ماهان شبکه ایرانیان

در جلسه امروز شورای شهر تهران مطرح شد

از ماجرای غم انگیز«گل» تا ضرورت دوری از سیاسی کاری در شورای شهر

رییس شورای اسلامی شهر تهران گفت: شورا در دوره‌های قبل با دوری جستن از مسائل سیاسی موفق عمل کرده است.

از ماجرای غم انگیز«گل» تا ضرورت دوری از سیاسی کاری در شورای شهر

به گزارش ایسنا، مهدی چمران در سیصد و چهل و پنجمین جلسه شورا با اشاره به حادثه تلخ جانباختن تعدادی از کارگران معدن در استان گلستان، گفت : هنوز آلام این فاجعه تلخ از ذهن و جسم مردم ما پاک نشده و امیدواریم تدابیری اندیشیده شود تا چنین حوادثی تکرار نشود . 

رییس شورای اسلامی شهر تهران افزود: شورای اسلامی شهر تهران و شهرداری آمادگی خود را برای کمک به حادثه دیدگان معدن آزاد شهر اعلام داشته اند و امیدواریم روند امداد رسانی به محبوس شدگان در معدن در پسای کورسوی از امید موفقیت آمیز باشد و به نجات این عزیزان بیانجامد . 

چمران در ادامه سخنان خود بر ضرورت دوری از سیاسی کاری در شورا تاکید کرد و گفت: اعضای شورای شهر تهران باید با دوری جستن از مسائل سیاسی، در موضوعات تخصصی کنار هم قرار گیرند . شورا در دوره های قبل هم با دوری جستن از مسائل سیاسی موفق عمل کرده و در این ایام نیز بر این رویه ادامه خواهد داد. 
چمران بار دیگر اعلام کرد که شهردار تهران مرخصی خود را به شورا اعلام داشته و در این موضوع جای ابهامی وجود ندارد . 

در ادامه جلسه بررسی لایحه "صدور مجوز مبادله نامه با آژانس همکاری های بین المللی ژاپن (جایکا) در زمینه اخذ کمک های فنی و مالی بلاعوض برای کنترل کیفیت هوای تهران " در دستور جلسه قرار گرفت که با موافقت اکثریت اعضای شوا به تصویب رسید . یک فوریت این لایحه در جلسه قبل شورا به تصویب رسیده بود. 

بنابراعلام سایت شورای شهر، معصومه آباد نیز در سیصد و چهل و پنجمین جلسه شورا با اشاره به آغاز پانزدهمین نمایشگاه گل و گیاه گفت : دیروز شاهد افتتاح و برگزاری پانزدهمین نمایشگاه فصلی گل و گیاه بودیم که استقبال پرشور مردم به همراه داشت . در هر دور از برگزاری این نمایشگاه قریب به دو میلیون نفر از این نمایشگاه بازدید کرده اند که این نشان از علاقه شهروندان به این حوزه دارد و نیز یک نیاز و ضرورت بزرگ را آشکار می کند ؛ظرفیت گسترش و تولید این صنعت از سنتی به صنعتی شدن که البته می بایست توام با ارتقا کیفی و کمی باشد . 

آباد اضافه کرد: قسمت تلخ ماجرای گل این است که به دلیل شرایط اقلیمی هفدهمین تولید کننده گل هستیم اما در حوزه صادرات در رتبه صد و هفت قرار داریم. عدم بسته بندی اصولی ، نداشتن ناوگان حمل و نقلی مناسب از جمله مشکلات عمده در عدم دسترسی به رسیدن سهم به حق صادرات است. این در شرایطی است که ارتقا صادرات در این زمینه می تواند ظرفیت اشتغالزایی 30 هزار فارغ التحصیل کشاورزی را فراهم کند . این موضوعی است که بارها در خصوص آن تذکر داده شده و امیدواریم پانزدهمین نمایشگاه گل و گیاه آغاز حرکت در این مسیر باشد . 

این عضو شورا با بیان اینکه  ما در کنار کشوری مانند ترکیه زندگی می کنیم که سال گذشته یک میلیارد دلار سهم صادرات گل داشته و این در حالی بود که سهم ایران یک دهم از ظرفیت تولید گل بوده است، گفت: در شرایطی که در شهر تهران اقدامات متناسبی به ویژه در توسعه فضای سبز صورت گرفته و با وجود شرایط اقلیمی خشک و آلودگی هوا و گرد و غبار ، ارتقا سرانه فضای سبز از 9 به 16.7 متر برای هر نفر قابل تقدیر است . 

بر اساس گزارش سایت شورای شهر تهران، همچنین، علی صابری عضو شورای حقوقی نیز با ابراز نارضایتی از وضعیت معلولان گفت : معلولان اعانه بگیر نبوده و به دنبال کسب حقوقشان در جامعه هستند. جامعه معلولان از وضعیت کنونی راضی نیستند و امیدواریم کاندیداهای انتخاباتی نسبت به این موضوع حساس باشند و برنامه ها را پیگیری یا اصلاح کنند.

انتهای پیام

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان