فورد موستانگ شلبی GT۵۰۰: هیولای ۷۶۰ اسب بخاری!

با این حال در آن هنگام هنوز اطلاعاتی درباره‌ی توان تولیدی آن در دست نبود.

فورد موستانگ شلبی GT500: هیولای 760 اسب بخاری!

کمپانی فورد در ماه ژانویه گذشته از مدل موستانگ شلبی GT500 به عنوان قدرتمند‌ترین خودرو مجاز در خیابانی که این خودرو ساز آمریکایی تا به امروز تولید کرده رونمایی کرد.

با این حال در آن هنگام هنوز اطلاعاتی درباره‌ی توان تولیدی آن در دست نبود.

اما بالاخره این کمپانی تایید کرد که فورد موستانگ شلبی 2020 که از یک موتور 5.2 لیتری هشت سیلندر توربو شارژ بهره می‌برد قادر به تولید قدرت سرسام آور 760 اسب بخاری و گشتاور 625 پوند فوت می‌باشد.

این اعداد و ارقام این خودرو را به لحاظ قدرت بالاتر از شورولت کامارو با خروجی قدرت 760 اسب بخار و داج چلنجر SRT هلکت با توان تولید 707 اسب بخار قدرت قرار می‌دهد، هر چند داج چلنجر SRT هلکت رد آی با خروجی قدرت 797 اسب بخار و گشتاور 707 پوند فوت هنوز نسبت به این خودرو برتری دارد.

این سیستم به 2020 GT500 این امکان را می‌دهد تا در حدود 3.5 ثانیه از حالت سکون به سرعت 62 مایلی یا صد کیلومتر در ساعت رسیده  و در کمتر از یازده ثانیه مسافت یک چهارم مایل را بپیماید.

مدل جدید GT500‌ که سرعت اوج آن به 180 مایل در ساعت محدود شده در مقایسه با رقبای اصلی خود از سرعت اوج کمتری برخوردار بوده که این در حالیست که سرعت اوج در مدل‌‌های ZL1 و رد آی به ترتیب برابر با 190 و 203 مایل در ساعت برآورد شده است.

احتمالا علت این موضوع به سیستم آیرودینامیک این خودرو مربوط بوده که به منظور تولید حداکثر نیروی داون فورس طراحی شده است.

سیستم انتقال قدرت دو کلاج جدید هفت سرعت این کم‍پانی به نام Tremac که با تعویض دنده‌ در کمتر از صد میلی ثانیه لقب سریع‌ترین سیستم انتقال قدرت در میان تمامی مدل‌‌های موستانگ تا به امروز را به خود اختصاص داده و به گفته‌ی این کمپانی “مشخصاً سریع‌تر از هر گونه گیربکس دنده‌ای خواهد بود”، تمامی قدرت تولید شده توسط موتور این خودرو را به چرخ‌ها منتقل می‌کند.

مدل جدید GT500 برای برآمدن از عهده‌ی این میزان قدرت از هندسه سوسپانسیون اصلاح شده، سیستم هدایت برقی جدید، و کمک فنر‌های سبک‌تر در جلو و عقب خودرو کمک خواهد گرفت.

علاوه بر این کالیپر‌های ترمز شش پیستون برمبو و روتور‌های عظیم الجثه‌ی 16٫5 اینچی نیز توان توقف فوق العاده‌ای را فراهم می‌کنند که این روتور‌های ترمز استفاده شده در قسمت جلوی این خودرو بزرگ‌ترین نمونه در میان تمامی کوپه‌های اسپورت آمریکایی به شمار می‌رود.

فورد 2020 GT500 همچنین از چرخ‌های 20 اینچی به همراه تایر‌های سفارشی Michelin Pilot نیز بهره می‌برد. بالاخره از جزئیات فورد موستانگ GT500 2020 مطلع شدیم و تنها باید صبر کرد تا دید که این هیولا در هنگام ورود به نمایندگی‌های فروش با چه قیمتی عرضه خواهد شد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان