برایان هوک: به دنبال یک توافق جامع با ایران هستیم

خبرگزاری تسنیم: به نقل از شبکه خبری اسکای‌نیوز،‌ «برایان هوک» مسئول گروه ویژه اقدام ایران در وزارت امور خارجه آمریکا روز چهارشنبه در نشست استماع کنگره این کشور اعلام کرد آمریکا به دنبال این است که به یک توافق جامع با ایران دست پیدا کند.

هوک در خصوص ویژگی‌های این توافق جامع از نظر آمریکا افزود: «توافق با ایران باید مسائل هسته‌ای و موشکی، حمایت ایران از تروریسم و بازداشت خودسرانه [شهروندان آمریکایی] را در بر گیرد.»
وی در ادامه با تأکید بر اینکه سیاست فشار حداکثری آمریکا علیه ایران ادامه خواهد یافت، مدعی شد: «هدف آمریکا از اعمال فشار بر ایران تغییر رفتار این کشور است. از زمانی که تحریم‌ها علیه ایران دوباره آغاز شده، بودجه نظامی این کشور کاهش یافته است.»
کاخ سفید در هفته‌های اخیر تلاش کرده است تا به هر طریق ممکن این پیام را به ایران مخابره کند که برای مذاکره آمادگی کامل دارد اما ایران حتی به مقامات بلندپایه‌ خارجی -از جمله هایکو ماس وزیر خارجه آلمان و شینزو آبه نخست‌وزیر ژاپن که اخیراً به‌منظور کاستن از تنش‌ها بین ایران و آمریکا به تهران سفر کرده‌اند- صراحتاً اعلام کرده است که آمریکا عامل اصلی همه این تنش‌هاست و تا زمانی که جنگ اقتصادی آمریکا علیه ملت ایران ادامه یابد، کوچک‌ترین شانسی برای مذاکره وجود نخواهد داشت.
دولت ترامپ از زمان خروجش از برجام در اردیبهشت‌ 97 تاکنون تحریم‌های اقتصادی مختلفی را علیه ایران وضع کرده است اما نتوانسته ایران را وادار به تسلیم در برابر خواسته‌های خود کند.
آمریکا حتی در برهه‌ای ایران را به تقابل نظامی تهدید کرد و وقتی نشانه‌ای از عقب‌نشینی ندید، به تمنای مذاکره روی آورد و شماره‌ای را در اختیار سفارت سوئیس (حافظ منافع آمریکا در تهران) قرار داد تا به‌منظور تماس تلفنی احتمالی به مقامات ایران تحویل داده شود.
با این حال ایران تأکید کرده است که هرگز تحت فشار تن به مذاکره با آمریکا نخواهد داد و ایران کشوری نیست که تسلیم خواسته‌های یک رژیم زورگو شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان