روایت شینزو آبه از دلایل سفرش به ایران

نخست وزیر ژاپن در مصاحبه با نشریه الشرق الاوسط می‎گوید که کشورش برای کاهش تنش‎ها در منطقه تلاش می‎کند. تاریخ انتشار: ۱۰:۰۲ - ۰۵ تیر ۱۳۹۸

روایت شینزو آبه از دلایل سفرش به ایرانبه گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان، شینزو آبه می‎گوید که تنش‌ها در خاورمیانه درباره ایران افزایش یافته است.

نخست وزیر ژاپن که با نشریه الشرق الاوسط مصاحبه کرده با اشاره به اینکه برخی از کارشناسان می‌گویند که درگیری‌ها به شکل ناخودآگاه روی می‌دهند اظهار داشت: قبل از هر چیزی باید از درگیری مسلحانه اجتناب شود چرا که صلح و ثبات در خاورمیانه به شکوفایی تمام جهان از جمله ژاپن منجر خواهد شد.

آبه در بخش دیگری گفت: می‌خواهم که ژاپن نقش مهمی در کاهش سطح تنش در منطقه ایفا کند، به خاطر همین به ایران سفر کردم؛ ایران باید نقشی سازنده‌ای ایفا کند و به توافق هسته‌ای پایبند باشد.

نخست وزیر ژاپن با بیان اینکه در سفر به تهران رئیس جمهور ایران تاکید کرد که ایران خواستار جنگ با آمریکا نیست و برای دستیابی به سلاح هسته‌ای تلاش نمی‌کند اظهار داشت: رهبر عالی نیز تصریح کردند که ایران قصدی برای تولید، دستیابی و یا استفاده از سلاح هسته‌ای ندارد.

وی همچنین افزود که ژاپن به همکاری با کشور‌های ذیربط برای کاهش تنش و تحقق صلح در خاورمیانه ادامه می‌دهد.

نخست وزیر ژاپن در بخش دیگری گفت که کشورش برای تضمین امنیت دریانوردی با کشور‌های مرتبط با این موضوع همکاری خواهد کرد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان