گزارش اختصاصی میزان/

فرودگاه ابها در جنوب عربستان چگونه زمین گیر شد/ مروری بر ۱۱ حمله موشکی و پهپادی از شهریورماه ۹۵ تا خردادماه ۹۸ + نقشه میدانی

طی یک هفته گذشته فرودگاه بین المللی ابها چندین مرتبه هدف حملات یگان پهپادی ارتش و جبهه مقاومت انصار الله قرار گرفت و به مرز تعطیلی رسید.

فرودگاه «ابها» در جنوب عربستان چگونه زمین گیر شد/ مروری بر 11 حمله موشکی و پهپادی از شهریورماه 95 تا خردادماه 98 + نقشه میدانیبه گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان، فرودگاه بین المللی «ابها» در جنوب غرب استان عسیر عربستان در یک هفته گذشته چندین مرتبه هدف حملات یگان پهپادی ارتش و جبهه مقاومت انصارالله یمن قرار گرفت و به مرز تعطیلی رسیده است.

این فرودگاه در 18 کیلومتری شهر «ابها» واقع شده و حدود 3 هزار و 500 متر مربع مساحت دارد و در هفته بیش از 30 پرواز خارجی و نزدیک به 190 پرواز داخلی داشت که حملات پهپادی باعث شده تا حدود زیادی غیر فعال شود.

فرودگاه بین المللی «ابها» با مرز‌های مشترک یمن فقط 100 کیلومتر فاصله دارد و همین مسئله باعث شده یگان‌های ارتش و جبهه مقاومت انصارالله به راحتی بتوانند به حملات پهپادی ادامه دهند و این فرودگاه را فلج کنند.

نباید فراموش کرد که حمله پهپاد‌های «قاصف k2» به فرودگاه اب‌ها به بازه زمانی یک هفته گذشته خلاصه نمی‌شود و عملیات یگان‌های پهپادی و موشکی برای هدف قرار دادن این فرودگاه از اوایل شهریورماه سال 95 آغاز شد.

یک منبع میدانی در گفت: وگو با میزان به جزئیات نخستین حمله نیرو‌های مسلح یمن به فرودگاه اب‌ها اشاره کرد و گفت: یگان موشکی انصارالله نهم شهریورماه سال 95 با شلیک موشک «قاهر 1» به این فرودگاه حمله کرد.

این منبع میدانی با بیان این که دومین حمله به فرودگاه «ابها» در بیست و هفتم بهمن ماه سال 95 صورت گرفت، افزود: در حمله دوم یک موشک بالستیک برد متوسط به سمت فرودگاه بین المللی اب‌ها شلیک شد.

وی شلیک موشک «قاهر M2» در بیست و چهارم اسفنده ماه سال 96 را سومین حمله به فرودگاه اب‌ها دانست و گفت: بیست و دوم فروردین ماه سال 97 نیز چهارمین حمله به فرودگاه به ثبت رسید که توسط پهپاد «قاصف 1» صورت گرفت.

این منبع میدانی با بیان این که 5 خردادماه سال 97 نیز پنجمین حمله به فرودگاه صورت گرفت، افزود: پانزدهم شهریورماه سال 97 نیز پهپاد‌های «قاصف 1» ششمین حمله را علیه مواضع رژیم سعودی در این فرودگاه انجام دادند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان، بیست دوم خردادماه امسال نیز یگان موشکی یک موشک کروز را به سمت فرودگاه «ابها» شلیک کرد تا هفتمین حمله با خسارت‌های سنگین به این فرودگاه به ثبت برسد.

بیست و چهارم خردادماه امسال نیز فرودگاه «ابها» دوباره هدف حملات قرار گرفت و پهپاد «قاصف K2» توانست از سامانه‌های دفاعی این فرودگاه عبور کند و براساس اسناد به دست آمده خسارت‌های زیادی برجای گذاشت.

یک شنبه شب (بیست و ششم خردادماه) نیز نهمین حمله به فرودگاه «ابها» به ثبت رسید؛ در این حمله خسارت‌های سنگینی به ایستگاه سوختگیری فرودگاه اب‌ها وارد شد و سعودی‌ها را در شوک فرو برد.

دهمین و یازدهمین حمله به فرودگاه بین المللی «ابها» در جنوب غرب استان عسیر عربستان، صبح و شب روز دوشنبه، بیست و هفتم خردادماه با حملات یگان‌های پهپادی صورت گرفت و در روز‌های آینده نیز باید منتظر عملیات‌های جدید بود.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان، مقامات سیاسی، فرمانده ارتش و جبهه مقاومت انصارالله اعلام کردند حملات به فرودگاه‌های عربستان تا زمانی که محاصره فرودگاه یمن شکسته نشود ادامه خواهد یافت و البته اماراتی‌ها هم باید منتظر حمله به فرودگاه‌های خود باشند.



قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان