اشتباه مجدد مدیران و حسرت هواداران آبی؛

تکرار کابوس نیم فصل‌های اول استقلال/ تغییرات اساسی به بهای ناکامی!

به نظر می‌رسد قرار نیست طرفداران استقلال در این سال‌ها نیم فصل‌های ابتدایی لیگ را با خیال راحت به تماشای فوتبال تیم محبوبشان بنشینند.

سرویس ورزش مشرق – در آستانه معارفه سرمربی جدید تیم استقلال در واپسین روزهای باقیمانده تا شروع دور جدید تمرینات استقلال برای ورود به فصل جدید، همچنان هیچ اتفاق خاصی در دایره نقل و انتقالاتی برای این تیم رخ نداده است.

استقلالی‌ها در شرایطی فصل قبل را به پایان بردند که 7 بازیکن اصلی شان آزاد شده و برای ادامه همکاری نیاز به تمدید قرارداد داشتند. اقدامی که هنوز قدمی در مسیر منعقد کردن دوباره قرارداد با این نفرات برداشته نشده است.

از طرفی اللهیار صیادمنش به اضافه اسماعیل گونسالوس، گادوین منشا و احتمالاً روزبه چشمی نیز از این تیم جدا شده اند. پژمان منتظری تلویحاً گفته دیگر در باشگاهی که کسی سراغش را برای تمدید قرارداد نگرفته نمی‌ماند و شنیده‌ها حاکی از آن است که دو بازیکن دیگر به نام‌های وریا غفوری و علی کریمی نیز منتظر تصمیم گیری پژمان منتظری هستند.

امید نورافکن نیز برای تمدید قرارداد انتقالی قرضی اش از شارلوا بلژیک به استقلال نیازمند پرداخت حداقل 400 هزار دلار برای یک فصل به تیم بلژیکی است که هنوز منبعی برای تأمین آن پاپیش نگذاشته و از طرفی نورافکن کمتر از یک هفته برای این اقدام مهلت دارد و در غیر اینصورت باید خودش را به کادر فنی تیم باشگاهی اش در بلژیک معرفی کند!

همه این مسائل در حالی رخ داده که آندره آ استراماچونی بدون کوچک‌ترین شناخت از سطح توانایی‌های تیم و بازیکنان استقلال باید برای پوشش نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت تیمش یارگیری کند با این توضیح که او شاید پیش از این (غیر از فیلم چند بازی استقلال) یک دقیقه هم از لیگ برتر خلیج فارس ایران را ندیده باشد! اما گفته می‌شود برخی مسئولان در باشگاه سرخود اقدام به یارگیری کرده اند! آنچه فرهاد مجیدی در تازه‌ترین اظهاراتش به آن اشاره مستقیم کرده بود.

از سوی دیگر با خروج بیژن طاهری، اشکان نامداری و حالا فرهاد مجیدی مربی ایرانی در کادر نمانده که برای این منظور (یارگیری) به استراماچونی همفکری بدهد!

در کنار همه این مسائل باید به درگیری‌های مالی باشگاه با شکایت پروپئیچ و وینفرد شفر و البته پرداخت باقیمانده طلب گادوین منشا، طارق همام، ایسما، آیاندا پاتوسی (برای ادامه همکاری) و… نیز اشاره کرد.

استقلال در سه فصل گذشته همواره در حالی به لیگ برتر آمد که کوهی از مسائل مختلف را به دوش می‌کشید و هر بار به بهانه‌های مختلف اعم از نداشتن بدنسازی کافی، کمبود دیدارهای تدارکاتی، جدایی بدنه اصلی تیم و… فصل را بد شروع کرده و امتیازاتی را از دست داده بود که در روزهای آخر لیگ حسرت شان را خورده است. آنچه امروز از دور یا نزدیک می‌توان در اتفاقات باشگاه استقلال برداشت کرد بازتابی از وضعیت آرام و رو به جلو نیست، بلکه این ذهنیت تقویت می‌شود باز هم روزهای سختی در انتظار هواداران این تیم است که در فصول شانزده، هفده و هجدهم لیگ برتر شروعی ناامید کننده داشت و تازه در نیم فصل دوم به جمع مدعیان برگشت!

استراماچونی یا باید مربی فوق العاده باهوشی باشد و یا خوش شانس در قرعه کشی رقابتهای لیگ نوزدهم که بدون هیچ شناختی از سبک بازی فوتبال در ایران تیم جدیدش را پر قدرت و با بردهای متوالی در ابتدای لیگ به دل مسابقات بفرستد!

ناگفته نماند جدا از همه مصائبی که به آنها پرداخته شد، باشگاه استقلال این هفته‌ها با موجی از انتقادات و مخالفت‌ها بین اعضای هیأت مدیره با مدیرعامل و همچنین نارضایتی کمیته فنی در بحث یارگیری و انتخاب استراماچونی نیز درگیر است. ضمن اینکه باید دید در 6،7 هفته ابتدایی که گمان می‌رود استقلال ورود سختی به لیگ داشته باشد مدیران استقلال، پیشکسوتان تیم و البته هوادارانش از استقلال استراماچونی حمایت می‌کنند؟ مدیرانی که خود وضعیتی نامطمئن داشته و هر آن ممکن است با تصمیم ریاست و اعضای مجمع همه اعضای هیأت مدیره باشگاه و مدیرعاملش تغییر کنند. اتفاقی که چندان بعید نیست و به تازگی (دیماه سال 1397) هم شاهدش بودیم! مجموعه این مسائل چشم انداز مثبتی از اتفاقات پیش رو برای استقلال تصویر نمی‌کند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان