رزازان نایب رئیس هیات مدیره بانک تجارت:

شفافیت درآمدهای بانک تجارت در سال ۹۷ کاملا مشهود است

به گزارش اقتصادآنلاین، رزازان نایب رییس هیأت مدیره بانک تجارت در تشریح جزییات درآمدهای ارزی این بانک گفت: از کل درآمد حاصل از مبادلات ارزی، حدود 91 درصد آن مربوط به مابه‌التفاوت تسعیر اقلام پولی دارایی‌‎ها و بدهی‌های ارزی، در راستای استانداردهای حسابداری بوده و تنها بخش اندک و کمتر از 9 درصد از آن مربوط به خرید و فروش ارز آنهم طبق ضوابط و مقررات ابلاغی و در اجرای دستورالعمل های بانک مرکزی ج.ا.ا بوده است.

وی درآمد حاصل از تسعیر بانک تجارت را ناشی از وجود وضعیت مثبت ارزی طی سالهای اخیر عنوان کرد و افزود: این وضعیت مثبت ارزی به هیچ عنوان ناشی از خرید ارز نبوده، بلکه بدلیل اعطای تسهیلات ارزی به بنگاههای تولیدی کشور بابت واردات مواد اولیه و ماشین آلات مورد نیاز آنها ایجاد شده است. بنابراین با افزایش نرخ ارز، مابه التفاوت تسعیر دارایی‌ها و بدهی‌های ارزی، طبق استانداردهای حسابداری منجر به ایجاد درآمد حاصل از تسعیر می‌شود که هیچگونه ارتباطی به خرید و فروش ارز ندارد و البته این درآمد، درآمد غیرنقدی است و تا زمان وصول تسهیلات و مطالبات ارزی،  به حیطه وصول درنخواهد آمد و حسب تکلیف ضرورت دارد این درآمدهای ارزی برای شفاف سازی تمامی ذینفعان اعلام ‌شود.

نایب رییس هیأت مدیره بانک تجارت اظهار کرد: بانک تجارت نه تنها هیچگونه مداخله غیرقانونی در بازار ارز کشور نداشته بلکه از آغاز ایجاد نوسانات ارزی تاکنون، نقش مثبت و پررنگی در کمک به بانک مرکزی ج.ا.ا به منظور مهار تلاطمات ارزی و حذف معاملات مسموم دلالان و سفته بازان داشته است. وی در ادامه ضمن استقبال از نقدها و نظرات کارشناسی متقن و سازنده، از فعالان و تحلیگران عرصه اقتصادی کشور درخواست کرد تا با توجه به پیچیدگی‌های فعالیت‌های بانکداری و صورتهای مالی بانک‌ها، از ارائه هرگونه تحلیل‌های غیرواقعی، غیرتخصصی و مبتنی بر حدس و گمان که موجب تضییع خدمات و زحمات خدمتگزاران مردم در نظام بانکی کشور و همچنین تشویش اذهان عمومی می‌شود خودداری کنند.

رزازان در پایان این گفتگو اذعان کرد: بانک تجارت از 4 دهه گذشته با تأمین مالی صدها هزار پروژه و طرح خرد و کلان در سراسر کشور، بویژه طرحهای زیربنایی شامل طرحهای حمل و نقل عمومی (مترو و آزاد راه‌ها) ، نفت و گاز و پتروشیمی، آب و نیرو، صنایع و معادن، نوسازی بافت‌های فرسوده شهری و روستایی، نوسازی ناوگان حمل و نقل و . . . عمدتا به صورت ارزی تلاش داشته تا نقش مؤثری در توسعه و اشتغال کشور و خدمتگزاری به هموطنان عزیز ایفا کند و بی‌شک در آینده نیز مصمم‌تر از قبل در این مسیر پر افتخار گام بر خواهد داشت.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر