لیگ ملت‌های والیبال؛

پیروزی آسان ایران مقابل استرالیا/ سرو قامتان ایران یک گام تا فینال

ایران در دومین بازی خود از روز دوم هفته چهارم لیگ ملت‌های والیبال ۳ بر صفر بر استرالیا غلبه کرد.

به گزارش مشرق، بعد از بازی استرالیا و فرانسه و باخت در مقابل فرانسه، لبدف اعتراف کرد که در مقابل ایران بازی سختی خواهد داشت و این در حالی است که حال و هوای ورزشگاه رضازاده و هزاران هوادار نیز کار را بر تیم کانگروها سخت کرده بود.

در اولین ست سه امتیاز به استرالیا اختصاص یافت و در ادامه نتیجه با بازی سخت و تهاجم پی در پی به 5 بر یک به نفع استرالیا رسید. ایران با تشویق هواداران یک امتیاز به نفع خود کسب کرد ر دقیقه 4 بازی درخواست ویدیو چک انجام شد و امتیازها به 6 بر سه به نفع استرالیا افزایش یافت.

بیشتر بخوانید:

درخواست کودک اردبیلی از معروف +عکس

رکورد تاریخی والیبال ایران

فریادهای تشویق هواداران موجب شد تا بازیک شماره 13 استرالیا با ضربه توپ به تور عدد 4 را در جدو امتیازات بیاورد اما دوباره امتیاز به سه برگشت و این بار با دو حمله پی در پی ایران امتیاز 4 را از آن خود کرد.

پیش از این تیم ملی والیبال ایران شش بار تجربه حضور در لیگ ملت‌های جهان را داشته است، این هفتمین حضور ایران در این مسابقات به شمار می‌رود، نخستین حضور ایران به سال 2013 برمی‌گردد که با سکانداری خولیو ولاسکو نابغه مربگری والیبال دنیا همراه بود، ایران به مقام نهم این مسابقات رضایت داد.

ملی پوشان ایرانی با هدایت کولاوویچ در سال 2017 و 2018 در این مسابقات حضور یافتند اما توفیقی به دست نیامد و به ترتیب به مقام‌های یازدهم و دهم دست یافتند.

تیم ملی والیبال ایران در سال 2019 هفتمین حضور خود در لیگ جهانی والیبال را که با نام لیگ ملت‌های والیبال برگزار می‌شود در حالی تجربه می‌کند که هدایت تیم ایران را ایگور کولاکوویچ برای سومین سال متوالی در این رقابت‌ها بر عهده دارد.

با کشمکش کم نظیر بلند قامتان ایرانی، ایران با 8 امتیاز در مقابل 7 امتیاز استرالیا به استراحت فنی اول رفت. بازی پایاپای با امتیازگیری مکرر دو تیم ادامه یافت تا اینکه با هنرنمایی امیر غفور به 12 بر 11 رسید. بازی هیجانی امیر غفور که در بازی قبلی خود به عنوان امتیازآورترین بازی شناخته شد سالن 6 هزار نفری رضازاده را متحیر کرده بود. درخواست ویدیو چک نیز نتیجه بخش نبود و ایران در امتیاز 14 مقابل امتیاز 12 استرالیا ایستاد.

چالش استرالیا برای شکست در حالی بود که استرالیا با ثبت تنها یک پیروزی مقابل مقابل آلمان کنار چین، قعرنشینان لیگ ملت‌های 2019 هستند. استرالیا در 5 دوره از لیگ جهانی حاضر بوده که نخستین دوره آن در سال 1999 بوده است. دومین حضور آنها در لیگ جهانی، 15 سال بعد اتفاق افتاد. آنها در لیگ ملت‌های سال قبل با 5 پیروزی و 10 شکست به جایگاهی بهتر از چهاردهمی نرسیدند.

ایران با کسب 16 امتیاز بعد از 19 دقیقه بازی، هر دو تیم را به استراحت فنی دوم رساند. ایگور کولاکویچ سرمربی تیم والیبال ایران که به بازی‌های این تیم با امیدواری برای رفتن به شیکاگو نگریسته با کمک روحی تیم، موجب کسب امتیاز هفدهم و هجدهم بعد از استراحت فنی شد.

این دو امتیاز که ضربات سهمگینی برای استرالیا بود با درخواست استراحت از سوی استرالیا همراه شد تا وقفه‌ای در بازی شکل گیرد.

امیرغفور بازیکن طلایی این دوره از بازی‌های لیگ جهانی امتیاز 19 را نیز نصیب ایران کرد تا استرالیا بداند با چه اقتداری مواجه است. امتیاز 20 که 5 امتیاز با استرالیا فاصله انداخت حاصل آبشار زیبای قائمی بود.

با تصمیم ایگور کولاکوویچ، سرمربی تیم ملی والیبال فهرست 14 نفره تیم ایران برای حضور در رقابت‌های هفته چهارم لیگ ملت‌ها شامل سعید معروف، سید محمد موسوی، میلاد عبادی‌پور، فرهاد قائمی، پوریا فیاضی، امیر غفور، محمد جواد معنوی نژاد، علی شفیعی، مسعود غلامی، علی‌اصغر مجرد، جواد کریمی، پوریا یلی، محمدرضا موذن و محمدرضا حضرت‌پور است.

قرارگیری سعید معروف در منطقه سرویس و سرویس جهشی البته نتیجه‌بخش نبود اما ایران با 22 امتیاز در مقابل 19 امتیاز استرالیا صبر و حوصله بازیکنان استرالیایی را به هم ریخت.

ست نخست به امتیاز طلایی 24 رسید و در نهایت با 25 امتیاز و اختلاف 6 امتیاز به استرالیا در ست نخست پیروز شد.

ست دوم این بازی‌ها باز با هنرنمایی بلندقامتان ایرانی ادامه یافت تا گربه سیاهی برای کانگروها باشند و در تعقیب و گریز بی‌امان مجال نفس‌گیری ندهند.

در حالی که مثلث طلایی غفور، معروف و موسوی مجالی به استرالیا نداده بود امتیازها به 5 بر 2 رسید.یورش معروف کاپیتان محبوب تیم ملی والیبال موجب شد تا ایران با کسب 8 امتیاز و با برتری 5 امتیاز در ست دوم نیز استرالیا را به استراحت فنی اول برساند. امتیاز نهم مدیون سرویس علی شفیعی شد و روحیه در هم ریخته استرالیا موجب شد تا یک ثانیه بعد درخواست استراحت به دست داوران برسد..

بازی خوب، هماهنگ و هدایت شده شاگردان کولاکوییچ امتیاز ایران را به 10 در مقابل 5 رساند. تا اینکه با فرود توپ از پنجه مجرد امتیاز به 11 رسید.و با ضربات سهمگین معنوی نژاد تیم امتیازهای پی در پی را کسب کرد. دفاع شفیعی بازیکن استرالیا را نقش زمین کرد و امتیازها در ااسط ست دوم به 14 در مقابل 9 رسید. کسب اتیاز 16 با فریادهای شادی تماشاگران همراه شد و استرالیا با 11 امتیاز به استراحت فنی دوم کشانده شد.

چهره پریشان مارک لبدف در وقت استراحت دوم ست دوم به خوبی مشخص بود. دو تیم در حالی که روحیه خوبی در بازیکنان ایرانی دیده می‌شد به میدان بازگشتند. با آبشار بی‌نظیر قائمی بار دیگر سالن رضازاده غرق در شادی شد و تیم استرالیا به استراحت رفت تا در ظاهر بتواند از موج سهمگینی که بر سر تیم وارد آمده نجات یابد.

سرویس بی نظیر بعدی تیم ایران ضربه مهلکی بر فرق استرالیا شد و با بازی به هم ریخته استرالیا امتیازها به 20 در مقابل 13 رسید. درخواست ویدیو چک نیز از امتیاز ایران نکاست. پنجه‌های طلایی سروقامتان به آبشار معنوی نژاد گره خورد و ایران 4 امتیاز برتری را با 21 امتیاز تجربه کرد.

درخشش دوباره غفور در دقیقه 53 بازی مشاهده شد و ایران به امتیاز 23 دست یافت. هنرنمایی مکرر معنوی نژاد در این بازی حیرت انگیز بود امتیاز 24 نیز به ضربه مهلک وی داده شد. ست دوم با 25 بر 19 خاتمه یافت و ایران دو بر یک پیروزی خود را قطعی‌تر سازد.

ست سوم با کسب اولین امتیاز و درخواست ویدیو چک همراه شد که البته به نفع ایران خاتمه یافت و ایران دومین و سومین امتیاز را نیز از آن خود کرد. بار دیگر معنوی نژاد و بار دیگر امتیاز برای ایران در دقیقه 63 بازی. درخواست استراحت بعد از 6 امتیاز ایران در مقابل دو امتیاز استرالیا کسب شد. کسب هشت امتیاز در ست سوم در مقابل دو امتیاز استرالیا استراحت فنی را رقم زد.

دفاع شیرین شفیعی توانست بازی را با یک امتیاز دیگر پیش ببرد. و در امتیاز 10 به 4 درخواست ویدیو چک برای استرالیا انجام شد و اصرار لبدف هم در امتیازها تغییری ایجاد نکرد.

شور و نشاط تماشاگران بازی را برای شاگردان لبدف سخت‌تر و ایران اختلاف 8 امتیازی را در ست سوم تجربه کرد. امتیاز 15 به واسطه ضربه سنگین مجرد بر توپ حاصل شد و ثانیه‌ای بعد امیر غفور با لحظه‌ای غفلت امتیاز را نصیب استرالیا کرد. تا در نهایت باز ایران با اختلاف 8 امتیاز، هر دو تیم را به استراحت فنی دوم ببرد.

بار دیگر معنوی نژاد شور آفرید و امتیاز 17 را با ضربه سهمگین خود به یادگار گذاشت. بازی خوب و فنی ایران مجالی در ست سوم نیز نداد و ایران به 11 امتیاز برتری رسید و با 25 امتیاز در مقابل 14 امتیاز پیروز بر استرالیا شد.

این پیروزی شیرین دومین پیروزی ایران در استان اردبیل، دارالارشاد است. بازی بعدی ایران با تیم فرانسه خواهد بود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان