اختصاصی میزان/

آخرین تحولات میدانی استان حجه یمن؛ ضربات مهلک به مزدوران سعودی در بخش راهبردی میدی

رزمندگان یمنی با مشارکت نیرو‌های ارتش این کشور عمیات گسترده‌ای علیه مواضع مزدوران سعودی در شمال غرب استان حجه انجام دادند که در پی آن ده‌ها نفر از مزدوران کشته و یا زخمی شدند.

آخرین تحولات میدانی استان حجه یمن؛ ضربات مهلک به مزدوران سعودی در بخش راهبردی میدیبه گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان، گروهی مشترک از نیرو‌های ارتش و رزمندگان کمیته‌های دفاع مردمی یمن، عملیات گسترده و غافلگیرانه‌ای را علیه مواضع نیرو‌های مزدور چند ملیتی رژیم سعودی در شمال غرب استان حجه انجام دادند.

به گفته منابع میدانی، رزمندگان یمنی در این عملیات مواضع مزدوران سعودی را در شمال بخش «میدی» از دو محور هدف قرار دادند و در همان گام نخست موفق شدند خطوط دفاعی آنان را در این محور در هم بشکنند.

ده‌ها تن از نیرو‌های مزدور رژیم سعودی در جریان درگیری‌ها کشته و زخمی شدند و خسارت‌های سنگینی به تجهیزات نظامی آنان وارد آمد؛ بخش «میدی» از محور شمال به استان جیزان عربستان، از غرب با دریای سرخ و از جنوب با بخش «عبس» هم مرز است.

مناطق وسیعی از شمال بخش «میدی» که هم مرز با عربستان است در اشغال است؛ مزدوران سعودی در تلاش هستند مناطق بیشتری از بخش میدی را به تصرف دربیاورند تا راه ارتباطی رزمندگان یمنی را با دریای سرخ محدود کنند.

اگر بخش «میدی» در شمال غرب استان حجه اشغال شود، جنوب غرب بخش «عبس» نیز در معرض سقوط قرار خواهد گرفت و مزدوران سعودی از محور شمالی به مرز‌های استان الحدیده خواهند رسید.

به گزارش میزان، نیرو‌های مزدور چند ملیتی رژیم سعودی هفته گذشته حملات سنگینی را از 3 محور علیه مواضع رزمندگان یمنی در بخش «میدی» انجام دادند، اما با واکنش قاطع روبه رو شد و در نهایت ناکام ماندند.

از بخش «حیران» در شرق بخش میدی خبر می‌رسد، گروهی از رزمندگان یمنی با حملات غافلگیرانه موفق شدند شماری از نیرو‌های مزدور سعودی را کشته و زخمی کنند و خسارت‌های زیادی را به تجهیزات نظامی آنان وارد آورند.

مزدوران سعودی در تلاش هستند با اشغال کامل بخش حیران، مسیر رزمندگان یمنی را از بخش‌های شمال شرقی به بخش میدی دچار مشکل کنند که تا کنون ناکام مانده اند و به نتیجه‌ای نرسیده اند.

در حال حاضر، 10 درصد از مساحت استان حجه در شمال غرب یمن از جمله «صحرای میدی» و بخش وسیعی از مناطق حیران و طوال» در اشغال نیرو‌های مزدور سعودی است؛ این استان از محور غربی با دریای سرخ، از شمال با استان جیزان عربستان و از محور جنوبی با استان الحدیده هم مرز است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان