میزان گزارش می‎دهد

بزرگداشت هفته قوه قضاییه در دادگستری زنجان

همزمان با هفته قوه قضاییه دادگستری استان زنجان در راستای بزرگداشت این هفته برنامه‌های مختلفی را در دستور کار خود قرار داده است. تاریخ انتشار: ۱۴:۵۶ - ۰۵ تیر ۱۳۹۸

بزرگداشت هفته قوه قضاییه در دادگستری زنجان/ از اجرای 170 عنوان برنامه متنوع تا ارائه مشاوره و حل مشکلات قضایی مردم بعد از نماز مغرب و عشاء به مدت 10 روز در مساجدبه گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، همزمان با هفته قوه قضاییه دادگستری استان زنجان در راستای بزرگداشت این هفته برنامه‌های مختلفی را در دستور کار خود قرار داده است.

اجرای 170 عنوان برنامه متنوع و متفاوت‌تر از سال‌های گذشته

حجت‌الاسلام والمسلمین اسماعیل صادقی نیارکی در تشریح برنامه‌های هفته قوه قضاییه در استان ضمن تبریک این هفته و گرامی داشت شهدای هفتم تیر گفت: برگزاری مصاحبه مطبوعاتی، گلباران مزار شهدا، دیدار با نماینده، ولی فقیه در استان وامام جمعه زنجان، حضور همکاران قضایی در تمام مساجد استان در طول هفته و پاسخگویی به سوالات مردم را از برنامه‌های آغازین هفته قوه قضاییه استان برشمرد.

وی افزود: نگاه دستگاه قضایی امسال استان ارتبات تنگاتنگ با مردم است و در این راستا برنامه‌های جامع و اثر گذاری خواهیم داشت. دیدار چهره به چهره کلیه قضات استان با زندانیان و بررسی پرونده‌های زندانیان، هم اندیشی مسئولین و مدیران با رییس کل در راستای رفع موانع تولید، نشست هم اندیشی با نمایندگان حقوقی و کارشناسان رسمی دادگستری از جمله این برنامه‌ها است.

وی اظهار داشت: هفته قوه قضاییه بهترین فرصت برای تبیین عملکرد دستگاه قضایی است.  رییس شورای قضایی استان سخنرانی در نماز جمعه توسط مسئولین کلیه حوزه‌های قضایی، نشست هم اندیشی قضایی و انتظامی، دیدار با خانواده‌های معزز شهدا منتسب به دستگاه قضایی استان در کلیه حوزه‌ها، برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی و همچنین برگزاری مراسم گرامیداشت شهدای هفتم تیر جزء برنامه‌های این هفته می‌باشد.

حجت الاسلام والمسلمین صادقی نیارکی از برگزاری نشست هم اندیشی با موضوع نقش روحانیت در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، نشست هم اندیشی روسای حوزه‌های قضایی و مدیران سازمان‌های تابعه، برگزاری مسابقه نقاشی با موضوع شکار پهباد امریکایی توسط دلاور مردان سپاه پاسداران در هفته قوه قضاییه خبر داد.

 این مقام عالی قضایی استان زنجان برگزاری مشاوره حقوقی رایگان در مصلی‌های نماز جمعه استان، حضور در رادیو و تلویزیون برای تشریح عملکرد دستگاه قضایی استان، برگزاری نمایشگاه و مشاوره حقوقی در پارک‌ها و پخش پیام‌های حقوقی و آموزشی از بیلبورد‌های سطح شهر را از دیگر برنامه‌ها بیان کرد.

دیدار 70 نفر از مراجعین با رییس کل دادگستری استان زنجان در قالب ملاقات مردمی به مناسبت هفته قوه قضائیه

ملاقات مردمی رئیس کل دادگستری استان با قشر‌های مختلف مراجعین بصورت منظم در طول هفته و بویژه روز‌های یکشنبه هر هفته برگزار می‌شود که در این راستا در طول یک هفته گذشته و به مناسبت گرامیداشت هفته قوه قضائیه با 70 نفر از مراجعین نقاط مختلف استان ملاقات صورت گرفته است.

بنا به همین گزارش در این دیدار به درخواست‌های مراجعین از قبیل اعمال ماده 477 قانون آیین دادرسی کیفری، مرخصی زندانی، تسریع در رسیدگی و تقاضای عفو و بخشودگی رسیدگی شد.

دیدار استاندار زنجان با رییس کل و معاونین دادگستری

حقیقی استاندار زنجان با اشاره به اینکه استان زنجان در بحث مازاد درآمد و فضای کسب و کار در کشور از وضعیت خوبی برخوردار است افزود: وجود واحد‌های تولیدی و صنایع در استان و فعالیت اکثریت این واحد‌ها برای کمک به اقتصاد و ایجاد اشتغال نیازمند حمایت دستگاه قضایی است که خوشبختانه ما در استان این حمایت‌ها را با قوت و همه جانبه داریم که جای تقدیر و تشکر دارد.

در این دیدار نیز حجت الاسلام والمسلمین اسماعیل صادقی نیارکی با تشکر از حضور استاندار و معاونین در دادگستری ارتباط مسئولین با مردم، حضور در میان مردم و شنیدن صحبت‌های آن‌ها در راستای حل مشکلات و دغدغه هایشان از سوی استاندار زنجان را اقدامی ارزشمند برشمرد و افزود: این حضور در میان مردم در ایجاد آرامش در جامعه و میان مردم بسیار اثر گذار است هرچه قدر آرامش در جامعه باشد از ورود و تشکیل پرونده در دادگستری جلو گیری خواهد شد.

وی بر نقش مهم شورای تأمین و اتخاذ تصمیمات مهم و اثر گذار در استان اشاره کرد و اظهار داشت: وجود همدلی و همراهی در میان اعضای شورای تأمین استان بستر ارائه خدمت به مردم در جهت حل مشکلاتشان را فراهم نموده است .

همایش تقدیر از قضات و کارکنان نمونه دستگاه قضائی در زنجان 

حجت‌الاسلام عبداللهی جانشین مرکز حفاظت اطلاعات قوه قضاییه در همایش تقدیر از قضات و کارکنان نمونه دستگاه قضائی در زنجان و معارفه رئیس حفاظت اطلاعات دادگستری استان زنجان افزود: ایمان و معنویت، عدالت و قسط، علم و معرفت، ایجاد ارتباط صمیمانه در جامعه، ایجاد محیط‌های فرهنگی و اخلاقی، اقتدار از مهم‌ترین معیار‌های پیامبر برای تأسیس و شکل‌گیری حکومت اسلامی بود.

حجت الاسلام عبداللهی بابیان اینکه آرای صادره توسط قاضی‌ها باید متقن، مستدل و مدلّل باشد، افزود: وجود اقیانوس آرامش در کشور به‌دست قاضی است و آرامش جامعه با وجود قضات عادل و توانمند محقق می‌شود.وی با تاکید بر اینکه باید از انجام کار‌هایی که لزومی در انجام آن‌ها نیست پرهیز شود، ادامه داد: حفاظت اطلاعات به دنبال چرایی انجام کار نیست بلکه به دنبال برای چه و لزوم انجام کار است.

حضور 3 قاضی در مساجد در هفته قوه قضاییه

فتحی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان زنجان در جلسه هماهنگی ستاد بزرگداشت هفته قوه قضائیه گفت: دستگاه قضایی استان زنجان در ایام هفته قوه قضائیه به مدت 10 روز در مساجد با حضور 3 قاضی و یک معاون دادگستری در بعد از نماز مغرب و عشاء جهت حل مسائل و مشکلات حقوقی مردم حضور پیدا خواهند کرد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان