ترامپ به دنبال خروج از پیمان دفاعی ۶۰ ساله با ژاپن

منابع آگاه می‎گویند رئیس جمهور آمریکا با افراد نزدیک خود درباره خروج از پیمان بلند مدت دفاعی با ژاپن سخن گفته و این پیمان را بسیار یکجانبه و در راستای منافع توکیو توصیف کرده است. تاریخ انتشار: ۰۹:۲۲ - ۰۴ تیر ۱۳۹۸

تصمیم ترامپ برای خروج از پیمان دفاعی با ژاپنبه گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان؛  3 منبع آگاه از تصمیم رئیس جمهور آمریکا برای خروج از یک پیمان دفاعی بلند مدت با ژاپن خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بلومبرگ، دونالد ترامپ اخیرا با افراد نزدیک به خود درباره خروج از این پیمان سخن گفته است.

به گفته ترامپ این توافق به شدت یکجانبه است، چرا که دفاع از ژاپن در برابر هرگونه حمله را به آمریکا تحمیل می‌کند، اما تعهدی برای ارتش ژاپن در حمایت از آمریکا ایجاد نکرده است.

این پیمان حدود 60 سال پیش میان آمریکا و ژاپن به امضا رسیده و به نوعی اساس اتحاد میان 2 کشور در پی سال‌های پس از جنگ جهانی دوم را تشکیل می‌دهد.

بلومبرگ نوشت: این موضوع در قانون آمریکا حل نشده که آیا یک رئیس جمهور می‌تواند بدون مجوز کنگره از یک توافق خارج شود.

بر اساس این گزارش، ترامپ تلاش‌های مکرر ژاپن برای جابجایی پایگاه نظامی آمریکا در «اوکیناوا» را نوعی «تصاحب زمین» می‌داند و ادعا می‌کند که ژاپن باید هزینه این جابجایی نیرو‌های آمریکایی را پرداخت کند.

دونالد ترامپ از زمان ورود به کاخ سفید تاکنون از چندین پیمان بین‌المللی خارج شده که توافق هسته‌ای ایران، توافق آب و هوایی پاریس، پیمان منع موشک‌های میان‌برد هسته‌ای و پیمان تجارت آزاد آمریکای شمالی (نفتا) از جمله این موارد هستند.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان