لاهیجان زاده در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

شناسایی ۴۱۰۰ گونه دریایی در کشور

معاون سازمان محیط زیست گفت: حدود ۴۱۰۰ گونه در ایران شناسایی شده که اگر مطالعات دقیقی صورت گیرد این تعداد نیز افزایش می‌یابد.

شناسایی 4100 گونه دریایی در کشور

30 درصد مرزهای کشور را مرز آبی تشکیل می دهداحمد لاهیجان زاده معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست در گفتگو با خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در رابطه با آخرین آمار از محیط زیست دریایی اظهار کرد:حدود 6 هزار و 200 کیلومتر مجموع طول سواحل کشور است و نزدیک به 16.08 میلیون نفر یعنی بیش از 22.5 درصد جمعیت کشور ایران  در کنار سواحل زندگی می‌کنند.

وی افزود: اگر یک سری زیر ساخت‌ فراهم شود جمعیت مانند سایر کشور‌های جهان به سواحل هجوم می‌آورند؛ همانطور که در شرایط فعلی جمعیت بسیاری در کنار سواحل مستقر هستند.

لاهیجان زاده با بیان اینکه در بخش دریا و سواحل از نظر تنوع زیستی از غنای بالایی برخوردار هستیم، تصریح کرد: نزدیک به 2000 گونه گیاهی و جانوری در شمال و 2100 گونه در جنوب کشور شناسایی شده است و این احتمال وجود دارد که اگر مطالعات دقیقی صورت گیرد این ارقام افزایش یابد.

وی بیان کرد: از نظر استقرار صنایع و بنادر نیز ارقام قابل توجهی وجود دارد و واردات و صادرات نیز 30 درصد مرز‌های ایران مرز‌های آبی است.

معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست تصریح کرد: تالاب‌ها برگرفته از حوضه‌های آبریز هستند تقریبا تمام پهنه ایران حوضه آبریز است اگر هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی وجود نداشته باشد مدیریت این پهنه بزرگ بسیار سخت می‌شود و اثرات خود را بر روی اکوسیستم دریایی و تالابی خواهد گذاشت.

وی افزود:براساس گزارش کنوانسیون رامسر 105 تالاب مورد مطالعه قرار گرفته است که 3 میلیون هکتار مساحت دارد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان