کاهش ۴۰درصدی قیمت میوه تا ماه آینده!

رئیس اتحادیه بارفروشان تهران گفت: امسال، افزایش خوبی در تولید میوه‌ها و سیفی جات داریم که بر این اساس پیش بینی می‌شود قیمت‌ها در ماه آینده تا ۴۰ درصد کاهش یابد.

مصطفی دارایی نژاد افزود:​ امسال به دلیل تولید خوب، ​ قیمت میوه‌هایی مثل گیلاس، زردآلو، هلو، شبرنگ و ... حدود 20 درصد کاهش داشته است البته این کاهش شامل میوه‌های واردتی مثل انبه، موز و آناناس نمی‌شود.

وی با بیان اینکه به غیر از سیب زمینی، قیمت بقیه میوه‌ها و صیفی جات در سطح میدان تره بار رو به کاهش است اضافه کرد: با پایان فصل برداشت سیب زمینی دزفول و همچنین کم شدن ذخیره سیب زمینی از سردخانه‌ها به دلیل تامین نیاز کارخانجات تبدیلی مثل چیس خلال با نیاز روزانه 500 تا 600 تن، ​​ قیمت این محصول تا حدودی افزایش یافته که پیش بینی می‌شود تا ماه آینده با برداشت سیب زمینی همدان، قیمت این محصول پر مصرف کاهش یابد.

رئیس اتحادیه بارفروشان تهران گفت: امسال به دلیل فراوانی آب، کشت هندوانه نسبت به سال قبل دو برابر شده که همین امر باعث شده تا صادرات این محصول رونق بگیرد.

دارایی نژاد همچنین در خصوص حمل بار از میدان مرکزی میوه و تره بار به مقاصد صادراتی گفت: این امر کاملا قانونی است، زیرا با افزایش تولید محصولاتی مانند هندوانه که به علت بارندگی ها، بیش از نیاز کشور تولید شده است این قبیل محصولات صیفی، از میدان مرکزی میوه و تره بار، بارگیری و به کشور‌های همسایه مانند ترکیه حمل و صادر می‌شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان