باکس آفیس: Pets ۲ صدرنشین می‌شود Dark Phoenix در رده دوم قرار می‌گیرد

«دارک فینیکس» نتوانست در آسمان باکس آفیس آمریکای شمالی اوج بگیرد. پرهای این فیلم ابرقهرمانی توسط عنوان انیمیشنی «زندگی سری حیوانات خانگی ۲» چیده شد

«دارک فینیکس» نتوانست در آسمان باکس آفیس آمریکای شمالی اوج بگیرد. پرهای این فیلم ابرقهرمانی توسط عنوان انیمیشنی «زندگی سری حیوانات خانگی 2» چیده شد. در مجموع این آخر هفته نسبت به بازه‌ی زمانی مشابه در سال‌های گذشته در باکس آفیس آمریکا پر رونق نبود، علی‌رغم این‌که باکس آفیس اختصاصی برای «آخر شب» میندی کالینگ به خوبی و خوشی سپری شد.
فیلم خانوادگی انیمیشنی «حیوانات خانگی 2» از کمپانی یونیورسال و ایلومینیشن با نمایش در 4561 سالن سینما توانست 47.1 میلیون دلار بفروشد. این فیلم بازخوردی بینابین از منتقدین دریافت کرد، و امتیاز 54 درصد را در وب‌سایت راتن تومیتوز برای خود به ثبت رسانید.

اما با استقبال گرم‌تری از سوی مخاطبان مواجه شد و امتیاز A- در سینمااسکور دریافت کرد. چهل درصد مخاطبان «حیوانات خانگی» زیر 17 سال سن داشتند، در حالی‌که 62 درصد تماشاگران آن زن بودند.
در این فیلم تیفانی هدیش، کوین هارت، هریسون فورد، جنی اسلیت، و پتن ازوالت در نقش گروهی از حیوانات خانگی که در غیاب صاحبانشان انواع شیطنت‌ها را می‌کنند، صداپیشگی کرده‌اند.
«حیوانات خانگی 2» دهمین همکاری استودیوی انیمیشنی ایلومینیشن و یونیورسال است، از جمله آثار مشترک آن‌ها می‌توان به «هاپ» در سال 2011 (با فروش 37.5 میلیون دلاری)، «آواز» در سال 2016 (با فروش 54.9 میلیون دلاری)، و عنوان اخیر آن‌ها «گرینچ» در سال 2018 (با فروش 67.5 میلیون دلاری) اشاره کرد.

«حیوانات خانگی 2» بسیار پایین‌تر از قسمت قبلی این مجموعه در سال 2016 که 104.3 میلیون دلار فروش داشت، اکران شد. آن فیلم یک پدیده‌ی غیرعادی در باکس آفیس بود و هنوز هم رکورددار پرفروش‌ترین قسمت اول مجموعه فیلم است (این فیلم به جمع فروش 875.4 میلیون دلار در باکس آفیس جهانی دست یافت.)
«دارک فینیکس» توانست در 3721 سالن سینما در آمریکای شمالی تنها 33 میلیون دلار بفروشد، که پایین‌ترین اکران در بین تمام فیلم‌های مجموعه‌ی «اکس من» محسوب می‌شود. پیش از آن «ولورین» در سال 2013 با 53.1 میلیون دلار رکورد فروش پایین‌تر اکران فیلم‌های مجموعه‌ی «اکس من» را داشت.آخرین قسمت این مجموعه فیلم به نام «آخر‌الزمان» در سال 2016 در اکران خود 65 میلیون دلار فروخته بود.

«دارک فینیکس» که قرار است پایانی بر مجموعه‌ی 19 ساله‌ی «اکس من» باشد، در حال حاضر امتیاز 22 درصد در راتن تومیتوز و B- در سینمااسکور را دارد. مخاطبان آن‌را اکثرا مردان تشکیل دادند (57 درصد)، و 56 درصد تماشاگران آن بین 18 تا 34 سال سن داشتند.
این قسمت اولین تجربه‌ی کارگردانی نویسنده و تهیه‌کننده‌ی قدیمی مجموعه‌ی «اکس من»، سیمون کینبرگ، محسوب می‌شود؛ و در آن جین گری (با بازی سوفی ترنر) به شکل تکامل‌یافته‌ی خود تبدیل می‌شود و قدرت‌هایی جدید کسب می‌کند که باعث از هم گسستن تیم می‌شود. در این فیلم همچنین شاهد بازگشت بعضی از اعضای تیم مانند هیولا (با بازی نیکولاس هولت)، کوییک‌سیلور (با بازی ایوان پیترز)، مگنتو (با بازی مایکل فاسبندر)، پروفسور اکس (با بازی جیمز مک‌اوی)، و میستیک (با بازی جنیفر لارنس) هستیم.

«دارک فینیکس» اولین فیلم از مجموعه‌ی «اکس من» است که توسط دیزنی پخش شده، و در 53 منطقه اکران شده است (از جمله مارکت‌های بین‌المللی به جز ژاپن و اندونزی) که جمع فروش خارجی در اکران آن‌را به 107 میلیون دلار رسانده است. چین با 45.6 میلیون دلار فروش صدرنشین بازارهای خارجی بود، و پس از آن کره (با 5.7 میلیون دلار فروش)، مکزیک (با 5.0 میلیون دلار فروش) و انگلستان (با 4.9 میلیون دلار فروش) قرار داشتند.
در میان فیلم‌های باقی‌مانده از هفته‌های گذشته، «گودزیلا: سلطان هیولاها» پس از افت 67 درصدی در دومین آخر هفته‌ی خود با فروش سه‌روزه‌ی 15.5 میلیون دلاری به جمع فروش 78.6 میلیون دلار دست یافت.

قسمت اخیر مجموعه فیلم وارنر و کایجو از لجندری عملکردی بسیار پایین‌تر از انتظار در باکس آفیس آمریکای شمالی دارد. رئیس بخش فیلم کمپانی برادران وارنر، توبی امریچ، می‌گوید احتمال دارد قسمت بعدی این مجموعه، «گودزیلا علیه کونگ» تا ماه مارس 2020 به تعویق بیفتد.
فیلم‌های «راکت‌من» و «ما» به ترتیب با 14 میلیون دلار و 7.8 میلیون دلار فروش در آخر هفته در جایگاه‌های چهارم و پنجم جدول باکس آفیس آمریکای شمالی جای گرفتند.

کپی برداری و نقل این مطلب به هر شکل از جمله برای همه نشریه‌ها، وبلاگ‌ها و سایت های اینترنتی بدون ذکر دقیق کلمات “منبع: بلاگ نماوا” ممنوع است و شامل پیگرد قضایی می شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان