اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

تمدید مهلت تحویل قیر رایگان تا پایان تیرماه/ مناطق سیل زده در اولویت هستند

اقتصادآنلاین-مریم علیزاده؛ قیر یکی از محصولات استراتژیک صنایع پالایشگاهی است که عموما به دلیل هزینه بر بودن برای ارگان های متقاضی، با کمک دولت هزینه آن تامین می شود. به همین منظور در لایحه بودجه سال 98 وزارت نفت و سازمان برنامه و بودجه به تحویل حداقل4 میلیون تن قیر رایگان به طرح های عمرانی مکلف شدند اما این بند از لایحه بودجه به درستی در دستور کار دولت قرار نگرفت.

گفتنی است در جلسه یکشنبه هفته گذشته اعضای کمیسیون اقتصادی دولت آیین نامه پیشنهادی وزارت نفت برای توزیع 6 هزار میلیارد تومان معادل 4 میلیون تن قیر بر اساس بند «ه» تبصره 1 قانون بودجه سال 1398 با هدف تحویل به دستگاه های اجرایی برای آسفالت معابر شهری و روستایی به تصویب رساند.در این بین حسینی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: براساس اخبار دریافتی، شرکت ملی نفت نسبت به صدور حواله قیر دستگاه های اجرایی اقدام نکرده و قیر در اختیار پیمانکاران طرح های عمرانی قرار نگرفته است.از این رو وزیر نفت و وزیر راه و شهرسازی و رئیس دیوان محاسبات به کمیسیون برنامه وبودجه رفتند.

تاجگردون دیگرعضوکمیسیون برنامه و بودجه در پایان جلسه با وزرای نفت و راه و شهرسازی بیان کرد: بر مبنای نظری که مورد قبول دولت و مجلس قرار گرفت، توافق شد حواله هایی که تا پایان سال از سوی وزارت نفت صادر شده، متقاضیان می توانند به میزان این حواله ها را تا پایان تیرماه از کارخانجات تولید قیر، تحویل بگیرند.

وزیرنفت در پایان این جلسه گفت: امیدواریم با تحویل این میزان قیر به متقاضیان، رونقی در طرح های پروزه های عمرانی حاصل شود. به گفته وی قرار است تحویل قیر باری آسفالت با اولویت مناطق سیل زده انجام شود. زنگنه تاکید کرد که سه دستگاه جهاد کشاورزی، راه و شهرسازی وبنیاد مسکن که کمتر از سهمیه خود قیردریافت کرده اند در اولویت هستند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان