یک عضو شورای شهر تهران تاکید کرد

لزوم داشتن برنامه برای مدیریت فضاهای شهری

یک عضو شورای شهر تهران با اشاره به افتتاح میدانگاه شهدای هفتم تیر بر لزوم داشتن برنامه از سوی شهرداری تهران برای مدیریت فضاهای شهری تاکید کرد.

لزوم داشتن برنامه برای مدیریت فضاهای شهری

به گزارش ایسنا، علی اعطا در مراسم افتتاح میدانگاه شهدای هفتم تیر گفت: ظرف دو دهه گذشته فضاهای شهری کوچک و کوچک‌تر شده و آنچه باید به عدالت در اختیار همگان قرار می‌گرفت دائماً کوچک‌تر شده. امروز جهت‌گیری شورا در فضای شهری تهران به شکلی است که بتوانیم این فضاهای عمومی را به نحوی در اختیار مردم قرار دهیم که تبعیضی در آن ایجاد نشده باشد.

وی افزود: یکی از رسالت‌های نمایندگان مردم در شورای شهر تهران تأمین عدالت فضایی است که در این امر تجلی اصلی آن قرار دادن فضاهایی همچون میدان هفتم تیر در اختیار مردم است.

وی ادامه داد: در شورای شهر تهران از ابتدا بر روی این امر متمرکز بودیم و تلاش کردیم ماده 48 برنامه پنج ساله سوم شهر تهران که مطرح می‌کند در بازه زمانی پنج ساله در مناطق 22 گانه تهران ایده در اختیار قرار دادن فضاهای عمومی برای شهروندان اجرایی شود.

وی تاکید کرد: در سال اول برنامه پنج ساله سوم شهر تهران تکلیف شده در پنج پهنه شمال، جنوب، شرق، غرب و مرکز تهران همانند میدان هفتم تیر فضاهای شهری فعالی داشته باشیم که در اختیار مردم باشد. در این مسیر از شهرداری تهران نیز می‌خواهیم که در جهت تحقق این مهم گام‌های مؤثر بردارد و اگر نیاز به تشکیل کارگروهی برای تحقق ماده 48 این برنامه وجود دارد، این آمادگی هست که این کارگروه تشکیل شود تا افق مشترک شورا و شهرداری محقق شود.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود ضمن ابراز نگرانی از موضوع مدیریت فضاهای شهری گفت: پس از افتتاح این میدانگاه تکلیف این فضا چه خواهد شد. قطعاً بحث مدیریت فضای شهری باید به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد. شهرداری تهران تجربه مناسبی در نوروزگاه‌ها داشته که در سه نقطه با اجرای این نوروزگاه‌ها مدیریت فضای عمومی اتفاق افتاده لذا باید برای میدان هفتم تیر نیز این اتفاق تکرار شود چراکه اگر برای مدیریت این فضا برنامه‌ای نداشته باشیم قطعاً نمی‌توانیم به سمت آنچه که به عنوان هدف انتظار داشته‌ایم، حرکت کنیم.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان