بسته فرهنگی میزان؛

شروع فصل تولید سینما برای حضور در فجر ۳۸/لذت خواندن کتاب‌های کاغذی را نمی‌توان کتمان کرد

بیست و نهمین روز از خرداد ماه ۱۳۹۸ با اخبار و حاشیه‌های فراوانی در عرصه فرهنگ و هنر روبرو بود که از جمله مهمترین آن‌ها می‌توان به شروع پیش تولید آثار "محمدحسین مهدویان" و "هادی مقدم دوست" اشاره کرد.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، بیست و نهمین روز از خرداد ماه 1398 با اخبار و حاشیه‌های فراوانی در عرصه فرهنگ و هنر روبرو بود که از جمله مهمترین آن‌ها می‌توان به شروع پیش تولید آثار "محمدحسین مهدویان" و "هادی مقدم دوست" اشاره کرد.

رد خون شانس بزرگ سیمرغ در جشنواره فیلم فجر/محمدحسین مهدویان در آستانه یک آزمونی سخت//////////////////////دوشنبه

پیش تولید فیلم جدید مهدویان آغاز شد/پنجمین حضور کارگردان ماجرای نیمروز در جشنواره فیلم فجر

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، با آغاز فصل تابستان به طور معمول پیش تولید آثار سینمای ایران برای حضور در جشنواره فیلم فجر آغاز شده و کارگردانانی که می‌خواهند اثرشان را در آرامش کامل بسازند در این فصل به تولید اثر سینمایی خود می‌پردازند.

براساس آخرین شنیده‌ها "محمدحسین مهدویان" کارگردان جوان اما موفق سینمای ایران از جمله کارگردانانی است که هم اکنون پیش تولید اثر جدید خود را آغاز کرده و تابستان امسال فیلمبرداری این اثر سینمایی را برای حضور در جشنواره فیلم فجر کلید خواهد زد.

محمدحسین مهدویان بعد از ساخت فیلم "ماجرای نیمروز" که در جشنواره فیلم فجر توانست سیمرغ بلورین بهترین فیلم و سیمرغ بلورین بهترین فیلم از نگاه تماشاگران را به‌دست آورد، سال پیش دومین نسخه از این اثر سینمایی را به جشنواره فجر رساند.

مهدویان بدون شک یکی از استعدادهای درخشان سینمای ایران در سالیان اخیر محسوب می شود که فارغ از نقدهای تخصصی و غیر تخصصی به هیچ وجه نمی‌توان تاثیر وی را در چهار سال گذشته سینما کتمان کرد. کارگردانی که به خوبی با سینمای مستند آشنایی داشته و حال سبکی تلفیقی از مستند و سینما از خود به جا گذاشته است.

برای مشاهده ادامه خبر اینجا کیک کنید.

هادی مقدم دوست: مراحل ساخت اثر جدیدم را آغاز کرده‌ام/دوست ندارم بدون فکر در مورد سینما نظر بدهم///////////////////چهارشنبه

مراحل ساخت اثر جدیدم را آغاز کرده‌ام/دوست ندارم بدون فکر در مورد سینما نظر بدهم

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، "هادی مقدم دوست" نویسنده و کارگردان سینما و تلویزیون از جمله هنرمندانی است که در کارنامه کاری خود آثاری تاثیرگذار و به یادماندنی همچون فیلم سینمایی "بی پولی"، "آرایش غلیظ"، "شعله ور" را می‌بیند.

هادی مقدم دوست متولد 1350 در تهران است. وی فعالیت سینمایی خود را در مقام کارگردانی را از سال 1389 با فیلم چسب زخم آغاز کرد. وی در بیست و هفتمین دوره جشنواره فیلم فجر دیپلم افتخار بهترین فیلم‌نامه را برای فیلم (بی‌پولی) به دست آورد.

سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی (سر به مهر) در بخش نگاه نو سی و یکمین دوره جشنواره فیلم فجر و نامزد سیمرغ بلورین بهترین فیلم نامه برای فیلم "شعله ور" از سی و ششمین جشنواره فیلم فجر از دیگر جوایز مقدم دوست در عرصه هنر است.

وی البته بیش از کارگردانی در مقام نویسنده به افتخارات فراوانی رسیده و همواره یکی از اعضاء ثابت تیم "حمید نعمت الله" در آثار سینمایی این کارگردان است، فعالیت مشترکی که طی سال‌های گذشته به آثار سینمایی متنوعی ختم شده است.

مقدم دوست در مقام کارگردان، اما سابقه کمتری در سینما داشته و عمده فعالیت‌های وی به آثاری همچون فیلم "هیهات" و "سر به مهر" بر می‌گردد، آثاری که نتوانستند همچون نگارش فیلمنامه مقدم دوست را در اذهان عمومی معرفی کنند.

برای مشاهده ادامه خبر اینجا کیک کنید.

با زیارت حضرت «عبدالعظیم حسنی(ع)» ثواب کربلا را ببرید

با زیارت حضرت «عبدالعظیم حسنی(ع)» ثواب کربلا را ببرید

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینعلی یزدان‌دوست کارشناس علوم قرآنی در گفتگو با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان درباره شخصیت حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) گفت: حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) سال‌های سال محضر حضرت هادی (ع) را درک کرده و سیره عملی ائمه اطهار (ع) را دیده و پیاده کرده است.

وی در همین راستا افزود: شخصیت حضرت عبدالعظیم (ع) دارای عظمت و تکریم زیادی است و درباره او مطالب متعددی بیان شده است. یکی از روایات متعدد درباره این حضرت ثواب زیارت ایشان معادل ثواب زیارت حرم امام حسین (ع) در کربلا است.

این کارشناس علوم قرآنی درباره ویژگی‌های شخصیتی حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) اظهار کرد: حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) عالمی بسیار عارف و خداترس بود که شیعیان اهل بیت عصمت و طهارت را هدایت می‎کرد و درس‌های خداشناسی و عرفان را آموزش می‌داد بنابراین مردم مومن و متدین منطقه به ویژه شهر ری از همان زمان در عصر زندگی ایشان و پس از مرگ تا امروز همواره به حضرت عبدالعظیم (ع) و حرم ایشان ارادت و محبت داشته و ایشان را گرامی داشته‌اند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یزدان‌دوست ادامه داد: مردم از برکات و معجزات بارگاه مقدس حرم عبدالعظیم حسنی (ع) برخوردار هستند و سال‌های سال محل حضور عاشقان و دلباختگان و مایه برکت برای شهر ری و کشور ایران است. توصیه شده که افراد به همراه خانواده به زیارت این حضرت رفته و زندگی و سیره عملی ایشان را خوانده و عملی کنند که تاثیر بسزایی در زندگی جوانان و فرزندان خواهد داشت.

وی درباره برکات شخصیت حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) بیان کرد: در روایات آمده است که زیارت امام حسین (ع) در میان امامان دیگر از درجه بالاتری برخوردار است به نحوی که حتی اگر رفتن به زیارت امام حسین (ع) با سختی و خطر همراه باشد باز هم به زیارت بروید. با این وجود آمده است که اگر کسی نتوانست به زیارت حضرت اباعبدالله (ع) برود، حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) را زیارت کند که از ثواب زیارت کربلا بهره‌مند می‌شود.

برای مشاهده ادامه خبر اینجا کیک کنید.

پوستر فیلم سینمایی «جنگ جریان» رونمایی شد/مبارزه ادیسون برای کشف الکتریسیته//////////////////چهارشنبه

پوستر فیلم سینمایی «جنگ جریان» رونمایی شد/مبارزه ادیسون برای کشف الکتریسیته

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، نخستین پوستر فیلم سینمایی "جنگ جریان" به کارگردانی "آلفونسو گومز ریگون" با تصویری از دو بازیگر اصلی این فیلم سینمایی رونمایی شد، این فیلم اکران بین المللی خود در سینما‌های هالیوود را از چهارم ماه اکتبر سال 2019 آغاز خواهد کرد.

فیلم سینمایی "جنگ جریان" به کارگردانی "آلفونسو گومز ریگون" قرار بود بار نخست 29 ژانویه 2018 اکران بین‌المللی خود را از سینما‌های امریکای شمالی آغاز کند، اما این اکران به دلایلی چندین بار به تعویق افتاد.

این فیلم درباره غول‌های عصر جدید صنعت و برق یعنی توماس ادیسون و آلفرد وستینگهاوس بوده و رقابت آن‌ها برای به دست آوردن بازار جهانی را به تصویر می‌کشد.

در عصر جنگ جریان‌ها در اواخر دهه 1880 جرج وستینگهاوس و توماس ادیسون با هم دشمن شدند. به خاطر توفیق ادیسون در استفاده از جریان مستقیم برای توزیع توان الکتریکی به جریان متناوب که از سوی چندین شرکت اروپایی حمایت می‌شد. وستینگهاوس الکتریک در پیتسبورگ، پنسیلوانیا واقع شده بود.

جنگ جریان‌ها از دیدگاه برخی مورخان علمی از بزرگترین جنگ‌های طول تاریخ علم محسوب میشود که در یک جبهه‌ی آن نیکولای تسلا و جریان متناوب (AC) و در جبهه‌ی دیگر توماس ادیسون و جریان مستقیم (DC) قرار داشت.

برای مشاهده ادامه خبر اینجا کیک کنید.

https://www.mizanonline.com/files/fa/news/1398/3/29/2156993_737.jpg

پیش‌بینی از بین رفتن صنعت چاپ دور از انتظار نیست/لذت خواندن کتاب‌های کاغذی را نمی‌توان کتمان کرد

فاطمه بهبودی نویسنده کتاب «پوتین قرمزها» در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، افزایش قیمت کاغذ و کاهش تیراژ کتاب را مهمترین عامل توسعه و گسترش کتاب‌های الکترونیک دانست و گفت: حرکت جامعه به سوی فضای الکترونیک و افزایش ارزش زمان برای افراد، زمینه را برای این تحول فراهم کرده است.

وی ابراز کرد: پیش‌بینی این امر که چاپ به زودی محدود و یا از بین می‌رود دور از انتظار نیست.

این نویسنده کتاب در خصوص افزایش قیمت کاغذ و تاثیر آن بر صنعت چاپ و نشر افزود: افزایش قیمت کاغذ و مواد چاپ، هزینه تولید کتاب را بسیار بالا می‌برد و این امر سبب می‌شود تا مردم نیز علاقه‌ای به خرید این کالای فرهنگی نداشته باشند در این شرایط قطعاً کتاب‌های الکترونیکی جای کتاب‌های کاغذی را پر خواهند کرد.

وی پیرامون شیوه جدید انتشارات که بر اثر گرانی قیمت کاغذ بوجود آمده است عنوان کرد: هنگامی که نویسنده‌ها برای انعقاد قرارداد با برخی ناشران مانند «سوره مهر» روبه‌رو می‌شوند مجوز چاپ الکترونیکی را در همان ابتدا از نویسندگان می‌گیرند.

برای مشاهده ادامه خبر اینجا کیک کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان