نمایش تبلیغاتی انگلیس علیه ایران این بار با حضور شهردار لندن +عکس

خبرگزاری فارس: نمایش رسانه‌ای که از چند روز پیش به بهانه حمایت از یک محکوم امنیتی ایرانی-انگلیس، در برابر سفارت جمهوری اسلامی ایران در لندن آغاز شده، روز سه‌شنبه با حضور «صادق خان» شهردار لندن ادامه یافت.

خان در پیامی در توییتر نوشته است: «لندنی‌ها با نازنین زاغری راتکلیف که همچنان به غلط در ایران زندانی است، همبستگی می‌کنند. امشب با همسر او ریچارد که یازدهمین روز اعتصاب غذا در برابر سفارت ایران در لندن را می‌گذارند، پیوستم.»

نمایش تبلیغاتی انگلیس علیه ایران این بار با حضور شهردار لندن +عکس

زاغری از سال 1395 به جرم فعالیت‌های تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی و تلاش برای براندازی نرم بازداشت و به 5 سال زندان محکوم شده و هم اکنون در حال گذراندن دوران محکومیت خود است. همسر وی که ماه‌هاست تبلیغات گسترده‌ای علیه ایران به راه انداخته، در اقدامی تازه از چند روز پیش با مسدود کردن مسیر تردد سفارت جمهوری اسلامی ایران در لندن و با حضور گسترده رسانه‌ها، مدعی اعتصاب غذا شده است.

در این مدت، تعداد زیادی از نمایندگان پارلمان انگلیس با حضور در کنار وی، با مشارکت در این نمایش رسانه‌ای، از زاغری و راتکلیف اعلام حمایت کرده‌اند. همزمان دولت انگلیس بر خلاف رویه‌های مرسوم دیپلماتیک، از تأمین امنیت سفارت و بازگشایی مسیر عادی تردد، خودداری کرده است.

«حمید بعیدی‌نژاد» سفیر جمهوری اسلامی ایران در لندن چند روز پیش با انتشار تصویری از وضعیت مسیر تردد سفارت، در توییتر نوشت: «راتکلیف و همراهان در روز چهارم جلوی درب سفارت تجمع کرده و پیاده‌رو مسدود است. خبرنگاران بی‌بی‌سی فارسی، منوتو و ایران اینترنشنال از افرادی که از سفارت وارد و خارج می‌شوند فیلم گرفته و پخش می‌کنند. تردد از درب اصلی تقریبا غیر ممکن شده و ملاقات‌ها به سفارت لغو شده‌اند.»

نمایش تبلیغاتی انگلیس علیه ایران این بار با حضور شهردار لندن +عکس

او همچنین در توییت دیگری، تصاویری از حضور گسترده خبرنگاران رسانه‌های معاند در برابر ساختمان سفارت ایران منتشر کرده و نوشته است: «ما متوجهیم که اعتصاب غذای همسر یک ایرانی زندانی خبر جذابی برای ایران اینترنشنال، منوتو، بی‌بی‌سی فارسی و صدای آمریکاست. اما برای چند روز؟ برای ما یک راز است که 3 یا 4 خبرنگار از هر شبکه بعضی برای 5 روز و برخی بیشتر روز‌ها از اول صبح تا آخر شب دنبال چه سوژه خاصی جلوی سفارت هستند؟»

در ماه‌های گذشته دولت انگلیس کارزار رسانه‌ای و دیپلماتیک گسترده‌ای برای زاغری که به ادعای لندن یک شهروند عادی است، به راه انداخته و حتی با هدف افزایش فشار بر جمهوری اسلامی ایران برای آزاد کردن این فرد، در اقدامی بی‌سابقه به او «مصونیت دیپلماتیک» اعطا کرده است.

در حالی که لندن ادعا کرده است که سفر زاغری به تهران صرفا با اهداف خانوادگی و بدون مقاصد سیاسی صورت گرفته است، «بوریس جانسون» که اکنون نامزد پیشتاز حزب محافظه‌کار برای تصدی سمت نخست‌وزیری انگلیس است، در سال 2017 زمانی که وزیر خارجه این کشور بود در نشستی در پارلمان انگلیس گفت زاغری برای «تدریس روزنامه‌نگاری» به تهران سفر کرده بود.

نمایش تبلیغاتی انگلیس علیه ایران این بار با حضور شهردار لندن +عکس

هرچند این اظهارات با واکنش شدید رسانه‌ها و سیاستمداران انگلیسی روبرو شد و جانسون بعدا تحت این فشار‌ها مجبور به عقب‌نشینی شد و گفت این اظهارات «اشتباه» بوده، اما سوابق زاغری نشان می‌دهد وی از همکاران بنیاد «تامسون رویترز» است که با ادعای تلاش برای «توسعه رسانه»، در کشور‌های مختلف فعال است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان