دردسر جدید برای خریداران سکه

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، بانک مرکزی اواخر سال 96 و چند ماه نخست سال 97 به منظور مدیریت بازار طلا و سکه از طرح پیش فروش سکه رونمایی کرد که با نقدهای فراوانی هم همراه شد.

گروهی از طرح پیش فروش سکه با عنوان حراج ذخایر طلا و ارز کشورمان یاد کرده و نقد زیادی به مدیریت وقت بانک مرکزی مطرح کرده اند. اما این طرح با تمامی کم و کاستی‌اش تمام شد و تا امروز خریداران سکه در انتظار دریافت سکه‌های خریداری شده در زمان سررسید هستند.

پیش فروش سکه در دور نخست همزمان با رونمایی از بسته ارزی بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز آغاز شد؛ در این دور هیچ محدودیتی در سن خریداران و تعداد سکه وجود نداشت.

اما دور دوم پیش فروش سکه با تغییراتی همراه بود که مهمترین آن اضافه شدن محدودیت سنی برای متقاضیان بود؛ در این طرح فقط افراد بالای 18 سال امکان ثبت نام را داشتند.

نکته مهم در این گزارش مشکلی است که برای برخی از خریداران سکه های پیش فروشی در دور نخست اجرای این طرح پیش آمده است؛ این افراد در آن زمان با توجه به عدم لحاظ محدودیت سنی به هر دلیلی، سکه ها را به نام فرزندان خود ثبت نام کرده اند و حال که زمان سررسیدشان رسیده است نمی توانند سکه ها را دریافت کنند.

بانک ملی در توضیح چرایی عدم تحویل سکه های پیش فروشی به خریداران گفته است: از آنجایی که در زمان ثبت نام، محدودیت سنی رعایت نشده، سامانه اجازه تحویل سکه ها را نمی‌دهد.

یکی از خریداران سکه های پیش فروش شده که نمی تواند سکه های خود را از بانک ملی دریافت کند گفت: بانک ملی  می گوید چون سن فرد ثبت نام کننده کم است، سیستم پیش فروش، اجازه تحویل سکه را نمیدهد.

کسب اطلاع خبرنگار ما حکایت از آن دارد که بانک ملی در تلاش برای رفع این نقص سیستمی است؛ البته این تلاش درحالی انجام می شود که بانک مرکزی تمام سکه‌های پیش فروش را به بانک ملی تحویل داده است.

مشخص نیست منع بانک ملی برای تحویل سکه‌های پیش فروش چیست و چرا سکه‌های ثبت‌نامی زیر 18 سال را تحویل نمی‌دهد!؟

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان