باغ پرتره هنرمندان معاصر ساخته می‌شود

معاون فرهنگی و هنرهای شهری سازمان زیباسازی شهرداری تهران گفت: طبق برنامه‌ریزی، سمپوزیوم مجسمه‌سازی مفاخر ایران از ۱۰ تیرماه در عمارت عین الدوله شروع به کار می‌کند.

باغ پرتره هنرمندان معاصر ساخته می‌شود

به گزارش ایسنا سید مجتبی موسوی افزود: با توجه به سابقه برگزاری سه دوره سمپوزیوم پرتره یا تندیس شهدای دفاع مقدس، سمپوزیوم دیگری تحت عنوان «سمپوزیوم مجسمه‌سازی مفاخر ایران» را برگزار کردیم. این سمپوزیوم سال 96 در خانه شاعران ایران برگزار شد که به پرتره شاعران معاصر اختصاص داشت.

معاون فرهنگی و هنرهای شهری سازمان زیباسازی شهر تهران در ادامه گفت: سردیس 15 شاعر هم در همان محل و در قالب سمپوزیوم ساخته شد و بعد آثار تبدیل به برنز و در همان محل نصب شدند. الان محوطه خانه شاعران، باغ مجسمه شعرا را در خود دارد.

وی تصریح کرد: امسال هم برنامه‌ریزی کردیم تا دومین دوره سمپوزیوم مفاخر ایران را با اختصاص این دوره به هنرمندان معاصر کشور برگزار کنیم. در این دوره با حضورهنرمندان مجسمه‌سازی، سردیس هنرمندان شاخص کشور ساخته می‌شود و پس از اتمام این آثار تبدیل به برنز و در عمارت نصب می‌شود تا باغ مجسمه پرتره هنرمندان را داشته باشیم.

به گزارش سایت شهرنوشت ، معاون فرهنگی و هنرهای شهری سازمان زیباسازی شهر تهران گفت: سعی می‌کنیم که باغ مجسمه‌ای با تندیس هنرمندان کشور داشته باشیم که جاذبه گردشگری داخلی هم داشته باشد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان