در سال 2013 پژو تصمیم گرفت با از رده خارج کردن نسخه استیشن 207، کراس اوور کوچک 2008 را جایگزین آن کند. این خودرو در بازارهای مختلف با استقبال مناسبی روبرو شد و به لطف ارتباطات نزدیک پژو و ایران خودرو به خیابان های کشور ما نیز راه پیدا کرد.
در سال 2016 پژو نسخه فیس لیفت 2008 را راهی بازار نمود. حال پس از گذشت سه سال و طبق روالی که در حال تبدیل شدن به یک قانون نانوشته است، شاهد معرفی نسل دوم از این کراس اوور کوچک و پرطرفدار هستیم.
نسل دوم پژو 2008 بر اساس زبان طراحی جدید خودروساز فرانسوی شکل گرفته و شباهت های زیادی با 508، 208 و 3008 دارد. شکل ظاهری این خودرو به گونه ای است که گویی حالت تهاجمی به خود گرفته و آماده خیز برداشتن به سمت جلو است.
پژو 2008 جدید به لحاظ ابعاد رشد کرده و در مقایسه با نسل قبلی به اندازه 14 سانتی متر طویل تر شده است؛ این مساله افزایش فاصله محوری را در پی داشته و سبب شده فضای بیشتری برای سرنشینان فراهم شود. فضای بار نیز بهبود یافته و حجم صندوق عقب به 434 لیتر رسیده است. البته اگر قسمت عقب به صورت شیب دار طراحی نمی شد، حجم صندوق بیشتر از این می شد.
مثل نمای ظاهری در داخل کابین نیز 2008 شباهت زیادی با اعضای خانواده خود به ویژه هاچ بک 208 دارد. شکل خاص داشبورد و فرمان، وجود دو نمایشگر دیجیتال بزرگ و کلیدهای پیانویی از جمله ویژگی های جالب کابین 2008 به شمار می روند.
کراس اوور شهری فرانسوی ها در چهار تریم Active، Allure، GT Line و GT به فروش خواهد رسید. تمامی این تریم ها با انواع موتورهای بنزینی و دیزلی قابل انتخاب خواهند بود. جالب اینکه یک نسخه تمام الکتریکی نیز با نام e-2008 عرضه خواهد شد.
موتور بنزینی در نظر گرفته شده برای 2008 یک نمونه 1.2 لیتری سه سیلندر PureTech است که قدرت خروجی آن بسته به تریم خودرو 100، 130 یا 155 اسب بخار است. نمونه دیزلی BlueHDI نیز 1.5 لیتر حجم داشته و می تواند 100 و 130 اسب بخار قدرت تولید کند.
نیروبخش نسخه تمام الکتریکی 2008 پیشرانه ای با 136 اسب بخار قدرت و 260 نیوتن متر گشتاور است. انرژی این پیشرانه توسط پک باتری 50 کیلووات ساعتی تامین شده و به گفته پژو می تواند تا 312 کیلومتر مسافت را بدون نیاز به شارژ مجدد پشت سر بگذارد. زمان شارژ این باتری بسته به نوع شارژر متغیر است، اما در صورت اتصال به خروجی 100 کیلوواتی در عرض 30 دقیقه تا 80 درصد از ظرفیت باتری پر می شود.
تمامی نسخه های گوناگون پژو 2008 به صورت استاندارد با سیستم Drive Assist به دست مشتریان خواهند رسید. این سیستم زیر مجموعه های دیگری دارد که عبارتند از سیستم حفظ خودرو در بین خطوط، سیستم اخطار خروج از بین خطوط و کروز کنترل تطبیق پذیر با قابلیت روشن و خاموش کردن خودکار موتور در ترافیک.
دیگر تکنولوژی ها و تجهیزات ایمنی و رفاهی پژو 2008 شامل موارد زیر می شوند:
سیستم کمکی فول پارک، ترمز اضطراری خودکار، سیستم کمک به تغییر لاین، سیستم کنترل هوشیاری و تمرکز راننده، سیستم تشخیص و پیشنهاد محدودیت سرعت، چراغ های هوشمند، ترمز پارک الکتریکی، هداپ دیسپلی و سیستم صوتی Focal با 10 اسپیکر.
دیوید پیل (David Peel) مدیر پژو در بریتانیا 2008 را گامی دیگر به سمت مدل های الکتریکی شده دانسته و افزوده مشتریان این کمپانی به لحاظ پیشرانه باید انتخاب های متنوعی داشته باشند. گفتنی است پژو در نظر دارد تا سال 2023 یک نسخه برقی شده (هیبریدی یا تمام الکتریکی) از هر مدل را توسعه دهد.
درباره قیمت نسل جدید 2008 فعلا اطلاعاتی منتشر نشده، اما به احتمال زیاد رقم نهایی مشابه با نسل اول خواهد بود، یعنی چیزی در حدود 13 هزار پوند یا 14.5 هزار یورو. انتظار می رود فروش این کراس اوور خوش فرم از پاییز امسال آغاز شود.