بسته اخبار اجتماعی ایسنا در روز سه‌شنبه

تکذیب واردات داروی تقلبی سالک / مسیرهای جایگزین در طرح جمع‌آوری پل گیشا

"بررسی ۱۲۰۰ سایت و شبکه در موضوع اسلحه، ۱۰۰ میلیون هکتار از اراضی کشور در معرض بیابانی شدن، ورود روزانه ١۵٠ جوان به چرخه اعتیاد، افتتاح شهرک صنعتی دارویی برکت، باز شدن قفل نوسازی اتوبوس‌ها، اعلام مسیرهای جایگزین در طرح جمع‌آوری پل گیشا و ماده‌ شیمیایی ویژه پاکسازی تالاب انزلی، بی‌خطر است" از مهم‌ترین عناوین خبریِ اداره اجتماعی ایسنا در ر ...

تکذیب واردات داروی تقلبی سالک / مسیرهای جایگزین در طرح جمع‌آوری پل گیشا

به گزارش ایسنا، در ادامه به برخی از مهم‌ترین اخبار اجتماعی ایسنا اشاره شده که با کلیک روی تیتر هر یک از آنها، متن کامل خبر در دسترس خواهد بود:

رییس پلیس فتای ناجا خبر داد

بررسی 1200 سایت و شبکه در موضوع اسلحه/ تشکیل 10 پرونده در مورد فروش سوالات کنکور 98

سردار وحید مجید، رییس پلیس فتای ناجا از رصد 1200 سایت، تارنما و شبکه اجتماعی دارای محتوای مربوط به اسلحه و تیراندازی و دستگیری 38 نفر در این زمینه خبر داد.

رییس پلیس فتای ناجا در بخش دیگری از سخنان خود از تشکیل 10 پرونده در مورد خرید و فروش سوالات کنکور 98 خبرداد و گفت: این پرونده‌ها در حال بررسی است و رسیدگی به آن ادامه دارد.

100 میلیون هکتار از اراضی کشور در معرض بیابانی شدن

خسرو شهبازی، معاون آبخیزداری، امور مراتع و بیابان سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری گفت: ایران در هر دهه 65 میلیمتر به سمت بیابانی شدن پیش رفته است و حدود 100 میلیون هکتار از اراضی کشور در معرض بیابانی شدن قرار دارند.

معاون آبخیزداری، امور مراتع و بیابان سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری با بیان اینکه بیش از 20 میلیون هکتار از اراضی کشور در 22 استان تحت فرسایش بادی قرار دارند، گفت: از این مقدار 7.7 میلیون هکتار جزو کانون‌های بحرانی فرسایش بادی هستند. این مناطق در استان‌های سیستان و بلوچستان، سمنان، کرمان، اصفهان، مرکزی، ایلام، خوزستان، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، خراسان شمالی و… قرار دارند.

دبیرکل اسبق ستاد مبارزه با مواد مخدر عنوان کرد

ورود روزانه ١5٠ جوان به چرخه اعتیاد/ کشف ٧5 درصد تریاک در جهان توسط ایران

دکتر علی هاشمی، دبیرکل اسبق ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه طی چهار دهه هفت میلیون میلیون دستگیری با احتساب رقم افرادی که برای بار چندم دستگیر می‌شوند، در مورد جرائم مرتبط مستقیم با مواد مخدر در کشور وجود دارد، گفت: تعداد معتادان در کشور ثابت و ایستا نیست و روزانه حداقل ١5٠ جوان جدید وارد چرخه اعتیاد می‌شوند.

هاشمی با اشاره به اینکه حدود ٣٧ هزار باند قاچاق در ٣٧ سال گذشته کشف شده است، تصریح کرد:  ٧٠ درصد این باندها مسلحانه بودند همچنین بیش از 4000 شهید و بیش از 13 تا 14 هزار جانباز در این حوزه وجود دارد.

رییس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) خبر داد

افتتاح شهرک صنعتی دارویی برکت / هدف‌گذاری برای کاهش 500 میلیون دلاری واردات دارو

محمد مخبر، رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) با اشاره به شکل‌گیری شهرک صنعتی دارویی برکت، گفت: این شهرک صنعتی ایجاد شد تا بتواند با حداکثر توان بخشی از پنج درصد داروهای وارداتی را پوشش دهد.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، با بیان اینکه این شهرک در 200 هکتار شکل گرفته و تعداد زیادی از شرکت‌های خصوصی اعم از داخلی و خارجی در آن حضور پیدا کرده‌اند، افزود: بر اساس برنامه‌ای که با محوریت ستاد تدوین کرده‌ایم، امیدواریم ظرف یک سال و نیم آینده بتوانیم  به میزان 500 میلیون دلار از واردات در حوزه مواد اولیه و دارو جلوگیری کنیم. در این شهرک امکانات خوبی فراهم شده و بنده از همین جا از تولید کنندگان دارو دعوت می‌کنم که بیایند و ما به آنها امکانات ارائه دهیم.

آغاز پاکسازی منطقه دره فرحزاد از معتادان

سردار حسین رحیمی، فرمانده انتظامی تهران بزرگ از آغاز پاکسازی منطقه دره فرحزاد از وجود معتادان و فروشندگان مواد مخدر طی 4٨ ساعت گذشته خبر داد.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با بیان اینکه  بعد از شناسایی علل عدم موفقیت، اقدامات لازم را شروع کردیم، تصریح کرد: کوچه به کوچه معتادان و عوامل را شناسایی کردیم و امروز ١٣٩ روز است از آغاز روند عملیات پاکسازی مناطق می‌گذرد. از همان روز اول به مردم اعلام کردیم که اجازه نمی‌دهیم این منطقه مجدداً آلوده به مواد مخدر شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران اعلام کرد

باز شدن قفل نوسازی اتوبوس‌ها / ادامه سیاست جایگزینی مینی‌بوس‌های فرسوده

محسن پورسید آقایی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از باز شدن قفل نوسازی اتوبوس‌ها با تصمیم دولت خبر داد.

وی با بیان این‌که نگران دودزا بودن این اتوبوس‌ها نیستیم؛ چرا که مجهز به فیلتر دوده هستند و این فیلترهای دوده ما را از عوارض خودروهای دیزلی نجات می‌دهند، افزود: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده در نظر داریم برای مابقی اتوبوس‌های فعلی از جمله بی آر تی‌ها نیز فیلتر دوده تهیه کنیم که البته 100 عدد فیلتر دوده خریداری شده و تا قبل از مهرماه بر روی اتوبوس‌ها نصب می‌شود.

آیین‌نامه آموزشی مناطق مرزی به شورای عالی آمزوش و پرورش رفت

تصمیمات جدید برای ارتقای کیفیت آموزش دانش آموزان مرزنشین

رسول پاپایی، مدیرکل امور شوراها و مناطق آزاد تجاری وزارت آموزش و پرورش با اشاره به آغاز بکار شورای سیاستگذاری مناطق مرزی گفت: بر اساس اهداف و سیاست‌های مدنظر، تعدادی از دستگاه‌های مرتبط با امور مناطق مرزی به عضویت شورا در آمده‌اند و برای آنکه امور آموزش و پرورش قانونمند و با نظم و انسجام بیشتری پیش رود، آیین‌نامه آموزشی مناطق مرزی را تدوین و به شورای عالی آموزش و پرورش ارائه کردیم.

پاپایی به تفاوت استان مرزی و شهرهای مرزی اشاره کرد و گفت: البته باید در نظر داشته باشیم که لزوماً همه مناطق استان‌های مرزی تحت پوشش تصمیمات شورا نخواهند بود و این شورا بیشتر شهرها و مناطق استان‌های مرزی را رصد خواهد کرد.

معاون وزیر بهداشت اعلام کرد

مشکل‌سازی بیمه‌ها برای بیمارستان‌ها/ نسخه نویسی الکترونیک در 6 استان از اول تیرماه

دکتر قاسم جان بابایی، معاون درمان وزیر بهداشت با اشاره به مشکلات مالی بیمارستان‌ها به دلیل تاخیر بیمه‌ها در پرداخت مطالبات‌شان، در عین حال از طرحی با عنوان اداره زنجیره‌ای بیمارستان‌ها خبر داد و بر لزوم اداره بیمارستان‌ها توسط هیات مدیره‌ای مستقل تاکید کرد.

جان بابایی همچنین گفت: بیمارستان‌های توریسم سلامت یک کار مشترک با حوزه توسعه در زمینه بکارگیری تمام ظرفیت‌ها برای جذب گردشگر سلامت بوده است که نسبت به رونق آن تاکید ویژه داریم. در مباحث تامین ارز توریسم با جلساتی که با بانک‌ها داشته‌ایم به این نتیجه رسیده‌ایم که بانک‌های بیمارستان‌ها موظف باشند نقش صرافی را انجام دهند.

اعلام مسیرهای جایگزین در طرح جمع‌آوری پل گیشا

سرهنگ رضایی، معاون ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ مسیرهای جایگزین در طرح جمع آوری پل گیشا را اعلام کرد.

وی درباره مسیرهای جایگزین در طرح جمع آوری پل گیشا گفت: مسیر فعلی مسیر شرق به غرب بزرگراه شهید گمنام از حد فاصل میدان فاطمی تا خروجی کردستان است و مسیر جایگزین آن بزرگراه کردستان به شمال - بزرگراه شهید حکیم به شرق خواهد بود. مسیر فعلیِ بعدی شرق به غرب بزرگراه شهید گمنام از حد فاصل کردستان تا قبل از خیابان کارگر است و مسیر جایگزین آن نیز خیابان کارگر به شمال- شیخ بهایی به جنوب- حکیم شرق خواهد بود.

تا 70 درصد کودکان کار استان تهران،اتباع خارجی هستند

انوشیروان محسنی بندپی، استاندار تهران با اشاره به وضعیت ویژه استان تهران در حوزه آسیب‌های اجتماعی گفت: براساس آخرین آمارها در مورد کودکان کار و خیابان 65 تا 70 درصد از این کودکان اتباع خارجی هستند که در تهران به سر می‌برند.

استاندار تهران با بیان اینکه در حال حاضر می‌توانیم ادعا کنیم روند رو به رشد آسیب‌های اجتماعی متوقف شده است، تصریح کرد: باید امیدوار باشیم تا بعد از این مرحله میزان آسیب‌های اجتماعی را در کشور کاهش دهیم. موضوعات مرتبط با آسیب‌های اجتماعی با پدیده‌های فیزیکی و شیمیایی متفاوت است به گونه‌ای که این موضوعات به یکدیگر مرتبط هستند. برای مثال آسیب اعتیاد می‌تواند موجب افزایش طلاق یا جرم و جنایت شود.

چند بیمارستانِ کشور "عالی" هستند؟

از عالی تا رتبه چهارم؛ بیمارستان‌هایی که بنابر کیفیت‌شان در یکی از این سکوها قرار می‌گیرند؛ سکوهایی که استانداردهای خدمات سلامت و ایمنی بیماران را در بیمارستان‌های نشانه رفته‌اند...

دکتر علیرضا عسگری، مدیرکل دفتر نظارت و اعتباربخشی امور درمان وزارت بهداشت، درباره نتایج آخرین نسل سوم اعتباربخشی بیمارستان‌ها گفت: آخرین اعتباربخشی بیمارستان‌ها در سال ١٣٩٥ و در 880 بیمارستان اعم از دولتی، خصوصی و عمومی غیر دولتی انجام شد و براساس نتایج آن نزدیک به 192 بیمارستان کشور درجه دو و سه هستند. همچنین بر اساس نتایج نسل سوم اعتباربخشی، پنج بیمارستان درجه چهار و چهار بیمارستان هم زیر استانداردهای تعیین شده از سوی وزارت بهداشت بودند که امیدواریم با تلاش‌های انجام شده، در اعتباربخشی جدید این رقم کاهش یابد.

اطمینان خاطر محیط زیست به فعالان محیط زیست:

ماده‌ شیمیایی ویژه پاکسازی تالاب انزلی، بی‌خطر است

به دنبال اعتراض جمعی از فعالان محیط زیستی نسبت به روند احیای تالاب انزلی و توقف اجرای این طرح ، سرپرست دفتر حفاظت و احیای تالاب‌ها در مورد ترکیبات شیمیایی به کارگرفته‌شده برای کاهش آلایندگی تالاب انزلی توضیح داد و بر بی‌خطر بودن این ترکیب برای انسان و اکوسیستم تالاب تاکید کرد.

مسعود باقرزاده کریمی با این توضیح که کلیه محیط‌های آبی از جمله تالاب‌ها، پتانسیل زیست‌پالایی دارند، گفت: عوامل طبیعی موجود در محیط‌های آبی، باعث غیر فعال شدن آلودگی‌ها و کاهش خطرات ناشی از این آلاینده‌ها می‌شوند. برای مثال کاتیون‌های موجود در تالاب‌ها مثل پتاسیم، کلسیم و منیزیم می‌توانند بار منفی آنیون‌ها مثل فسفات‌ها و نیترات‌ها را بگیرند که به این حالت «زیست‌پالایی» گفته می‌شود.

گفت‌وگوی تفصیلی ایسنا با دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر

توقف آهنگ رشد مصرف مواد در کشور/ طرح نو برای مبارزه با مواد مخدر

سردار مؤمنی، دبیرکل ستادمبارزه با موادمخدر درباره مخالفت ستاد مبارزه با مواد مخدر در خصوص تعدیل حکم اعدام قاچاقچیان و تاکید ستاد مبنی بر اینکه به جای تعدیل حکم اعدام بهتر است از «مجازات‌های جایگزین» از جمله مصادره اموال به عنوان عامل بازدارندگی استفاده شود، نیز گفت: ما می‌گوئیم قوانین باید برای مبارزه کنندگان تسهیل شود و برای قاچاقچیان و مجرمان بازدارنده باشد. نمی‌گوییم حتماً همه آنها اعدام شوند، بلکه قانون بازدارنده باشد؛ به طوری که جرم آنها تکرار نشود. معتقدیم اگر کسی قاچاقچی عمده است و برای مدت طولانی مانند 30 الی 40 سال به زندان محکوم شد، بلافاصله بعد از پنج سال بیرون نیاید. ضربه زدن به بنیادهای اقتصادی قاچاقچیان از دیگر خواسته‌های ماست. اگر به بنیاد اقتصادی قاچاقچی ضربه نخورد، به زندان برود و بعد از چند سال بیرون بیاید، باز هم او شبکه‌ها و اموالش را دارد و دوباره این کار را شروع می‌کند.

تکذیب واردات داروی تقلبی سالک

دکتر سعید نمکی، وزیر بهداشت اخباری مبنی بر واردات داروی جعلی سالک از سوی هلال احمر و جان باختن دو بیمار به دلیل استفاده از این دارو را تکذیب کرد.

سرپرست سازمان تامین اجتماعی خبر داد

پیشنهاد تشکیل صندوقی برای حمایت از رانندگان/ شناسایی 100 هزار بیمه شده کارگرنما

محمدحسن زدا، سرپرست سازمان تامین اجتماعی درباره سختی کار رانندگان و اینکه چرا مشمول سخت و زیان آوری نمی شوند از پیشنهاد ایجاد صندوق حمایت از رانندگان با کمک دولت خبر داد.

زدا همچنین درباره همسان سازی حقوق بازنشستگان گفت: این مهم یکی از دغدغه‌های اصلی ماست و روزی نیست که پیگیری نکنیم زیرا می‌دانیم شرایط بازنشستگان ما چقدر سخت است. مدل همسان سازی را طراحی و ارائه کرده‌ایم. کار در سازمان تامین اجتماعی انجام شده و مراحل بعدی باید در دولت طی شود و منابع مالی آن 12 هزار میلیارد تومان برای سال اول است که تامین شود.

تاکید رئیس پلیس راهور تهران بزرگ بر افزایش فرهنگسازی برای استفاده از دوچرخه‌

سردار محمدرضا مهماندار، رئیس پلیس راهور تهران بزرگ ضمن اشاره به اینکه باید برای استفاده از دوچرخه در شهرها فرهنگسازی انجام شود بر لزوم تعامل و همکاری دستگاه‌ها با یکدیگر تاکید کرد.

مهماندار تصریح کرد: غیر از اینکه الان در تهران چند بیلبورد به دوچرخه سواری اختصاص داده شده است آیا واقعاً برنامه‌ای برای فرهنگسازی انجام داده‌ایم ؟ یا مثلاً در هفته دو ساعت در خصوص استفاده از حمل و نقل پاک در تلویزیون برنامه‌ای برای مردم وجود دارد. در حقیقت اینها خلأهایی است که اگر نتوانیم ذائقه مردم را تغییر دهیم و آنان را هدایت کنیم شاید کار مهندسی انجام شود اما نتیجه بخش نخواهد بود. همچنین اگر نتوانیم دوچرخه‌های ارزان در اختیار مردم قرار دهیم یا امکانات مناسبی فراهم کنیم مجدداً دچار مشکل می‌شویم.

به گزارش ایسنا، پربازدیدترین اخبار اداره اجتماعی در 24 ساعت گذشته به شرح زیر است:

شعبده‌باز هندی هنگام اجرا ناپدید شد

چند بیمارستانِ کشور "عالی" هستند؟

بهترین منابع غذایی ویتامین E

اعلام دلیل تیراندازی بامدادی در مهرآباد

100 میلیون هکتار از اراضی کشور در معرض بیابانی شدن

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان