الجبیر در مصاحبه با فرانس ۲۴ مطرح کرد

تکرار ادعا‌های واهی علیه ایران و حمایت مجدد از معامله قرن

وزیر مشاور در امور خارجی عربستان در مصاحبه با فرانس ۲۴ بار دیگر ادعاهای بی اساس خود را درباره ایران تکرار کرد و حمایت خود را از طرح موسوم به معامله قرن ابراز داشت. تاریخ انتشار: ۱۱:۲۸ - ۰۳ تیر ۱۳۹۸

حمایت مجدد از معامله قرن و تکرار ادعا‌های واهی علیه ایرانبه گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان؛ «عادل الجبیر» ضمن تکرار ادعا‌های واهی علیه ایران، در حالی از طرح به اصطلاح صلح موسوم به "معامله قرن" پیشنهادی آمریکا حمایت کرد که این طرح با مخالفت گسترده کشورهای مختلف و نیز برخی دولت‌های عربی مواجه شده است.

وزیر مشاور در امور خارجی عربستان در مصاحبه با فرانس 24 ضمن تاکید بر خطرناک بودن جنگ احتمالی آمریکا و ایران، در اظهاراتی بی اساس و نخ نما شده ایران را به تشدید تنش‌ها در منطقه خلیج فارس متهم کرد.

الجبیر در بخش دیگری گفت: "همه در منطقه در تلاش هستند تا از جنگ جلوگیری کنند. جنگ برای همه خطرناک خواهد بود. "

وزیر مشاور در امور خارجی عربستان ضمن اتهام زنی به ایران ادعا کرد: "با این وجود تنش‌ها همیشه از سوی طرف ایرانی به وجود می‌آیند. ایران به نفتکش‌ها در خلیج فارس حمله کرد، نه یک بار بلکه دو بار. ایران از طریق حوثی‌ها با موشک‌های بالستیک و هواپیما‌های بدون سرنشین خود، خطوط نفتی و فرودگاه‌های عربستان را هدف قرار می‌دهد. "

این در حالی است که الجبیر بار دیگر ضمن تکرار ادعاهای بی اساس نتوانست مدارک و شواهدی دال بر ادعای خود ارائه کند.

این مقام سعودی که کشورش از معدود کشور‌های استقبال کننده از طرح به اصطلاح صلح معامله قرن است در بخش دیگری گفت: "باید از هر اقدامی که به بهبود اوضاع فلسطین منجر شود، استقبال کرد. "

الجبیر در ادامه مدعی شد: "ساز و کار سیاسی حل و فصل مناقشه فلسطین و اسرائیل از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است."

وی در حالی بر پذیرش هر تصمیم اتخاذ شده توسط فلسطینی‌ها از سوی اعراب تاکید کرد که مقامات فلسطینی بار‌ها مخالفت خود با طرح ابتکاری واشنگتن را اعلام کرده‎اند.
 
وزارت خارجه فلسطین با صدوربیانیه‌ای تاکید کرد که نشست منامه و طرح اقتصادی آمریکا برای سرزمین‌های اشغالی در واقع سرپوش گذاشتن بر اقدامات صهیونیست‌ها از جمله شهرک سازی و نشان دهنده حمایت کامل از اشغالگران است.

کنفرانس اقتصادی بحرین به عنوان نخستین گام معامله قرن در روز‌های 25 و 26 ژوئن (4 و 5 تیر) در منامه برگزار خواهد شد. موفقیت این نشست به دلیل مخالفت شماری از کشور‌های عربی با این اقدام و اعزام هیئت‌های سطح پایین با ابهامات جدی مواجه است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان