پمپئو در کنار حکام سعودی علیه ایران سخن گفت

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، مایک پمپئو دوشنبه شب در بیانیه مطبوعاتی خود افزود: روز گذشته حوثی های مورد حمایت ایران بار دیگر در کمتر از دو هفته با پهپاد به فرودگاه "ابها" حمله کردند. گزارش‌های ابتدایی حاکی است یک نفر کشته و 21 نفر مجروح شده‌اند.

وی بدون توجه به اینکه سلاح‌های ساخت آمریکا و اهدایی به سعودی‌ها جان هزاران بیگناه یمنی را گرفته است و بر ادامه این تجارت تاکید دارد، اظهار کرد: حملات نیروهای مورد حمایت ایران پذیرفتنی نیست.

پمپئو مدعی شد که آنها شهروندان بی گناه را هدف قرار دادند. آنها همچنین زندگی، کار و حمل و نقل آمریکایی‌ها را از طریق عربستان سعودی به خطر انداخته‌اند.

وزیر خارجه آمریکا اضافه کرد: از حوثی های مورد حمایت ایران می‌خواهیم به این حملات بی پروایانه و تحریک آمیز پایان دهند.حوثی ها باید به طور سازنده با فرآیند سیاسی به رهبری سازمان ملل متحد تعامل کند تا درگیری پایان یابد و به تعهدشان در توافق استکهلم پایبند بمانند.

پمپئو با این ادعا که برخی می‌خواهند درگیری یمن را یک جنگ داخلی بدون یک مهاجم مشخص تصویر کنند، در ادعایی بی اساس اظهار کرد: اینگونه نیست، این یک درگیری گسترده و فاجعه انسانی است که جمهوری اسلامی ایران طراحی و ماندگار کرده است.

وزیر خارجه آمریکا ادامه داد: با هر حمله‌ای که انجام می‌شود، برخی روز دیگری را برای دنبال کردن تحرکات خود در دهه‌های اخیر در زمینه گسترش کشتار و هرج و مرج در منطقه و فراتر از آن آغاز می‌کنند.

پمپئو اضافه کرد: من دیدار سازنده‌ای با مقام‌های سعودی داشتم و تاکید کردم آمریکا به بودن در کنار همه متحدان و شرکای منطقه‌ای خود ادامه می‌دهد.

وی تصریح کرد: پیگیری صلح و ثبات در منطقه و کارزار فشار را ادامه خواهیم داد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان