اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

آخرین برآوردها از بازار نفت‌۲۰۲۰/ فشارها بر اوپک افزایش می‌یابد

اقتصادآنلاین-مریم علیزاده؛ مطابق با جدیدترین پیش بینی های منتشر شده از EIA (آژانس بین المللی انرژی)  رشد عرضه نفت از سوی غیر اوپکی ها در سال آینده میلادی برابر 2.3 میلیون بشکه در روز خواهد بود. این در حالی است که این عدد برای سال 2019 نسبت به سال میلادی قبل برابر با 1.9 میلیون بشکه بود. در نتیجه این پیش بینی ها حاکی از افزایش نرخ رشد تولید نفت توسط تولیدکنندگان غیراوپکی نفت است.

4

گفتنی است کشورهای تولید کننده نفت غیر اوپکی در سه ماهه اول سال 2019 روزانه بیش از 63.9 میلیون بشکه نفت تولید کرده اند که پیش بینی می شود این عدد در پایان سال جاری میلادی به رقم 64.5 میلیون بشکه در روز برسد. همچنین آژانس بین المللی انرژی پیش بینی کرده است، تولید این کشورها تا پایان سال 2020 برابر با 66.8 میلیون بشکه شود.

از سوی دیگر اما مطابق با همین پیش بینی ها، تقاضای جهانی برای نفت خام تا پایان سال 2020 برابر 101.7 خواهد بود.همچنین برآورد می شود که تقاضای روزانه نفت خام در سال  2019 برابر 100.3 میلیون بشکه در روز باشد. البته گفتنی است تقاضای نفت خام در سه ماهه ابتدایی سال جاری میلادی با افت 0.5 میلیون بشکه ای به رقم 98.7 میلیون بشکه رسید که این رقم برای سه ماهه سوم برابر با 100 میلیون بشکه خواهد شد.

5

در نتیجه باتوجه به پیش بینی های منتشر شده به نظر می رسد با شتاب گرفتن افزایش تولید کشورهای غیراوپکی و همچنین افت رشد تقاضای نفت به دلیل نبود چشم انداز روشن رشد اقتصاد دنیا، فشار را بر کشورهای تولید کننده عضواوپک افزایش دهد. همچنین طبق آخرین آمار منتشر شده، ذخایر نفت خام اوپکی ها 0.2 درصد کاهش یافته که البته این برای دومین سال متوالی است که ذخایر اثبات شده نفت اوپک کاهش می یابد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان