واگذاری مسکن به کارمندان با اقساط ۲۵ ساله

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی گفت: برای اینکه مسکن ارزان‌تر در اختیار کارمندان قرار بگیرد، قرار است مسکن با قیمت امروز ولی با اقساط ۲۵ ساله به کارمندان واگذار شود.

مازیار حسینی افزود: طرح مسکن کارمندان برای تأیید به رئیس جمهوری ارسال شده است. مسکن کارمندان فقط به خانه اولی‌ها می‌رسد. وی با اشاره به اینکه این طرح نیازمند تصویب و تأیید رئیس جمهور است، تصریح کرد: مکانیزم‌هایی در دست بررسی داریم تا تسهیل‌گری‌هایی در ساخت و ساز داشته باشیم.

برای مثال صدور پیش مجوز برای شروع کار و اقساطی شدن هزینه عوارض، از جمله این تسهیل گری‌ها است. حسینی گفت: ظرفیت‌های مازاد مسکن مهر به سمت تعیین تکلیف می‌رود و دیگر مسکن مازاد محسوب نمی‌شوند.

به گفته حسینی، برنامه ساخت مسکن کارمندان به صورت تهاتری خواهد بود به این صورت که ما زمین را به بخش خصوصی واگذار می‌کنیم و از این بخش مسکن تحویل می‌گیریم. واحدهایی که ما تحویل می‌گیریم، به کارمندان واگذار می‌شود و واحدهایی که در اختیار سازندگان است، در بازار و به مردم عادی فروخته می‌شود به این ترتیب هم مسکن کارمندان تأمین می‌شود هم مسکن متقاضیان عادی.

حسینی افزود: وزارت راه و شهرسازی 4 راهکار برای ساماندهی بازار اجاره در دست دارد که شامل اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم، مؤسسات استیجاری، ورود استارت اپ‌ها و تولید مسکن است. به گفته حسینی، طرح مسکن کارمندان شامل مؤسسات غیرانتفاعی هم می‌شود و به این ترتیب کارگران هم از این طرح منتفع خواهند شد.

حسینی گفت: منابع مالی کشور کفاف همه طرح‌های حوزه مسکن را نمی‌دهد و منابع یارانه‌ای هم کافی نیست و چاره ما در تولید مسکن فقط اعتماد به بخش خصوصی است.برنامه ما واگذاری زمین به سازندگان خوشنام و حرفه ای است . حسینی گفت: واحدهایی که به کارمندان واگذار می‌شود تا پایان دوره اقساط در رهن بانک باقی می‌ماند. به گزارش «ایران»جزییات این طرح طی روزهای آینده از طریق رسانه های اعلام خواهد شد.

روزنامه ایران

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان