تردد وسایل نقلیه فرسوده موتوری در کلان‌شهرها ممنوع شد + جزئیات

با توجه به مصوبه که به تازگی توسط نمایندگان مجلس به تصویب رسیده است حمل بار و مسافر توسط وسایط نقلیه موتوری بعد از رسیدن به سن فرسودگی در کلان شهرها ممنوع شده و همچنین تولید کنندگان و واردکنندگان خودرو و موتورسیکلت باید تکالیفی را جهت صدور گواهی اسقاط خودرو یا موتورسیکلت انجام دهند

با توجه به مصوبه که به تازگی توسط نمایندگان مجلس به تصویب رسیده است حمل بار و مسافر توسط وسایط نقلیه موتوری بعد از رسیدن به سن فرسودگی در کلان شهرها ممنوع شده و همچنین تولید کنندگان و واردکنندگان خودرو و موتورسیکلت باید تکالیفی را جهت صدور گواهی اسقاط خودرو یا موتورسیکلت انجام دهند.
به نقل از ایسنا، ماده مذکور به شرح زیر است:
تبصره 1 –دولت موظف است از محل صرفه‌جویی حاصل از بهبود و مدیریت مصرف سوخت ناشی از اجرای این قانون، سازوکار و تسهیلات لازم را جهت جایگزینی خودروهای فرسوده حمل و نقل عمومی با خودروهای نو فراهم کند.
تبصره 2- تولیدکنندگان خودرو و موتورسیکلت در داخل کشور موظف‌اند به ازای تولید هر چهار دستگاه خودرو یا موتورسیکلت گواهی اسقاط خودرو یا موتورسیکلت معادل را از مرکز اسقاط دریافت کنند.
شماره‌گذاری خودروها و موتورسیکلت منوط به ارائه گواهی اسقاط توسط خودروسازان و موتورسیکلت‌سازان معادل 25 درصد تولید ماهانه است. مراکز اسقاط مکلف به ارائه گواهی اسقاط مورد تقاضای تولیدکنندگان خودرو و موتورسیکلت هستند.
واردکنندگان خودرو و موتورسیکلت موظف‌اند به ازای واردات هر خودرو به تناسب مصرف نوع سوخت علاوه بر پرداخت عوارض گمرکی گواهی اسقاط خودرو معادل را دریافت کنند. تعداد گواهی اسقاط به تناسب مصرف سوخت و قیمت خودرو وارداتی توسط وزارت صمت با همکاری سازمان ملی استاندارد ایران تعیین می‌شود.
تبصره 3- آئین‌نامه اجرایی موضوع این ماده حداکثر ظرف مدت سه ماه پس از ابلاغ این قانون به پیشنهاد مشترک سازمان حفاظت محیط زیست و وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان ملی استاندارد ایران و بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران به تصویب هیأت وزیران می‌رسد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان