به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، سعید عابد راننده تاکسی اینترنتی که چند روز پیش بابت حجاب به یکی از مسافران خود تذکر داده بود، امروز با حضور در دفتر سرپرست دادسرای ارشاد با پونه نوریان مسافر اسنپ و خانوادهاش دیدار و یک جلد قرآن کریم، یک جلد کتاب سلام بر ابراهیم و خاطرات سفیر، یک مفاتیح، نهج البلاغه، صحیفه و حافظ را به آن مسافر هدیه داد.
گفتنی است طی روزهای گذشته یکی از رانندگان اسنپ، مسافر خود را به دلیل رعایت نکردن حجاب از ماشینش پیاده کرد. راننده از مسافر خود خواسته بود تا حجاب را رعایت کند که با واکنش منفی مواجه شده بود.
این توییت با واکنش کاربران مواجه شد و کاربران تهدید کردند که در صورت اخراج این راننده، اسنپ را تحریم میکنیم.
در همین راستا، اسنپ در اطلاعیهای به این اتفاقات واکنش نشان داد. در اطلاعیه اسنپ آمده است: طبق قوانین اسنپ، کاربران متعهد به رعایت قوانین اسلامی، اخلاقی و اجتماعی هستند. همچنین حفظ حریم خصوصی کاربران و عدم انتشار اطلاعات شخصی هر یک از طرفین از دغدغههای مهم اسنپ محسوب میشود.
خانم نوریان، در صفحه اجتماعی خود ضمن عذرخواهی از «راننده اسنپ، مجموعه اسنپ و تمام کسانی که خاطرشان به موجب جریان اخیر جریحه دار شده» اعلام کرد که «به قوانین کشور التزام و اهتمام دارد.»
به گزارش خبرگزاری میزان، سخنگوی قوه قضاییه روز گذشته در نشست خبری با توصیه نسبت به استمرار دستاوردهای ماه مبارک رمضان در بخشهای مختلف به ویژه عفاف و حجاب، گفت: یک نماد عینی از امر به معروف و نهی از منکر را در این روزها توسط یکی از شهروندان که به شغل شریف رانندگی و جابجایی مسافر اشتغال داشت، شاهد بودیم. برادر عزیز رانندهای که در برابر یک عمل ناهنجار احساس مسئولیت کرد و امر به معروف نمود و دیدیم که اقدام او چقدر اثربخش بود؛ بگونهای که هم شرکت مزبور و هم خود فرد، وقتی این اقدام صورت گرفت، عذرخواهی کردند و اعلام کردند که خود را مقید به ضوابط و مقررات جامعه میدانیم که این یک دستاورد ارزشمند برای اجرای عملی امر به معروف توسط شهروندان در پرتو حمایت متولیان بود.
بیشتر بخوانید:
اطلاعیه شرکت اسنپ بابت افشای اطلاعات شخصی راننده
عذرخواهی مسافر پرحاشیه اسنپ