سرنگونی پهپاد جاسوسی آمریکا توسط سپاه/ اولین شکار سامانه پدافندی سوم خرداد

سرویس سیاسی فردا: پهپاد جاسوسی «گلوبال‌هاوک» آمریکا، بامداد امروز در سواحل هرمزگان، توسط پدافند نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سرنگون شد.

به گزارش سپاه نیوز، روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: در نخستین ساعات بامداد امروز (پنجشنبه 30 خرداد) یک فروند پهپاد جاسوسی "گلوبال هاوک "امریکا بعد از تجاوز به حریم سرزمینی جمهوری اسلامی ایران در منطقه روبروی کوه مبارک استان هرمزگان، هدف آتش پدافند نیروی هوا فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قرار گرفت و سرنگون شد.

سپاه در کدام منطقه پهپاد آمریکایی را سرنگون کرد؟
پدافند نیروی هوا فضای سپاه موفق شد یک فروند پهپاد آرکیو-4 آمریکایی را در آسمان منطقه کوه مبارک استان هرمزگان سرنگون کند.

به گزارش تسنیم، در اولین ساعات بامداد امروز پدافند نیروی هوا فضای سپاه موفق شد یک فروند پهپاد آرکیو-4 آمریکایی را که به فضای سرزمینی کشورمان تجاوز کرده بود، را در آسمان منطقه کوه مبارک استان هرمزگان با موفقیت سرنگون کند.

کوه مبارک یکی از شهر‌های استان هرمزگان در جنوب ایران و شرق استان هرمزگان است. این شهر در بخش بیابانی شهرستان جاسک و در کرانۀ دریای عمان واقع شده است. از طریق راه اصلی در 155 کیلومتری میناب و 65 کیلومتری جاسک قرار دارد.

کوه مبارک در دهانه ورودی دریای عمان به تنگه راهبردی هرمز واقع شده است و هر شناوری که بخواهد وارد تنگه هرمز و خلیج فارس شود باید از مقابل این منطقه عبور کند که همین امر بر اهمیت راهبردی کوه مبارک می‌افزاید.

آب و هوای منطقه کوه مبارک از نوع گرم و مرطوب می‌باشد و پوشش گیاهی بسیار ناچیزی در منطقه دیده می‌شود و میزان بارندگی‌های منطقه بسیار کم است. عمده فعالیت ساکنان این منطقه ماهیگیری است که این مسئله اهمیت بنادر صیادی این خطه از کشور را دوچندان می‌سازد.

سرنگونی پهپاد جاسوسی آمریکا توسط سپاه +جزئیات

«گلوبال‌هاوک»؛ غول 200 میلیون دلاری که سپاه آن را ساقط کرد

نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح امروز یک فروند پهپاد جاسوسی «گلوبال هاوک» آمریکا که از جمله تسلیحات گران‌قیمت ایالات متحده است را در مناطق سرزمینی کشورمان ساقط کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، در نخستین ساعات بامداد امروز (پنجشنبه 30 خرداد) یک فروند پهپاد جاسوسی "گلوبال هاوک "امریکا بعد از تجاوز به حریم سرزمینی جمهوری اسلامی ایران در منطقه روبروی کوه مبارک استان هرمزگان، هدف آتش پدافند نیروی هوا فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قرار گرفت و سرنگون شد.

پهپاد گلوبال هاوک (Global Hawk) محصول شرکت نورثروپ-گرومن آمریکا با نام اختصاری RQ-4 است که به منظور اجرای عملیات‌های جاسوسی و شناسایی توسط نیروی هوایی و دریایی ایالات متحده آمریکا به کار گرفته می‌شود.

سرنگونی پهپاد جاسوسی آمریکا توسط سپاه +جزئیات

برد عملیاتی این پهپاد حدود 12 هزار و 300 ناتیکال مایل (بیش از 22 هزار کیلومتر) است و قادر به اجرای ماموریت در تمام شرایط آب و هوایی خواهد بود. بر اساس اطلاعات منتشر شده توسط شرکت سازنده «گلوبال هاوک» از جمله ویژگی‌های بارز این پهپاد، مداومت پروازی زیاد (بیش از 32 ساعت بدون سوختگیری) در ارتفاع پروازی زیاد (60 هزارپا معادل با 18 کیلومتر از سطح زمین) برای انجام ماموریت اصلی خود یعنی تصویربرداری و نقشه‌برداری آنلاین مناطق وسیع به وسیله دوربین‌ها و سنسور‌های مختلف است به طوری‌که قادر است محوطه‌ای به مساحت 100 هزار کیلومتر مربع را در یک روز اسکن و نقشه برداری کند و اطلاعات خود را با استفاده از تجهیزات ارتباطی با سرعت 50 مگابایت بر ثانیه ارسال کند.

سرنگونی پهپاد جاسوسی آمریکا توسط سپاه +جزئیات

بیشترین وزن این پهپاد در هنگام برخاستن، کمی بیشتر از 14.5 تن است که می‌تواند محموله‌هایی تا وزن 1360 کیلوگرم را با خود حمل کند.

بدنه این پهپاد از جنس آلومینیوم است و طراحی بدنه آن نیز به گونه‌ای طراحی شده تا از سطح مقطع راداری آن کاسته شود. از سویی این پهپاد مجهز به سیستم گرمایش سوخت است که به پرواز آن در ارتفاع بالا کمک خواهد کرد.

سرنگونی پهپاد جاسوسی آمریکا توسط سپاه +جزئیات

گلوبال هاوک را می‌توان از جمله تسلیحات گران قیمت ارتش آمریکا برشمرد چراکه قیمت هر فروند از این پهپاد با احتساب هزینه‌های عملیاتی و نگهداری آن، به بیش از 220 میلیون دلار می‌رسد و از این حیث یکی از گران‌ترین پهپاد‌های آمریکایی محسوب می‌شود.

ضرب شصت «سوم خرداد» در «سی‌ام خرداد»

پهپاد «گلوبال هاوک» آمریکا توسط سامانه پدافندی «سوم خرداد» نیروی هوافضای سپاه ساقط شد.

به گزارش  فارس، در نخستین ساعات بامداد امروز (پنجشنبه 30خرداد) یک فروند پهپاد جاسوسی «گلوبال هاوک» آمریکا پس از تجاوز به حریم سرزمینی جمهوری اسلامی ایران در منطقه روبروی کوه مبارک استان هرمزگان، هدف آتش پدافند نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قرار گرفت و سرنگون شد.

سرنگونی پهپاد جاسوسی آمریکا توسط سپاه/ اولین شکار سامانه پدافندی «سوم خرداد»

این پهپاد با آتش سامانه پدافند موشکی «سوم خرداد» نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مورد هدف قرار گرفته و ساقط شده است.

سامانه پدافندی سوم خرداد، یک سامانه پدافند موشکی با قابلیت تحرک بالا است که در سال 1393 توسط نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی رونمایی شد.

این سامانه پدافندی میان برد برای انهدام انواع اهداف هوایی در ارتفاع متوسط است که از قابلیت درگیری با اهداف تا ارتفاع 27 کیلومتری برخوردار است. سامانه پدافندی «سوم خرداد» قابلیت انهدام اهداف را در برد 75 کیلومتری دارد و می‌تواند به طور همزمان با 4 هدف درگیر شود.

سرنگونی پهپاد جاسوسی آمریکا توسط سپاه/ اولین شکار سامانه پدافندی «سوم خرداد»

مقابله با هواپیما‌های تاکتیکی و استراتژیک، بالگرد، موشک‌های کروز و پهپاد از جمله ماموریت‌های این سامانه است که می‌تواند در شرایط جنگ الکترونیک نیز به خوبی اهداف خود را سرنگون کند.

سرنگونی پهپاد جاسوسی آمریکا توسط سپاه/ اولین شکار سامانه پدافندی «سوم خرداد»

اطلاعیه سپاه: پهپاد آمریکایی پس از ورود به فضای کشور سرنگون شد

روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه‌ای جزئیاتی از هدف قرار گرفتن پهپاد متجاوز امریکایی در حریم جمهوری اسلامی ایران توسط پدافند نیروی هوافضای سپاه را اعلام کرد.

به گزارش فارس، در پی سرنگونی یک فروند پهپاد جاسوسی امریکایی پس از تجاوز به فضای سرزمینی ایران اسلامی در ساعات اولیه بامداد امروز مقابل منطقه کوه مبارک استان هرمزگان، روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه‌ای به تشریح جزئیاتی از این اقدام پرداخت.

در این اطلاعیه آمده است: پهپاد جاسوسی گلوبال هاوک در ساعت 14 دقیقه بامداد امروز از یکی از پایگاه‌های نیرو‌های آمریکایی در جنوب خلیج فارس به هوا برخاسته و بر خلاف قوانین هوانوردی کلیه تجهیزات مربوط به معرفی خود را خاموش نموده و در نهایت پنهان‌کاری، از تنگه هرمز به سمت چابهار ادامه مسیر می‌دهد.

این اطلاعیه افزوده است: این هواپیمای بدون سرنشین در زمان بازگشت به سمت غرب منطقه در محدوده تنگه هرمز با تجاوز به فضای سرزمینی جمهوری اسلامی ایران، مشغول جمع آوری اطلاعات و جاسوسی می‌شود.

در ادامه اطلاعیه روابط عمومی کل سپاه تصریح شده است: در ساعت 4 و پنج دقیقه بامداد در حالی که هواپیمای متجاوز وارد فضای سرزمینی کشورمان شده بود، توسط پدافند نیروی هوا فضای سپاه مورد هدف قرار گرفت و سرنگون گردید.

گفتنی است:هواپیمای گلوبال هاوک یا RQ-4C یکی از پیشرفته‌ترین هواپیما‌های جاسوسی جهان محسوب می‌شود که بر اساس اطلاعات به دست آمده بیش از 200 میلیون دلار میلیون دلار قیمت دارد.

هشدار موسوی به هرگونه تجاوز به قلمرو ایران و نقض حریم‌های آن

سخنگوی وزارت خارجه ضمن محکوم کردن تعرض یک فروند پهپاد متجاوز آمریکایی به فضای سرزمینی ایران، نسبت به هرگونه تجاوز به قلمرو کشور و نقض حریم‌های آن هشدار داد.

به گزارش فارس، سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران تعرض یک فروند پهپاد متجاوز آمریکایی به فضای سرزمینی جمهوری اسلامی را به شدت محکوم کرد و افزود: ضمن اعتراض شدید به اینگونه اقدامات تجاوزکارانه و تحریک آمیز اعلام می‌کنیم نسبت به ورود غیر قانونی و تجاوزکارانه هر نوع شی و پرنده متجاوز خارجی به آسمان کشور و هرگونه تجاوز به قلمرو جمهوری اسلامی ایران و نقض حریم‌های آن قاطعانه هشدار می‌دهیم و تمامی مسئولیت عواقب آن را متوجه تجاوزکاران می‌دانیم.

روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: پهپاد جاسوسی گلوبال هاوک در ساعت 14 دقیقه بامداد امروز از یکی از پایگاه‌های نیرو‌های آمریکایی در جنوب خلیج فارس به هوا برخاسته و بر خلاف قوانین هوانوردی کلیه تجهیزات مربوط به معرفی خود را خاموش نموده و در نهایت پنهان‌کاری، از تنگه هرمز به سمت چابهار ادامه مسیر می‌دهد.

این اطلاعیه افزوده است: این هواپیمای بدون سرنشین در زمان بازگشت به سمت غرب منطقه در محدوده تنگه هرمز با تجاوز به فضای سرزمینی جمهوری اسلامی ایران، مشغول جمع آوری اطلاعات و جاسوسی می‌شود.
در ادامه اطلاعیه روابط عمومی کل سپاه تصریح شده است: در ساعت 4 و پنج دقیقه بامداد در حالی که هواپیمای متجاوز وارد فضای سرزمینی کشورمان شده بود، توسط پدافند نیروی هوا فضای سپاه مورد هدف قرار گرفت و سرنگون گردید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان