رئیس کل دادگستری استان هرمزگان:

التزام به قانون و رعایت موازین اخلاقی دو مؤلفه اساسی در پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان گفت: التزام به قانون و رعایت موازین اخلاقی، دو مؤلفه اساسی در پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی است.

التزام به قانون و رعایت موازین اخلاقی دو مؤلفه اساسی در پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتیبه گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان؛ رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در نشست قضایی با رؤسای دادگستری‌ها و دادستان‌های حوزه‌های قضایی استان هرمزگان؛ نظارت مستمر، مؤثر و کارآمد در جهت عمل به منویات مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) و سیاست‌های ابلاغی از سوی ریاست قوه قضائیه در سال اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال را به منظور مقابله بی امان با اشکال مختلف فساد خواستار شد.

حجت الاسلام والمسلمین اکبری مبارزه نظام‌مند و پایدار با مظاهر فساد به ویژه در عرصه اقتصاد کشور را ضرورتی اجتناب ناپذیر در جهت ارتقاء عملکرد دستگاه قضایی قلمداد کرد ویادآور شد: قطعا یکی از مهمترین وظایف قوه‌قضائیه؛ مبارزه قاطع و مستمر با مفاسد اقتصادی، مالی و اداری است و بی تردید التزام به استفاده از سازو کارهای مناسب، تقویت اهرم‌های نظارتی، شفاف‌سازی فعالیت‌های اقتصادی، حمایت از سرمایه گذاری‌های مشروع، مبارزه مستمر با قاچاق کالا و ارز، ترویج فرهنگ وظیفه‌شناسی، تقویت نهادهای نظارتی درون سازمانی و برون سازمانی و احیای حس مسئولیت‌پذیری می‌تواند در راستای تحقق این امر مثمر الثمر باشد.

رئیس شورای قضایی استان هرمزگان در ادامه تصریح کرد: مبارزه با قاچاق کالا، شرط پیاده سازی اقتصاد مقاومتی است و به منظور بستر سازی برای تحقق اقتصادی پویا و متکی بر تولید ملی؛ باید فضای اقتصادی کشور را برای قاچاقچیان نا امن کرد.

 حجت الاسلام والمسلمین اکبری همچنین تأکید کرد: دستگاه قضایی استان هرمزگان به منظور اجرای دقیق قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اتخاذ تمهیداتی، چون رسیدگی خارج از نوبت و تسریع در روند رسیدگی به پرونده‌های قاچاق و مفاسد اقتصادی با قاطعیت، جدیت و بدون اغماض به مبارزه بی امان خود با این پدیده شوم ادامه خواهد داد.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان، با اشاره به موضوع مهم انتخابات و با تأکید بر لزوم حفظ بی طرفی قضات و مجموعه دادگستری استان در این عرصه تاکید کرد:دستگاه قضایی در پیشگیری و رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی، سریع و قاطع عمل خواهد کرد و در جریان رسیدگی تابع جریان‌های سیاسی نخواهد بود.

رئیس ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی استان هرمزگان، همچنین اظهار داشت: عمل به قانون بالاخص قانون انتخابات و رعایت موازین اخلاقی در همه مراحل برگزاری، توسط کلیه نامزد‌ها، هوادارانشان و مسؤولین نظارتی و اجرایی، دو مؤلفه اساسی در پیشگیری از جرایم وتخلفات انتخاباتی می‌باشد. 

حجت الاسلام والمسلمین اکبری در ادامه با تأکید بر نقش اساسی و سرنوشت ساز مردم در عرصه انتخابات یادآور شد:بدون شک این نقش کلیدی در فرآیند برگزاری انتخابات نیز بسیار مؤثر می‌باشد، بنابراین از آحاد مختلف مردم عزیز و شریف استان هرمزگان می‌خواهیم که مسئولین قضایی را در نظارت هر چه بهتر بر حسن اجرای قانون و موازین اخلاقی یاری رسانند.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان تصریح کرد:به منظور پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی وتأمین سلامت فضای مجازی در ایام انتخابات، کارگروه پیشگیری و رسیدگی به جرائم و تخلفات انتخاباتی در فضای مجازی استان هرمزگان تشکیل شده است تا با رصد و نظارت دقیق عملکرد سایت‌ها و سیستم‌های پیام رسان، از تخلفات و جرایم احتمالی پیشگیری نموده و در صورت ارتکاب این دسته از جرایم انتخاباتی، نسبت به رسیدگی به موقع اقدام نماید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان