ماجرای تولید بیت‌کوین در مساجد حقیقت دارد؟

چند روز پیش یکی از کاربران شبکه‌های اجتماعی در توییتر عکسی منتشر کرد و در توضیح آن نوشت: در مسجد بیت کوین ماین انجام می‌دهند در این گزارش به بررسی این موضوع پرداخته‌ایم.

مدتی است که موضوع بیت کوین به یکی از جالب‌ترین موضوعات برای اهالی شبکه‌های اجتماعی تبدیل شده است.

کوچکترین خبر در این مورد یک جنجال تازه می‌سازد، از شائبه تولید ارز دیجیتال با استفاده از برق فشار قوی کشاورزی برای تولید این پول ارزشمند مجازی. چند روز پیش هم یکی از کاربران شبکه‌های اجتماعی در توییتر عکسی منتشر کرد و در توضیح آن نوشت: در مسجد بیت کوین ماین انجام می‌دهند.

عکسی که به سرعت وایرال شد و خیلی‌ها درباره آن حرف زدند، اما حجت الاسلام ذاکر، سخنگو و معاون فرهنگی سازمان امور مساجد آن را تکذیب کرد و می‌گوید: اگر چنین گزارشی وجود داشت حتما به دست ما می‌رسید، اما تاکنون با چنین گزارشی برخورد نکردیم. او تاکید می‌کند: در صورتی که این موضوع صحت داشت، حتما از آن مطلع می‌شدیم، البته این خیلی موضوع تازه‌ای است و نیاز به تحقیقات بیشتر دارد.

او در مورد تصویر منتشر شده هم گفت: اصلا ما این عکس را ندیده ایم و خیلی هم بعید است که کسی از امکانات مسجد برای این کار‌ها استفاده کند، چون اینطور نیست که هر کس هر کاری دلش خواست بتواند در مساجد انجام دهد.

وی در ادامه می‌گوید: با این که احتمال اتفاق افتادن چنین چیزی را بسیار کم می‌دانم، اما در مورد آن تحقیق خواهیم کرد. اگر حتی در حد یک مورد هم صحت داشته باشد، به آن ورود خواهیم کرد، چون به هیچ وجه استفاده از امکانات مسجد برای درآمدزایی به این شکل حتی اگر قرار باشد این درآمد صرف امور خیریه یا اهداف و برنامه‌های مسجد شود، از نظر قانونی و شرعی و اخلاقی درست نیست؛ بنابراین ما این موضوع را حتما پیگیری قضائی می‌کنیم.

تولید بیت کوین

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان