به گزارش ایسنا، محسن پورسید آقایی صبح امروز در مراسم رونمایی از ناوگان جدید اتوبوسرانی پایتخت با بیان اینکه متاسفانه طی سالهای اخیر مینیبوس از چرخه حمل و نقل حذف شده که این امری اشتباه بود، گفت: چرا که برخی خطوط به دلیل کمبود مسافر و فاصله کوتاه، کشش اینکه اتوبوس داشته باشند را ندارند و میتوانیم برای این خطوط از مینیبوس استفاده کنیم.
وی با بیان اینکه مراسم امروز حاصل یکسال تلاش همکارانمان است، اظهار کرد: مسیرهای مناسب برای مینیبوس پیشبینی شده است و از خطوط مختلف اتوبوسرانی آمارگیری کردیم و خطوط مینیبوس جدید مشخص شد.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه خوشبختانه وزارت کشور در نوسازی مینیبوسها یارانه را پرداخت کرد و پست بانک نیز کارهای بانکی آن را تقبل کرد، افزود: انشاءالله سیاست جایگزینی مینیبوسهای نو را تا 800 دستگاه مینیبوس ادامه میدهیم.
وی با بیان اینکه نگران دودزا بودن این اتوبوسها نیستیم؛ چرا که مجهز به فیلتر دوده هستند و این فیلترهای دوده ما را از عوارض خودروهای دیزلی نجات میدهند، افزود: براساس برنامهریزیهای انجام شده در نظر داریم برای مابقی اتوبوسهای فعلی از جمله بی آر تیها نیز فیلتر دوده تهیه کنیم که البته 100 عدد فیلتر دوده خریداری شده و تا قبل از مهرماه بر روی اتوبوسها نصب میشود.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه شائبهای وجود داشت مبنی بر اینکه نصب فیلتر موجب خراب شدن اتوبوسها میشود، گفت: بر همین اساس مقرر شد شرکت سازنده اتوبوس فیلتر را نصب کند تا در صورت بروز هرگونه مشکل، آن را مرتفع سازد.
پورسیدآقایی با بیان اینکه برای اولین بار میخواهم یک خبر خوشی را بدهم، گفت: گزارشهای مفصلی را که به وزارت کشور در مورد طرح نوسازی اتوبوس دادیم و دولت را قانع کرد که از محل صرفهجویی در مصرف سوخت که از محل از رده خارج کردن یک اتوبوس فرسوده و جایگزین کردن یک اتوبوس گازسوز حاصل میشود، 142 هزار دلار به بخش خصوصی بدهد که این رقم به تصویب شورای اقتصاد نیز رسید.
وی با بیان اینکه با این تصمیم دولت، نوسازی اتوبوسها با جدیت بیشتری دنبال خواهد شد، اظهار کرد: شرکت نفت متعهد شده که 142 هزار دلار بابت صرفهجویی پرداخت کند که بخش خصوصی میتواند نسبت به نوسازی اتوبوسهایش از این محل اقدام کرده و به نظر میرسد قفل نوسازی اتوبوسها با این مصوبه باز شود و شاهد خرید و توسعه اتوبوسهای گازسوز باشیم.