رئیس شورای اجرایی نُجَباء مطرح کرد

تأسیس حشد الشعبی نقطه عطفی در تاریخ غرب آسیا/فرماندهان بعثی؛ شاه‌مهره‌های داعش و القاعده

رئیس شورای اجرایی نُجَباء تأسیس حشد الشعبی را فصلی نو در تاریخ عراق توصیف کرد که تاریخچه غرب آسیا را به دو دوره پیش و پس از خود تقسیم می‌کند.

تأسیس «حشد شعبی» نقطه عطفی در تاریخ غرب آسیاست/ فرماندهان بعثی؛ شاه‌مهره‌های داعش و القاعدهبه گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان، رئیس شورای اجرایی مقاومت اسلامی نُجَباء در گفتگو با شبکه ماهواره‌ای این جنبش، تأسیس حشد الشعبی را فصلی نو در تاریخ عراق توصیف کرد که تاریخچه غرب آسیا را به دو دوره پیش و پس از خود تقسیم می‌کند.

«نصر الشمری» گفت: مقاومت اسلامی پیش‌تر در زمان اشغالگری آمریکا، آن‌ها را مجبور به خروج از عراق کرد و تأسیس داعش و گروه‌های مشابه، انتقام‌جویی آمریکایی‌ها از ملت عراق بود.

وی با اشاره به اینکه اگر فتوای جهاد کفایی صادر نمی‌شد، دیگر چیزی تحت عنوان عراق با مرز‌ها و نظام اجتماعی کنونی وجود نداشت، اظهار داشت: زمانی که بسیاری از نیرو‌ها و فرماندهان امنیتی به‌دنبال فرار از کشور بودند، نیرو‌های بسیج مردمی مقاومتی مثال‌زدنی از خود به نمایش گذاشتند.

فرمانده ارشد حشد الشعبی افزود: فتوای مرجعیت دینی نجف اشرف، جلوی سقوط کشور را گرفت و روحیه از دست رفته ملت عراق را تبدیل به حماسه و بسیجی بی‌سابقه کرد؛ درست وقتی که دستگاه‌های امنیتی عراق دچار فروپاشی کامل شده بودند.

الشمری در ادامه گفت: برای دیکتاتور‌های منطقه، دیدن نظامی که سیاستمدارانش هر چهار سال یکبار به‌واسطه انتخابات برگزیده می‌‍شوند، سخت است.

وی در این گفت‎وگوی اختصاصی با شبکه ماهواره‌ای "النُجَباء" همچنین تصریح کرد: بسیاری از فرماندهان القاعده و داعش، نیرو‌های دستگاه امنیتی حزب بعث بودند که می‌خواستند در سیستم سیاسی عراق اختلال ایجاد کرده و آن را به شکست بکشانند.



قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان