تلفنی‌اش و ارسال آن برای میترا استاد اشاره کرد و گفت: از این دو مطلب یک مطلب کلی را نتیجه گرفتم که متاسفانه در کشور ما چنین پدیده‌ای وجود دارد و البته با اسلام که استفاده از وسیله نامقدس را حتی برای هدف مقدس ممنوع می‌شمارد سازگار نیست. مضمون حرف من این بود که قاعدتا عده‌ای می‌خواسته‌اند از آن مرحومه به‌عنوان یک ابزار برای اهداف سیاسی خود استفاده کنند، نه اینکه وی از ابتدا یک پرستو بوده است.

به گزارش خبرآنلاین، او در پایان به برادر میترا استاد توصیه کرد: «مراقب باشید ابزار دست پرستوسازان واقع نشوید. سیر رسیدگی به پرونده این قتل دردناک را به دقت پیگیری کنید و برخی اقدامات مشکوک مانند محدودیت وکیل و صدور کیفرخواست ظرف پنج روز را که در موارد مشابه در کمتر از یک سال صادر نمی‌شود مورد توجه قرار دهید تا حقی از آن مرحومه و خانواده محترمتان و طرف مقابل ضایع نشود. برای شما آرزوی صبر و اجر از خدای متعال مسالت می‌کنم.»

در کنار این موضوع برادر «میترا استاد» روز یکشنبه با حضور در دادسرای جنایی تهران ادعا‌های تایید نشده جدیدی را مطرح کرد. به گزارش الف به نقل از روزنامه جام‌جم او مدعی شده است که خواهرش یک فایل صوتی داشت که نشان می‌داد، شوهرش به همسر اول خود گفته بود، چون 10سال است که با هم هیچ گونه ارتباطی در زندگی نداریم، طلاق بگیرند تا دوباره ازدواج کند. وی در ادامه ادعاهایش همچنین گفت: خواهرم با پی بردن به خیانت‌های شوهرش با او درگیری و مشاجره داشت. او حتی شب قبل از مرگش با من درباره همین موضوع و موضوعات دیگر حرف زد و گفت که روز بعد با رسانه‌ای قرار مصاحبه دارد و می‌خواهد موضوع خیانت‌های شوهرش و چند نفر از دوستان او را که در زندگی‌شان خیانت‌هایی داشته‌اند همراه موضوعاتی دیگر افشا کند که به قتل رسید. برادر همسر دوم نجفی در ادامه تاکید کرد که قصد دارد درجلسه دادگاه افشاگری کند.

در ادامه حواشی این پرونده، سایت رویداد 24 در گزارشی اعلام کرد تصاویری به دستش رسیده که نشانگر ارتباطات گسترده میترا استاد در میان فعالان سیاسی اصلاح‌طلب است. همزمان روزگذشته روزنامه کیهان در مطلبی از میترا استاد به‌عنوان آدمی فرودست و شهروندی درجه دو یاد کرد. خبر آنلاین نیز در گزارشی میدانی از محل سکونت محمدعلی نجفی و میترا استاد به جزئیات جدیدی از این ماجرا رسیده است. براساس این گزارش، جمعی از ساکنان برج محل سکونت «میترا استاد» ماجرای خودروی مشکوکی را که روز حادثه وارد خانه نجفی شد روایت کرده‌اند. به گفته آنها، «ماشین راننده آقای نجفی حدود ساعت 11 صبح وارد پارکینگ شده و پشت سرش یک هیوندای سفید با سرنشین آقا هم آمده و اعلام کرده که ماشین پشتی با من است و اجازه ورود گرفته. بعد از این دو ماشین هم آژانس وارد پارکینگ شده که پسر میترا استاد را بعد از امتحان به خانه رسانده بوده و در پارکینگ منتظر مانده تا پسرش بالا برود و پول بیاورد تا کرایه ماشین را حساب کند. هر واحد دو جای پارک دارد و آژانس هم به‌عنوان ماشین سوم مدت زیادی داخل پارکینگ بوده و بیرون نمی‌آمده. بعد از جویا شدن علت فهمیده‌اند که قرار بوده پسرش برود بالا و کرایه ماشین را بیاورد تا حساب کند. حدودا یک‌ساعت آژانس منتظر می‌ماند و اعلام می‌کند که کرایه من را حساب نکردند و می‌رود.»

آن‌طور که همسایه‌ها می‌گویند پسر میترا استاد ساعت 9 برای رفتن به مدرسه از خانه خارج شده و با همان آژانس ساعت 11 به خانه بازگشته است. همزمان با ورود راننده آقای نجفی و سرنشین هیوندا. طبق شنیده‌ها هم فقط دوربین‌های لابی ساختمان چک شده و دوربین‌های پارکینگ و رفت‌وآمد‌ها از آنجا چک نشده است. هرچند ممکن است آن سرنشین ناشناس از نزدیکان میترا استاد بوده باشد، اما چرا راننده نجفی اعلام کرده که این ماشین با من هماهنگ شده و اجازه ورود بدهید؟

 
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان