در آمریکا این خودرو را با نام تویوتا تاکوما میشناسند. در دیگر جاهای دنیا به آن
تویوتا هایلوکس میگویند. قبلا به آن تویوتا پیکاپ میگفتند. اما مهم نیست تویوتا چه نامی روی آن میگذارد یا از کدام شاسی در آن استفاده شده است، بالاخره در هر جای دنیا با نسخهای متفاوت از این وانت تویوتا روبرو خواهید شد.
تویوتا پیکاپ اعتبار زیادی به عنوان سرسخت ترین وانت دنیا دارد؛ که برنامه تخت گاز هم سعی کرد با نابود کردن یکی از آنها این واقعیت را نامعتبر کند اما در این زمینه موفق نشد. اما تویوتا 4*4 پیکاپ 1981 با چندین ارتقا به خودروی بهتری تبدیل شده است.
برای بهبودی تویوتا پیکاپ کار خاصی نباید کرد، اما استفاده از کیت تعلیق دو اینچی که با فنرهای تخت، کمک فنرهای نیتروشارژ و تایرهای مسترکرافت همراه شده ضرری ندارد. صاحب کنونی قصد تقویت قابلیت اطمینان این وانت را با استفاده از رادیاتور و پمپ آب جدید دارد.
صاحب خودرو همچنین موارد خوبی برای جذاب کردن فضای داخلی این تویوتا به آن اضافه کرده است. صندلیهای تکی راحت از تویوتا کرولا SR5؛ به اضافه نورپردازی داخلی LED جدید، سیستم صدای داینامات و دسته دنده TEQ. شاید این چیز زیادی نباشد، اما با توجه به مقدار مسافتی که این خودرو در کیلومترشمار پنج رقمی خودش طی کرده و حالا میتواند 7621 مایل دیگر طی کند، این موارد ارتقایافته آپشنهای لوکسی هم به حساب میآیند.
چیزی که این وانت ندارد قدرت زیاد است. زیر کاپوت آن یک موتور 4 سیلندر خطی 2.4 لیتری وجود دارد که هنگام عرضه از کارخانه قدرت 97 اسببخار و گشتاور 120 پوند فوت تولید میکند. اما شهرت پیکاپ به خاطر قدرتش نبوده است؛ قابل اطمینان بودن و استحکام، نقاط قوت تویوتا پیکاپ هستند. اگر یک خودرو با عمر طولانی میخواهید که جرمی کلارکسون هم نتوانسته آن را نابود کند، تویوتا پیکاپ تنها خودرویی است که این ویژگی را دارد.
مهمتر اینکه این خودرو با مبلغ کمی بیشتر از 4000 دلار به مزایده گذاشته شده که با توجه به مسافتی که میتواند همچنان طی کند کاملا مقرون به صرفه است.